Skocz do zawartości

Zmiana z ciężarówki na osobówkę


arekkos

Rekomendowane odpowiedzi

Pamięta ktoś w którym Dz. U są opisane dokumenty potrzebne przy zmianie konstrukcyjnej ??

 

Dz.U. 2007 nr 186 poz. 1322 ze zm.

 

Obwieszczenie Ministra Transportu z dnia 7 września 2007 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów

 

par. 14 ust. 1 pkt 5

 

a) dokument potwierdzający, że dokonane zmiany konstrukcyjne zmieniające rodzaj pojazdu wykonane zostały przez przedsiębiorcę, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy.

 

ma być "oświadczenie" czy "zaświadczenie" bo w moim WK dzisiaj wykopano klienta z powodu złego nagłówka.

 

Jeśli jest jak mówisz to w WK musiał trafić na jakiegoś matoła. Nazwa ani forma dokumentu nie ma żadnego znaczenia - byle by z treści wynikało to, czego wymaga powyższy przepis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzór między innymi tutaj

 

Wystarczy jedno zdanie - "Oświadczam, że dokonałem zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu w pojeździe marki X o numerze identyfikacyjnym X i numerze rejestracyjnym X". Do tego pieczątka (lub dane przedsiębiorcy) i podpis :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja jest chyba bardziej językowa niż prawna. Jeśli dobrze rozumiem język polski to oświadczenie wypisuje osoba określona z imienia i nazwiska natomiast w przypadku dokumentu wystawionego przez instytucję np urząd ,sąd ,przedsiębiorstwo ,firme jest to zaświadczenie. Skoro więc w Dz.U. jest przedsiebiorca z odpowiednim PKD to literalnie powinno to być zaświadczenie.

Kwestią osobna jest wpisywanie przez przedsiębiorce zmiany rodzaju pojazdu. Przedsiębiorca wykonuje usługę np demontażu kraty ,a zmiana rodzaju zajmuje sie WK więc jakim prawem przedsiębiorca ma określić zmianę rodzaju pojazdu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze rozumiem język polski to oświadczenie wypisuje osoba określona z imienia i nazwiska natomiast w przypadku dokumentu wystawionego przez instytucję np urząd ,sąd ,przedsiębiorstwo ,firme jest to zaświadczenie.

 

Chyba nie do końca tak. Np przedsiębiorca składa w urzędzie wszelkiego rodzaju oświadczenia. A zaświadczenia, i owszem, uzyskuje się z instytucji typu urząd, sąd, itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie do końca tak. Np przedsiębiorca składa w urzędzie wszelkiego rodzaju oświadczenia.

Masz racje ale tylko częsciowo ponieważ przedsiębiorca składa oświadczenie jako osoba np Jan Kowalski , adres itp a w ustawie jest przedsiębiorca posiadający PKD (tak w skrócie) jeżeli w nagłówku jest osoba prywatna to jest to oświadczenie (nawet jak reprezentuje firmę) Tak ja to widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a) dokument potwierdzający, że dokonane zmiany konstrukcyjne zmieniające rodzaj pojazdu wykonane zostały przez przedsiębiorcę, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy.

 

ma być "oświadczenie" czy "zaświadczenie" bo w moim WK dzisiaj wykopano klienta z powodu złego nagłówka.

 

Jeśli jest jak mówisz to w WK musiał trafić na jakiegoś matoła. Nazwa ani forma dokumentu nie ma żadnego znaczenia - byle by z treści wynikało to, czego wymaga powyższy przepis.

 

A niech se kurde dowolnie tę kartkę zatytułuje: świadectwem zmian, opisem zmian, potwierdzeniem zmian, dokumentem zmian... byle jak, aby było dobrze! :hah:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niech se kurde dowolnie tę kartkę zatytułuje

Rzecz w tym ,że ja zatytułowałem zaświadczenia co zostało zakwestionowane przez pracownika WK

Często dla zasady "Ty masz racje ja mam spokój "robie wg myśli WK ale jakoś nie tym razem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem tylko zmiany(demontaż) bo zmian na nowej SKP nie mogę

 

[ Dodano: 20-09-2013, 14:13 ]

Najgorsze jest to że urzędnik "z okienka" robi tak jak mu kazano i nie ma siły żeby zrobił innaczej nawet jak by wiedział że to nie ma sensu , a ja jako przedsiębiorca muszę się uginac bo żal mi klienta ktory zapłacił u mnie za usługę i mimo tego że jest poprawnie wykonana nic mu to nie daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzecz w tym ,że ja zatytułowałem zaświadczenia co zostało zakwestionowane przez pracownika WK

Jak już to OŚWIADCZENIE.

