Skocz do zawartości

Rozp. ws zakresu i sposobu przeprow bad tech(DzU 2012p996)


Bogusław Maćkowski

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM

MOŻE KTOŚ WYJAŚNI W NOWYM ROZPORZĄDZENIU JEST CYT:

7.1.5 PODUSZKI POWIETRZNE

A] BRAK PODUSZEK LUB PODUSZKI NIEZGODNE Z TYPEM POJAZDU

B] PODUSZKA WYRAŻNIE NIE DZIAŁA

CO TO ZNACZY I JAK TO ZBADAĆ :shock:

 

Rozpędzić się do predkości 50 km/h i walić w mór tą stroną z której jest podejżenie o niesprawności, radzę zacząć o bocznych poduszek a skończyć na przedniej. Wtedy jest szansa że spr. się wszystkie poduszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 919
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • JANUSZ60

    66

  • Psuj

    47

  • mirek.g

    42

  • michal_k

    38

Top Posters In This Topic

Posted Images

1.1.17. Korektor siły hamowania Kontrola organoleptyczna elementów podczas pracy układu hamulcowego. f) wycieki płynu - usterka drobna niemająca istotnego wpływu na bezpieczeństwo ruchu drogowego ...

 

Brawo dla tych osób co to tworzyły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.1.17. Korektor siły hamowania Kontrola organoleptyczna elementów podczas pracy układu hamulcowego. f) wycieki płynu - usterka drobna niemająca istotnego wpływu na bezpieczeństwo ruchu drogowego ...

 

Brawo dla tych osób co to tworzyły...

 

No ale jest jeszcze to :

 

8. W przypadku uznania stanu technicznego za niezadowalający w obrębie kilku usterek, o których mowa w kolumnie trzeciej załącznika nr 1 oraz załącznika nr 2 do rozporządzenia, a które należą do tej samej grupy usterek, uprawniony diagnosta podejmuje decyzję o zakwalifikowaniu usterek do wyższej grupy usterek, jeżeli ich skumulowany wpływ skutkuje wzrostem zagrożenia powodowanego przez pojazd.

 

I tylko trzeba się postarać i zawsze się coś znajdzie ::D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im dłużej czytam to nowe rozporządzenie, tym mam większe wątpliwości dotyczące pobierania opłat za badania. Chodzi mi mianowicie o sprawdzanie dodatkowych warunków technicznych podczas badania. Wykonując OBT "L"-ki, TAXI, UPRZYWILEJOWANEGO, ADR, A100 mam nie sprawdzać tychże warunków :?: tylko zamieścić odpowiedni wpis w rejestrze :?: - tak wynika z zapisu §2.1 dotyczącego zakresu badania okresowego, więc opłata tylko za samo OBT :?: . Jakie jest wasze zdanie na ten temat :?:?:? .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im dłużej czytam to nowe rozporządzenie, tym mam większe wątpliwości dotyczące pobierania opłat za badania. Chodzi mi mianowicie o sprawdzanie dodatkowych warunków technicznych podczas badania. Wykonując OBT "L"-ki, TAXI, UPRZYWILEJOWANEGO, ADR, A100 mam nie sprawdzać tychże warunków :?: tylko zamieścić odpowiedni wpis w rejestrze :?: - tak wynika z zapisu §2.1 dotyczącego zakresu badania okresowego, więc opłata tylko za samo OBT :?: . Jakie jest wasze zdanie na ten temat :?:?:? .

Wygląda na to...

W zakresie OBT przewidziane jest sprawdzenie dodatkowych warunków dla pojazdów wymienionych w DzU 32 par. 17 do 22 czyli warunki dla autobusów ale już nie tych na 100 i par. 38 do 42 czyli pojazdów wykonujących dod.czynności na drodze i pomocy drogowej, samochody ciężarowego przystosowanego do przewozu osób, pojazdu z inst. gazową, pojazdu długiego i ciężkiego...o Taxi, "L" , uprzywilejowany ADR i 100 nie ma żadnej mowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość zmian, jakie weszły (a w zasadzie - wchodzą 8/10/2012) w życie dziennikiem Dz.U.2012.0996, to zmiany wymuszone zaleceniami Komisji Europejskiej.

W ciągu kilku(nastu) kolejnych miesięcy zmian będzie zdecydowanie więcej.

