Skocz do zawartości

Zmiana z ciężarówki na osobówkę


arekkos

Rekomendowane odpowiedzi

klient ma prawo sobie wybrać z którego chce korzystać.

 

Nie ma prawa "wyboru". Pojazd finalnie wyszedł jako ciężarowy, a teraz dokonano w nim zmian konstrukcyjnych, więc nie jest to pojazd "z pierwszego etapu", bo nie zaświadczasz, że jest zgodny z pierwotną homologacją. Jest to pojazd ciężarowy po zmianach, który niekoniecznie musi odpowiadać temu z pierwszego etapu. Dlatego nadal nie widzę podstaw do zmiany DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazd finalnie wyszedł jako ciężarowy,

 

Finalnie z fabryki wyszedł jako kompletny osobowy.

 

Dlatego nadal nie widzę podstaw do zmiany DMC.

 

A ja widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

homologację i zaświadczenie,

 

Dokładnie na takich samych bazuję. Nawet sama Honda Polska potwierdza, że należy użyć danych z I etapu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja widzę.

 

A co się zmieniło w konstrukcji pojazdu, że po wyjęciu kratki mogę do samochodu zapakować mniej bagażu niż w wersji ciężarowej? Zaszły jakieś zmiany w podwoziu albo innych pokrewnych elementach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak została dokonana zmiana z osobowego na ciężarowy?
Na podstawie właściwej homologacji. Nie rozumiem co się tak dziwisz. Podniesiono DMC, z jednoczesnym wyłączeniem możliwości ciągnięcia przyczep. Do jednego miałbym zastrzeżenia. Jak wypada wyższe DMC przy sumie nacisków.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten samochód miał zamontowany hak będąc ciężarowym.Nie miał wyłączenia możliwości ciągnięcia przyczepy, tylko obniżyli trochę wartość ciągnięcia przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jestem ciekawy jak klientowi się odwidzi i będzie chciał wrócić do poprzedniego stanu to czy mu podniesiecie to DMC. Jeżeli tak to na jakiej podstawie i jak ma się to do działu 2 paragraf 3 rozporządzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jestem ciekawy jak klientowi się odwidzi i będzie chciał wrócić do poprzedniego stanu to czy mu podniesiecie to DMC

 

Jesli wróci do ciężarowego to jak najbardziej.

 

Nie miał wyłączenia możliwości ciągnięcia przyczepy, tylko obniżyli trochę wartość ciągnięcia przyczepy.

 

Kto to zrobił? W/g mojej wiedzy pięcioosobowe ciężarówki Honda Crv nie mogą mieć haka.

 

Do jednego miałbym zastrzeżenia. Jak wypada wyższe DMC przy sumie nacisków.

Dlatego bez haka. Podłączenie przyczepy przekroczyło by wartości maksymalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z twoich wypowiedzi zrozumiałem że 1 homologacja na osobowy jest wiążąca a tam DMC było 2140 to jak chcesz podnieść DMC, to która jest ważniejsza 1 na osobowy czy 2 na ciężarowy? Jeżeli obie sa tak samo ważne to po co całe to zamieszanie i robienie sztucznego problemu. Ja problemu nie widzę jeżeli były 2 tabliczki i DMC było zgodne z tą 2 tabliczką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto to zrobił? W/g mojej wiedzy pięcioosobowe ciężarówki Honda Crv nie mogą mieć haka.

 

Ta Honda CRV była czteroosobowa jako ciężarowa.

Dla mnie obie homologacje są ważne.Jeśli pojazd jest osobowy, to ma mieć dane z homologacji osobowej, a jeśli ciężarowy to dane z homologacji ciężarowej.Posiada nadal dwie tabliczki znamionowe.

Tak, też zrobiłem i dzisiaj był klient z poprawionymi danymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli obie sa tak samo ważne to po co całe to zamieszanie i robienie sztucznego problemu.

 

No właśnie nie wiem, ale niektórzy się upierają, że się nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest tego typu, że nie wiemy czy II etap homologacji był etapem czysto formalnym polegającym na usunięciu pasa bezpieczeństwa i zamontowaniu kratki czy w podwoziu pojazdu zaszły jakieś zmiany. Jak były w podwoziu zmiany to sam demontaż kratki nie jest przesłanką do powrotu do parametrów pojazdu z I etapu homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal nie otrzymałem odpowiedzi na pytanie - dlaczego do osobówki mogę załadować mniej niż do ciężarowego? Czyli na jakiej podstawie zmniejszasz mi DMC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest tego typu, że nie wiemy czy II etap homologacji był etapem czysto formalnym

 

W tym konkretnym przypadku wiemy. A może tak - ja wiem :)

 

dlaczego do osobówki mogę załadować mniej niż do ciężarowego? Czyli na jakiej podstawie zmniejszasz mi DMC?

 

Na podstawie I etapu homologacji i pisma od Hondy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie I etapu homologacji i pisma od Hondy.

 

Honda nie widząc przeróbek nie powinna się wypowiadać. Pierwszy etap też mnie nie interesuje, bo ja mam samochód po zmianach, a nie żaden powrót do etapu.

 

[ Dodano: 16-07-2015, 11:52 ]

Ponadto - czy za każdym razem pytasz producenta o to, czy były etapy homologacji, oraz w którym etapie pojazd posiadał jakie dane?

 

[ Dodano: 16-07-2015, 11:53 ]

Ponadto, jeśli zmienimy rodzaj na specjalny, to które dane zostawisz? I dlaczego? Który etap będzie wtedy ważniejszy? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Honda nie widząc przeróbek nie powinna się wypowiadać.

 

A kto powinien się wypowiedzieć na temat zmian jakie wprowadził II etap jak nie Honda? Może Mis Coralgol?

 

Ponadto - czy za każdym razem

 

Omawiamy ten konkretny przypadek a nie każdy.

 

Ponadto, jeśli zmienimy rodzaj na specjalny,

 

Mowa o ciężarowym i osobowym. - nie dorabiaj teorii spiskowej.

 

Sory Michał za moje mocne słowa, ale jak ktoś chce naginać prawo i kombinować, to jesteś pierwszy w radach. A jak trzeba coś zrobić zgodnie z prawem i zaleceniami przedstawiciela producenta to masz wonty.

Po prostu pitolisz jak potłuczony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie ma sensu się spierać. Moim zdaniem w tym konkretnym przypadku zmiana DMC jest bezzasadna, nie wiem czy kolega Skobel podpuścił nas czy klienta chciał przeczołgać. DMC mogło zostać jakie było. Zmiany konstrukcyjne są robione w jakimś celu i cel został osiągnięty jest s. osobowy, s1=5. Dla mnie ta homo jest ważniejsza z którą pojazd został sprzedany a dostał na ciężarowy i fakturę na ciężarowy i to trafiło do WK. Producent czy przedstawiciel niech sobie miesza w DMC a diagnosta powinien trzymać się jak najdalej takich spraw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto powinien się wypowiedzieć na temat zmian jakie wprowadził II etap jak nie Honda?

 

Dążę do tego, że diagnostę za przeproszeniem g.. obchodzą zmiany II czy innego etapu. Do niego podjeżdża pojazd po zmianach konstrukcyjnych powodujących zmianę rodzaju, liczby miejsc czy masy własnej, ale nie DMC.

 

Mowa o ciężarowym i osobowym. - nie dorabiaj teorii spiskowej.

 

Czyli moje Seicento po zmianach powinno otrzymać mniejsze DMC od wersji osobowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dążę do tego, że diagnostę za przeproszeniem g.. obchodzą zmiany II czy innego etapu

 

Jeżeli ma na to dokumenty to nie do końca...

 

Czyli moje Seicento po zmianach powinno otrzymać mniejsze DMC od wersji osobowej?

 

Jeżeli były by na to takie papiery jak na tą hondę, to czemu nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.