Z innego ministerstwa, ale...

Oświadczenie lub zaświadczenie – wybór należy do Ciebie

W związku z pojawiającymi się pytaniami Ministerstwo Gospodarki przypomina, że od 1 lipca 2011 r. przedsiębiorcy i obywatele mogą składać oświadczenia albo dostarczać zaświadczenia. Sami możemy wybrać, jaka forma jest dla nas lepsza.

Wprowadzenie oświadczeń w ustawie o swobodzie działalności gospodarczej jest wyrazem zaufania administracji do obywateli i przedsiębiorców. Jest to także kolejny krok Ministerstwa Gospodarki podjęty na rzecz upraszczania procedur administracyjnych związanych z prowadzeniem firmy.

Ustawa pozostawia obywatelowi i przedsiębiorcy wybór. Może on złożyć oświadczenie albo dostarczyć zaświadczenie. Pamiętać należy, że oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Urzędy mają prawo weryfikować treści zapisane w oświadczeniu, w przypadku, gdy podejrzewają, że dokument zawiera nieprawdę.

Jednak, gdy składający nie będzie pewny stanu faktycznego lub prawnego może dostarczać zaświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam tą dysputę i chyba wiem skąd się u urzędnika WK wzięło owe "oświadczenie". Otóż na szkoleniach dla diagnostów (pewnie dla urzędników również) pojawia się stwierdzenie "oświadczenie uprawnionego przedsiębiorcy, że dokonane zmiany są zgodne z PORD" (tak to chyba jakoś brzmiało). Może urzędnik zapamiętał niniejsze stwierdzenie i tak mu zostało. Mnie też się coś często kołacze z tyłu głowy i dopóki się nie upewnię o słuszności danego stwierdzenia uważam, że robię dobrze. Czasem wychodzi inaczej :x:cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(pewnie dla urzędników również)

 

Szkolenie dla urzędników? To się w temacie dowcip powinno znaleźć :razz:

 

"oświadczenie uprawnionego przedsiębiorcy, że dokonane zmiany są zgodne z PORD"

 

To ocenia diagnosta. Przedsiębiorca ma wystawić dokument (jakikolwiek), z którego treści będzie wynikało, że dokonał zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Czy po nowym roku nic się nie zmieniło w temacie zmian, po opisie do nowego zaświadczenia dotyczacym kategori pojazdu

2) O ile dane zostały ustalone na podstawie świadectwa homologacji, decyzji zwalniającej pojazd z homologacji, dopuszczenia jednostkowego
pojazdu, świadectwa dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu, decyzji o uznaniu dopuszczenia jednostkowego udzielonego
na dany pojazd przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej,

??

 

Czy dalej jest po "staremu", czy raczej w myśl zacytowanego wcześniej, potrzebujemy jeszcze świadectwa homologacji ? Bo skoro bez niego nie możemy wpisać kategorii...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo skoro bez niego nie możemy wpisać kategorii...

 

To go nie wpisujemy. Do pojazdów już zarejestrowanych a nie posiadających wpisanej kategorii do DR, też chciałbyś homo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Witam. Mam problem. Przyjechał klient Dodge Ram 2500 zarejestrowanym w RP jako ciężarowy na 6 osób z oświadczeniem uprawnionego podmiotu o zmianach na osobowy - 6 miejsc siedzących / pickup odkryta cześć ładunkowa/. W oświadczeniu zamontowanie kanapy i pasów bezp. W/g mnie nic nie zmieniono. Dalej tyle samo miejsc siedzących. Co z tym zrobić? Czy osobowy / pickup/ może mieć otwartą część ładunkową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy osobowy / pickup/ może mieć otwartą część ładunkową?

 

Trudno wskazać przepis, który by tego zabronił, ale ciężki temat ogólnie... i szeroki :)

 

Na pewno natomiast przekrętem jest:

 

zarejestrowanym w RP jako ciężarowy na 6 osób z oświadczeniem uprawnionego podmiotu o zmianach na osobowy - 6 miejsc siedzących
(...)
W oświadczeniu zamontowanie kanapy i pasów bezp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy osobowy / pickup/ może mieć otwartą część ładunkową?

Z definicji w PoRD może, bo kto komu zabroni wozić bagaż podręczny na pace.

zarejestrowanym w RP jako ciężarowy na 6 osób z oświadczeniem uprawnionego podmiotu o zmianach na osobowy - 6 miejsc siedzących / pickup odkryta cześć ładunkowa/. W oświadczeniu zamontowanie kanapy i pasów bezp. W/g mnie nic nie zmieniono.

Natomiast tutaj poprosiłbym o opinię rzeczoznawcy, żeby wykazał co tak naprawdę się zmieniło, bo jak sam stwierdzasz nic nie uległo zmianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast tutaj poprosiłbym o opinię rzeczoznawcy, żeby wykazał co tak naprawdę się zmieniło, bo jak sam stwierdzasz nic nie uległo zmianie.

 

Sorry Adam... Miałem Cię za poważniejszego gościa... :?

 

Czyli logiczny przekaz że nic się nie zmieniło Ci nie starczy... OK... Natomiast jak to samo jakoś w słowa ubierze tzw. rzeczoznawca to będzie ok, mimo że było jest i będzie 6 miejsc bez żadnych zmian?? :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast tutaj poprosiłbym o opinię rzeczoznawcy, żeby wykazał co tak naprawdę się zmieniło, bo jak sam stwierdzasz nic nie uległo zmianie.

 

Sorry Adam... Miałem Cię za poważniejszego gościa... :?

 

Czyli logiczny przekaz że nic się nie zmieniło Ci nie starczy... OK... Natomiast jak to samo jakoś w słowa ubierze tzw. rzeczoznawca to będzie ok, mimo że było jest i będzie 6 miejsc bez żadnych zmian?? :razz:

Nadal jestem poważny. Jeżeli ktoś chce mnie wodzić za nos to niech poniesie z tego tytułu konsekwencje w postaci kasy na opinię, której i tak nie przyjmę :lol: , ponieważ nie wyobrażam sobie co mógłby napisać rzeczoznawca aby mnie przekonać do właściwych zmian dokonanych w takim pojeździe. Choć przyznam się szczerze, że chciałbym zobaczyć jak wybrnąłby z tej sytuacji rzeczoznawca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponieważ nie wyobrażam sobie co mógłby napisać rzeczoznawca aby mnie przekonać do właściwych zmian dokonanych w takim pojeździe

 

To po co piszesz, że ją chcesz?? Nie uważasz, że to nieco NIELOGICZNE? Czy wręcz FAŁSZYWE podejście?? No sam powiedz... Nie możemy tu pisać normalnie, tylko bawić się w takie hasła? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie uważasz, że to nieco NIELOGICZNE?

Uważam, że klient, który chce dokonać takiej zmiany jest nielogiczny. Zanim zacznie robić coś takiego niech się zapyta czy jest to wykonalne. Wykonał "przebudowę", którą potwierdza odpowiedni zakład. Stwierdzam (mam podejrzenie) na podstawie przedstawionych dokumentów i pojazdu, że do takowej nie doszło. Może się nie znam (niedowidzący, bryszczaty na jedno oko...) , więc proszę o opinię rzeczoznawcy, który to zweryfikuje i przedstawi mi to fachowym okiem w swej opinii. Póki co w dalszym ciągu, nie bardzo mogę sobie wyobrazić co może mi napisać rzeczoznawca. Gdyby klient przyszedł do mnie zanim zaczął przebudowę, to wyjaśniłbym mu to bez kosztowo, natomiast jak już stawia mnie przed faktem dokonanym to nie powiem mu "nie, bo nie", tylko pochylę się nad tematem, wykorzystam wszelkie możliwe sposoby (opinia) i na tej podstawie podejmę decyzję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie spinajcie sie, zarówno jeden jak i drugi macie rację - trzeba jakoś ta zmianę bez zmiany potwierdzić , rzeczoznawca jest w sumie dobrym rozwiązaniem , tylko pytanie co on tam ma napisać? faktycznie jakieś dyrdymały jedynie, z drugiej strony kierowanie klienta po opinię Pana rzeczoznawcy jest oszukiwaniem samego siebie , wręcz

że to nieco NIELOGICZNE?
. Ogólnie to :razz:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy osobowy / pickup/ może mieć otwartą część ładunkową?