Zapraszam do lektury i porównań.

 

W grę wchodzą w tym momencie dwie pozycje:

 

Zalecenie Komisji z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie oceny usterek w trakcie badań zdatności do ruchu drogowego zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/40/WE w sprawie badań zdatności do ruchu drogowego pojazdów silnikowych i ich przyczep

 

oraz

 

Dyrektywa Komisji 2010/48/UE z dnia 5 lipca 2010 r. dostosowująca do postępu technicznego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/40/WE w sprawie badań zdatności do ruchu drogowego pojazdów silnikowych i ich przyczep (Tekst mający znaczenie dla EOG)

Zalecenia KE - l_17320100708pl00740096.pdf

Dyrektywa KE - l_17320100708pl00470072.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM

MOŻE KTOŚ WYJAŚNI W NOWYM ROZPORZĄDZENIU JEST CYT:

7.1.5 PODUSZKI POWIETRZNE

A] BRAK PODUSZEK LUB PODUSZKI NIEZGODNE Z TYPEM POJAZDU

B] PODUSZKA WYRAŻNIE NIE DZIAŁA

CO TO ZNACZY I JAK TO ZBADAĆ :shock:

 

Poduszki "żondzom" :lol:

Szczególnie zwrot:

- poduszka WYRAŹNIE nie działa :evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil:

Jakim łosiem trzeba być aby wymyśleć tak kretyński zapis?!

Przecież nawet blondynka wie jak działa airbag?

Jej "wyraźne niedziałanie" tak da się sprawdzić na BT jak "wyraźne niedziałanie" granatu w warunkach mieszkaniowych.

Albo sprawdzenie jej niezgodności z typem pojazdu.

To co diagnosta ma wziąć śrubokręt i wydłubywać je po kolei?

Mistrzostwo!!

:evil::evil::evil::evil::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. jak diagnosta ma sprawdzić, od października, WYRAŹNE niedziałanie poduszek powietrznych na BT

może za pośrednictwem WYRAŹNIE świecącej kontrolki ...

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im dłużej czytam to nowe rozporządzenie, tym mam większe wątpliwości dotyczące pobierania opłat za badania. Chodzi mi mianowicie o sprawdzanie dodatkowych warunków technicznych podczas badania. Wykonując OBT "L"-ki, TAXI, UPRZYWILEJOWANEGO, ADR, A100 mam nie sprawdzać tychże warunków :?: tylko zamieścić odpowiedni wpis w rejestrze :?: - tak wynika z zapisu §2.1 dotyczącego zakresu badania okresowego, więc opłata tylko za samo OBT :?: . Jakie jest wasze zdanie na ten temat :?:?:? .

Wygląda na to...

W zakresie OBT przewidziane jest sprawdzenie dodatkowych warunków dla pojazdów wymienionych w DzU 32 par. 17 do 22 czyli warunki dla autobusów ale już nie tych na 100 i par. 38 do 42 czyli pojazdów wykonujących dod.czynności na drodze i pomocy drogowej, samochody ciężarowego przystosowanego do przewozu osób, pojazdu z inst. gazową, pojazdu długiego i ciężkiego...o Taxi, "L" , uprzywilejowany ADR i 100 nie ma żadnej mowy...

zmiennik był ostatnio na szkoleniu chyba z ITS i jak dobrze zrozumiał a ja jego to teraz gaz i te inne opisane powyżej mają być robione jako osobne badania. Czyli: przy np. samochodzie z gazem wpisujemy w rejestr badanie dodatkowe gaz i pod następnym numerem w rejestrze okresowe na ten samochód :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np. samochodzie z gazem wpisujemy w rejestr badanie dodatkowe gaz

 

Nie ma takiego badania

 

może za pośrednictwem WYRAŹNIE świecącej kontrolki ...

 

WYRAŹNIE niektórym emocje chwilowo wyłączyły dotychczasowy zasób wiedzy :evil: mam nadzieję, że to przejściowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wynika z zapisu §2.1 dotyczącego zakresu badania okresowego, więc opłata tylko za samo OBT

 

do tej pory też jest taki zapis par. 2.1 pkt 4) tyle że teraz zapis jest doprecyzowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PoRD art 81 ust 11 mówi wyraźnie, że :

11. Niezależnie od badań, o których mowa w ust. 3-5, dodatkowemu badaniu technicznemu podlega pojazd: taxi, L, uprzywilejowany itd (w skrócie :-D ).

 

Mnie bardziej interesuje temat tablic i pozwoleń czasowych dla pojazdów sprowadzonych. Pracuję w centralnej Polsce, ale klienci okolicznych komisów są z różnych, często odległych, rejonów. Czyli przejeżdża klient, powiedzmy 400 kilometrów, w celu obejrzenia pojazdu, stwierdza, że to jest właśnie to na czym mu zależy, wraca do swojego WK po tablice i PC z powrotem do komisu (kolejne 400) i dopiero na badanie? Czy inaczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli przejeżdża klient, powiedzmy 400 kilometrów, w celu obejrzenia pojazdu, stwierdza, że to jest właśnie to na czym mu zależy, wraca do swojego WK po tablice i PC z powrotem do komisu (kolejne 400) i dopiero na badanie? Czy inaczej?

 

Bierze auto na lawetę i do domu... albo kupuje już zarejestrowany lub przynajmniej po opłatach. Jesli stosuje się zasadę, że nie piszemy umowy z "ostatnim z briefu" tylko z tym od kogo kupujemy to nie ma takich problemów. Niestety 90 % kupujących frajersko myśli, że takie psudoumowy nie niosą żadnych zagrożeń...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WZÓR ZAŚWIADCZENIA O PRZEPROWADZONYM BADANIU TECHNICZNYM POJAZDU

 

***** Należy wpisywać przekroczone parametry administracyjne w zakresie mas, wymiarów, nacisków oraz ich wartości, ustalone dane niezbędne do rejestracji pojazdu, stwierdzone niezgodności z warunkami technicznymi pojazdów, stwierdzone usterki wraz z podaniem numeru z kolumny pierwszej i trzeciej załącznika nr 1 i/lub 2, ograniczenia przy zezwoleniu na używanie pojazdu i jego termin, a także: informacje dotyczące wyposażenia pojazdu w zamontowane urządzenie techniczne z podaniem numeru i daty wystawienia protokołu i decyzji dopuszczającej urządzenie do eksploatacji wydanej przez właściwy organ dozoru technicznego oraz zapis informujący o braku w dowodzie rejestracyjnym miejsca przeznaczonego na odpowiedni wpis oraz inne uwagi.

 

inne uwagi - np usunięto przyczynę zatrzymania DR :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

** Pozycje 1, 2 po przeprowadzeniu badania technicznego pojazdu wypełnia się przez wyraźne skreślenie treści niemającej w danym przypadku zastosowania. W przypadku potwierdzenia przeprowadzenia czynności innych niż badanie techniczne pojazdu albo w wyniku przeprowadzenia dodatkowego badania technicznego, podczas którego nie wykonuje się zakresu okresowego badania lub nie jest ono przeprowadzane łącznie z badaniem okresowym, pozycje 1 i 2 skreśla się i wypełnia się pkt 2 na drugiej stronie zaświadczenia.
:cool:

2. Pojazd (nie)****** odpowiada dodatkowym warunkom technicznym przewidzianym dla: ;)

****** Niepotrzebne skreślić oraz wpisać potwierdzenie przeprowadzenia czynności innych niż badanie techniczne lub spełnienie dodatkowych warunków technicznych. W przypadku badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 11 pkt 7 ustawy, wpisać odpowiednio jeden z punktów wymienionych w: – art. 86a ust. 2 pkt 1–4 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054) lub – art. 4a pkt 9a lit. a–d ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397, z późn. zm.), lub – art. 5a pkt 19a lit. a–d ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 361, z późn. zm.). Do dnia 31 grudnia 2012 r. należy wpisać odpowiednio: – art. 3 ust. 2 pkt 1–4 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy o transporcie drogowym (Dz. U. Nr 247, poz. 1652 oraz z 2011 r. Nr 102, poz. 585), – art. 7 ust. 1 pkt 1–4 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o zmianie ustawy o rachunkowości oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 102, poz. 585).

.

