Marek1 Napisano 7 Kwiecień 2014 Share Napisano 7 Kwiecień 2014 Albo niech napiszą w ustawie "ciężarowy", a nie "inny niż osobowy". Jednak specjalny jest wymieniony zaraz po tym w następnym punkcie po "innym niż osobowy" Czyli ta grup nie zawiera w sobie pojazdów specjalnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 7 Kwiecień 2014 Share Napisano 7 Kwiecień 2014 Jednak specjalny jest wymieniony zaraz po tym w następnym punkcie po "innym niż osobowy" Specjalny o określonym przeznaczeniu, a inne specjalne mogą być albo w rozporządzeniu ministra albo spełniać warunki dla "innych niż osobowe". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 8 Kwiecień 2014 Share Napisano 8 Kwiecień 2014 Tak" pomoc drogowa"(ciężarowy) ale nie pomoc drogowa specjalny. Pomoc drogowa specjalny też, to napiszą w ustawie a jak nie to "specjalny" to"specjany" -czarne czarne,białe białe Albo niech napiszą w ustawie "ciężarowy", a nie "inny niż osobowy" Jednak specjalny jest wymieniony zaraz po tym w następnym punkcie po "innym niż osobowy" a inne specjalne mogą być albo w rozporządzeniu ministra albo spełniać warunki dla "innych niż osobowe". ................................................................................................................................... Ło matko , w tym kraju to już nic klarowne i jasne nie będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 8 Kwiecień 2014 Share Napisano 8 Kwiecień 2014 Specjalny o określonym przeznaczeniu, a inne specjalne mogą być albo w rozporządzeniu ministra albo spełniać warunki dla "innych niż osobowe". Tutaj ja też tak to rozumiem. Specjalny o wymienionym przeznaczeniu VAT'u nie sprawdzamy ale specjalny to również" inny niż osobowy" i wówczas VAT-1a, 1b lub Vat-2 jak najbardziej jest dla niego pod warunkiem że spełnia określone wymagania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
traper Napisano 8 Kwiecień 2014 Share Napisano 8 Kwiecień 2014 Specjalny o określonym przeznaczeniu, a inne specjalne mogą być albo w rozporządzeniu ministra albo spełniać warunki dla "innych niż osobowe". Tutaj ja też tak to rozumiem. Specjalny o wymienionym przeznaczeniu VAT'u nie sprawdzamy ale specjalny to również" inny niż osobowy" i wówczas VAT-1a, 1b lub Vat-2 jak najbardziej jest dla niego pod warunkiem że spełnia określone wymagania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yeti Napisano 8 Kwiecień 2014 Share Napisano 8 Kwiecień 2014 Specjalny o określonym przeznaczeniu, a inne specjalne mogą być albo w rozporządzeniu ministra albo spełniać warunki dla "innych niż osobowe". Tutaj ja też tak to rozumiem. Specjalny o wymienionym przeznaczeniu VAT'u nie sprawdzamy ale specjalny to również" inny niż osobowy" i wówczas VAT-1a, 1b lub Vat-2 jak najbardziej jest dla niego pod warunkiem że spełnia określone wymagania. :ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszmaczo85 Napisano 8 Kwiecień 2014 Share Napisano 8 Kwiecień 2014 a co z busem który ma 1 rzad siedzen i przegrode a w przeznaczeniu ma wpis uniwersalny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 8 Kwiecień 2014 Share Napisano 8 Kwiecień 2014 Przeznaczenie nie ma decydującego znaczenia, ważny jest podrodzaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 8 Kwiecień 2014 Share Napisano 8 Kwiecień 2014 a co z busem który ma 1 rzad siedzen i przegrode a w przeznaczeniu ma wpis uniwersalny Z tabeli Dz.U 137 wynika, że przeznaczenie uniwersalny miały pojazdy o podrodzaju furgon. Poprzez tą analizę masz pewność, że nie jest to wielozadaniowy ani VAN niestety. Dodatkowo polecam wszystkim korzystanie z katalogów ITS część 3 tam znajdziecie informacje o podrodzaju w jakim były homologowane poszczególne modele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 8 Kwiecień 2014 Share Napisano 8 Kwiecień 2014 Albo niech napiszą w ustawie "ciężarowy", a nie "inny niż osobowy". albo niech napiszą autobus zamiast "konstrukcyjnie przeznaczony do przewozu co najmniej 10 osób..." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Kwiecień 2014 Share Napisano 8 Kwiecień 2014 Z tabeli Dz.U 137 wynika, że przeznaczenie uniwersalny miały pojazdy o podrodzaju furgon. Miał miał... Ale w chwili homologacji lub pierwszego OBT w kraju. A gdzie (do jakiej grupy) może być klasyfikowany to chyba inna sprawa... Prawda?? Dodatkowo polecam wszystkim korzystanie z katalogów ITS ???? Katalog ITS ma tu taką wiarygodność jak przynależność partyjna Pana Kamińskiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 8 Kwiecień 2014 Share Napisano 8 Kwiecień 2014 Dzisiaj miałem taki przypadek - samochód ciężarowy transit nigdy nie miał Vat i nie spełnia nowego Vat - US zażyczył sobie potwierdzenia nie spełnienia ustawy o Vat - dla tego moje pytanie - czy wszystkie ciężarowe do 3.5 t mają przejść weryfikacje pod względem nie spełnienia VAT - czy to jakiś lokalny wymysł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 8 Kwiecień 2014 Share Napisano 8 Kwiecień 2014 Z tabeli Dz.U 137 wynika, że przeznaczenie uniwersalny miały pojazdy o podrodzaju furgon. Miał miał... Ale w chwili homologacji lub pierwszego OBT w kraju. A gdzie (do jakiej grupy) może być klasyfikowany to chyba inna sprawa... Prawda?? Dodatkowo polecam wszystkim korzystanie z katalogów ITS ???? Katalog ITS ma tu taką wiarygodność jak przynależność partyjna Pana Kamińskiego Widzę, że mnie źle zrozumiałeś. Zależy mi na tym, aby zgodnie z przepisami pomóc klientowi i zrobić badanie VAT 1a. Jak mnie ktoś spyta dla czego podrodzaj citroena c3 ciężarowego określiłem jako VAN. To pokaże tą stronę katalogu ITS i odpowiem, że ustalenie miało miejsce zgodnie z Dz.U. poz 996 z 2012r Dział II "§ 2. 1. Przy ustalaniu nieznanych danych technicznych pojazdu (§ 1) należy w możliwie największym stopniu wykorzystywać dostępne informacje zawarte w takich źródłach, jak przepisy i dokumenty homologacyjne, dane producenta pojazdu, katalog marek i typów pojazdów homologowanych oraz dopuszczonych do ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, o którym mowa w przepisach dotyczących szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach, a w indywidualnych wypadkach, inne wiarygodne publikacje i dokumenty, dotyczące danego pojazdu lub jego zespołów i elementów." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Kwiecień 2014 Share Napisano 8 Kwiecień 2014 Markes - tylko to działa w obie strony. Tam jest niestety wiele nieprawidłowości w tym katalogu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 8 Kwiecień 2014 Share Napisano 8 Kwiecień 2014 A ja dzisiaj robiłem VAT 1a dla VW T4, który sprowadzony z zagranicy był jako furgon. Poprosiłem właścicielkę aby napisała do Volkswagen Polska Jak dany NR VIN był homologowany na Polskę i przysłali, że VAN (BB). Xero pisma z Działu Homologacji mam w dokumentach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 8 Kwiecień 2014 Share Napisano 8 Kwiecień 2014 który sprowadzony z zagranicy był jako furgon to chyba z francji bo oni tak to określają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fuks Napisano 8 Kwiecień 2014 Share Napisano 8 Kwiecień 2014 A ja dzisiaj robiłem VAT 1a dla VW T4, który sprowadzony z zagranicy był jako furgon. Poprosiłem właścicielkę aby napisała do Volkswagen Polska Jak dany NR VIN był homologowany na Polskę i przysłali, że VAN (BB). Xero pisma z Działu Homologacji mam w dokumentach. y że jak w podrodzaju miał furgon ale ty zrobiłeś