I tak i nie.

Kolega Psuj pisał tutaj

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=183785#183785

 

[ Dodano: 07-05-2014, 20:37 ]

Należałoby także sprawdzić czy pojazd spełnia (nie spełnia) następujące kryteria:

 

3. Kryteria kwalifikowania pojazdów do kategorii N

 

3.1.

 

 

Zaliczenie typu pojazdu do kategorii N zależy od właściwości technicznych pojazdu, o których mowa w pkt 3.2–3.6.

 

3.2.

 

 

Z zasady, przedziały, w których znajdują się wszystkie miejsca siedzące, są całkiem oddzielone od przestrzeni ładunkowej.

 

3.3.

 

 

W drodze odstępstwa od wymogu określonego w pkt 3.2, osoby i ładunki mogą być przewożone w tym samym przedziale pod warunkiem, że przestrzeń ładunkowa jest wyposażona w elementy zabezpieczające przeznaczone do ochrony przewożonych osób w przypadku przemieszczenia się ładunku w czasie jazdy, w tym przy gwałtownym hamowaniu lub pokonywaniu zakrętu.

 

3.4.

 

 

Elementy zabezpieczające – urządzenia do mocowania – przeznaczone do zabezpieczenia ładunku zgodnie z wymogami określonymi w pkt 3.3, jak również systemy przegród, przeznaczone dla pojazdów do 7,5 ton, są projektowane zgodnie z przepisami określonymi w sekcjach 3 i 4 normy ISO 27956-2009 „Pojazdy drogowe – Zabezpieczanie ładunku w samochodach dostawczych – Wymogi i metody badań”.

 

3.4.1.

 

 

Wymogi, o których mowa w pkt 3.4, mogą być zweryfikowane przez oświadczenie zgodności przedstawione przez producenta.

 

3.4.2.

 

 

Alternatywnie do wymogów określonych w pkt 3.4 producent może wykazać przed urzędem udzielającym homologacji, że zamontowane urządzenia zabezpieczające zapewniają poziom ochrony równoważny poziomowi przewidzianemu we wspomnianej normie.

 

3.5.

 

 

Liczba miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy nie może przekroczyć:

 

a) 6 w przypadku pojazdów kategorii N1;

 

b) 8 w przypadku pojazdów kategorii N2 lub N3.

 

3.6.

 

 

Pojazdy muszą wykazać zdolność przewozu ładunków równą lub wyższą niż zdolność przewozu osób wyrażoną w kg.

 

3.6.1.

 

 

Do tego celu, we wszystkich konfiguracjach, szczególnie w przypadku gdy wszystkie miejsca siedzące są zajęte, spełnione muszą być następujące równania.

 

a) gdy N = 0:

 

P – M ≥ 100 kg;

 

b) gdy 0 < N ≤ 2:

 

P – (M + N × 68) ≥ 150 kg;

 

c) gdy N > 2:

 

P – (M + N x 68) ≥ N x 68;

 

gdzie litery oznaczają:

 

„P”

technicznie dopuszczalną maksymalną masę całkowitą pojazdu,

 

„M”

masę pojazdu gotowego do jazdy,

 

„N”

liczbę miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy.

 

3.6.2.

 

M obejmuje także masę sprzętu zamontowanego w pojeździe w celu przechowywania ładunków (np. cysterna, nadwozie itp.), przenoszenia ładunków (np. żuraw, platforma załadunkowa itp.) i zabezpieczenia ładunków (np. urządzenia zabezpieczające ładunek).

 

Do celów zastosowania powyższego równania M nie obejmuje masy sprzętu, który nie jest wykorzystywany do celów określonych powyżej (takiego jak sprężarka, wyciągarka, prądnica, sprzęt nadawczy itp.).

3.7.

Wymogi, o których mowa w pkt 3.2–3.6, muszą być spełnione w przypadku wszystkich wariantów i wersji w ramach typu pojazdu.

3.8.

Kryteria kwalifikowania pojazdów do kategorii N1.

3.8.1

Pojazd zalicza się do kategorii N1, gdy spełnione są wszystkie obowiązujące kryteria.

 

Jeżeli co najmniej jedno z tych kryteriów nie jest spełnione, pojazd kwalifikuje się do kategorii M1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.