Czy są jakieś wątpliwości ? :evil::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im dłużej czytam to nowe rozporządzenie, tym mam większe wątpliwości dotyczące pobierania opłat za badania. Chodzi mi mianowicie o sprawdzanie dodatkowych warunków technicznych podczas badania. Wykonując OBT "L"-ki, TAXI, UPRZYWILEJOWANEGO, ADR, A100 mam nie sprawdzać tychże warunków :?: tylko zamieścić odpowiedni wpis w rejestrze :?: - tak wynika z zapisu §2.1 dotyczącego zakresu badania okresowego, więc opłata tylko za samo OBT :?: . Jakie jest wasze zdanie na ten temat :?:?:? .

Wygląda na to...

W zakresie OBT przewidziane jest sprawdzenie dodatkowych warunków dla pojazdów wymienionych w DzU 32 par. 17 do 22 czyli warunki dla autobusów ale już nie tych na 100 i par. 38 do 42 czyli pojazdów wykonujących dod.czynności na drodze i pomocy drogowej, samochody ciężarowego przystosowanego do przewozu osób, pojazdu z inst. gazową, pojazdu długiego i ciężkiego...o Taxi, "L" , uprzywilejowany ADR i 100 nie ma żadnej mowy...

ADR i 100 mają zaświadczenie z terminem i muszą je powtarzać, L i Taxi niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy są jakieś wątpliwości ?

 

Nie ma i nie było. Przy dodatkowym za wyjątkiem zmian skreślamy oba punkty. Zmieniła się podstawa vat/pit/cit to i uaktualnili, oby ostatni raz...

 

 

 

P.S.

:evil::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ADR i 100 mają zaświadczenie z terminem i muszą je powtarzać, L i Taxi niestety.

To jasne!

Mnie chodzi bardziej o to, że w zakresie okresowego jest tu wymienione sprawdzanie warunków dodatkowych dla jakichś wybranych pojazdów.

Jeśli już mowa o autobusach to o np. szkolnym, za dodatkową opłatą też nie ma tam mowy.... :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może za pośrednictwem WYRAŹNIE świecącej kontrolki ...
WYRAŹNIE niektórym emocje chwilowo wyłączyły dotychczasowy zasób wiedzy :evil: mam nadzieję, że to przejściowe...

 

Od kiedy to kontrolka w 100 %-ach wskazuje na prawidłowe działanie elementu?

Domorosły elektronik z dostępem do internetu "zamknie" układ w którym nie będzie w ogóle poduszek.

Czy analogicznie sprawdzacie działanie kierunkowskazów - siedząc w aucie i patrząc, czy kontrolka się świeci?

Kolejno - hamulce, też wsiadacie do auta i jak się nie świeci to wystarczy?

:)

Idąc dalej, to wsiadając do Renault wystarczy znać francuski (bądź niemiecki w zależności od wersji)- miła Pani zakomunikuje wszelkie usterki elektroniki to w sumie już nie trzeba wykonywać BT pod tym kątem - prawda?

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ADR i 100 mają zaświadczenie z terminem i muszą je powtarzać, L i Taxi niestety.

To jasne!

Mnie chodzi bardziej o to, że w zakresie okresowego jest tu wymienione sprawdzanie warunków dodatkowych dla jakichś wybranych pojazdów.

Jeśli już mowa o autobusach to o np. szkolnym, za dodatkową opłatą też nie ma tam mowy.... :shock:

Szkolny poz. cennika 7.5 uwaga (4).

(4) opłata również przy okresowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkolny poz. cennika 7.5 uwaga (4).

(4) opłata również przy okresowym

Dokładnie,,,

Tu wszystko jasne, jeśli się pojawią inne interpretacje to w określonym celu ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezzasadna ingerencja w treść mojego postu.

 

 

 

 

Proszę nie nadużywać kolorów gdyż utrudnia to czytelność postu !!!

I proszę nie używać znaków powodujących rozjeżdżanie się strony - przyp. Mod

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy to kontrolka w 100 %-ach wskazuje na prawidłowe działanie elementu?

 

Jeśli się nie świeci to Ciebie to nie interesuje. Interesuje Cię wtedy gdy:

 

- poduszka WYRAŹNIE nie działa

 

Czyli kontrolka się świeci, wtedy poduszka WYRAŹNIE nie działa, oza tym warto wiedzieć w jakich okolicznościach po przekręceniu zapłonu ta kontrolka ma świecić a kiedy gasnąć.

Diagnosta to nie cudotwórca ani wróżka, tez można go oszukać, ale za takie oszustwo to nie diagnosta ponosi odpowiedzialność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.