vat bo na papierze z WV było BB ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 9 Kwiecień 2014 Share Napisano 9 Kwiecień 2014 Specjalny o określonym przeznaczeniu, a inne specjalne mogą być albo w rozporządzeniu ministra albo spełniać warunki dla "innych niż osobowe". To te specjalne są też w podrodzaju VAN-ami czy też wielozadaniowymi, że można dla nich określać VAT 1a ? Bo ja dla specjalnego takiego podrodzaju nie znam! [ Dodano: 09-04-2014, 10:57 ] który sprowadzony z zagranicy był jako furgon to chyba z francji bo oni tak to określają No i tu się właśnie ocieramy o paranoję bo każdy VAN np. Sprinter czy Crafter z pełnym nadwoziem z Francji ma napisane "furgon" Więc żadnego takiego nie zrobimy na VAT pomimo, że w dokumentach z innego kraju, także z Polski taki pojazd ma wpis VAN? Czy ten pojazd jest rzeczywiście furgonem w rozumieniu naszej klasyfikacji podrodzaju? Dla pojazdów z Francji, jest to tylko niefortunność nazwy i jej zbieżność z tym co jest u nas furgonem. Francuski furgon, furgonette, w tłumaczeniu na angielski znaczy to samo co VAN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yeti Napisano 9 Kwiecień 2014 Share Napisano 9 Kwiecień 2014 To te specjalne są też w podrodzaju VAN-ami czy też wielozadaniowymi, że można dla nich określać VAT 1a ? Bo ja dla specjalnego takiego podrodzaju nie znam! Bo takowego nie ma i wszyscy o tym dobrze wiemy ,ale przy VAT1b lub VAT2 masz wymieniony jakikolwiek podrodzaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 9 Kwiecień 2014 Share Napisano 9 Kwiecień 2014 ale przy VAT1b lub VAT2 masz wymieniony jakikolwiek podrodzaj. Nie ma. I tu na VAT2- łapie się laweta rejestrowana na pomoc drogową Bo takowego nie ma i wszyscy o tym dobrze wiemy No nie wiem czy "wiemy" bo jakoś nikt nie napisał, że: żaden specjalny nie spełnia warunków dla VAT 1a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 9 Kwiecień 2014 Share Napisano 9 Kwiecień 2014 bo jakoś nikt nie napisał, że:żaden specjalny nie spełnia warunków dla VAT 1a. Nikt nie napisał, bo to oczywiste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 10 Kwiecień 2014 Share Napisano 10 Kwiecień 2014 Z tabeli Dz.U 137 wynika, że przeznaczenie uniwersalny miały pojazdy o podrodzaju furgon. Poprzez tą analizę masz pewność, że nie jest to wielozadaniowy ani VAN niestety. Ja kiedyś zadałem pytanie dlaczego nie określa się przeznaczenia dla wielozadaniowych i vanów a określa dla furgonów, cystern, pojemników i innych i dostałem odpowiedź, że uniwersalność wielozadaniowych i vanów wynika z ich definicji. (Cokolwiek miało to oznaczać). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Kwiecień 2014 Share Napisano 10 Kwiecień 2014 przeznaczenie uniwersalny miały pojazdy o podrodzaju furgon. Poprzez tą analizę masz pewność, że nie jest to wielozadaniowy ani VAN niestety I co z tego? Przepis mówi, że masz ocenić możliwość takiej klasyfikacji, a nie ustalić klasyfikację konkretnego egzemplarza pojazdu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 10 Kwiecień 2014 Share Napisano 10 Kwiecień 2014 To inaczej. Zadajmy sobie 2 pytania: 1. Czy wielozadaniowy i van może mieć przeznaczenie uniwersalny? - moja odpowiedź nie. 2. Czy jeszcze inny pojazd może mieć przeznaczenie uniwersalny? - moja odpowiedź tylko furgon. Podstawa prawna Dz.U 137 załącznik 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Kwiecień 2014 Share Napisano 10 Kwiecień 2014 Oczywiście. Tu nawet nie ma co dochodzić. Powiedzmy, że wiemy, że ten egzemplarz ma homologację na furgon. OK. Tak ma w homo. Pytanie moje brzmi - czy taki typ pojazdu jest też klasyfikowany jako VAN/ lub BB ?? No to w czym problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi