Skocz do zawartości

Nowe podstawy prawne VAT od 01.04.2014


Grzegorz Łódź

Rekomendowane odpowiedzi

Z mojego postu nie wynika chyba sprzeczność z tym co wy piszecie :)

 

Zastanawiam się, czy można opierając się na zapisie w DR (uniwersalny) wnioskować cokolwiek o jego podrodzaju. Kilka dni temu miałem na badaniu pojazd, w którego dowodzie było: rodzaj pojazdu- ciężarowy uniwersalny; przeznaczenie- izotermiczny :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 604
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Paprock

    68

  • Marek1

    55

  • Grzegorz Łódź

    38

  • michal_k

    37

Top Posters In This Topic

Posted Images

Oczywiście.

Tu nawet nie ma co dochodzić.

 

Powiedzmy, że wiemy, że ten egzemplarz ma homologację na furgon. OK. Tak ma w homo.

Pytanie moje brzmi - czy taki typ pojazdu jest też klasyfikowany jako VAN/ lub BB ?? 8)

No to w czym problem? :)

No to w czym problem? :)

Wiesz no prywatnie mam wewnętrzny opór przed napisaniem, że jest to van widząc wyciąg ze świadectwa homologacji z podrodzajem furgon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt Ci nie każe pisać, że to VAN.

Stwierdzasz tylko, że takie pojazdy są TEŻ tak klasyfikowane.

 

Powtarzam - nie potrafię zliczyć spraw, które w ten sposób załatwiłem. Zero problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stwierdzasz tylko, że takie pojazdy są TEŻ tak klasyfikowane.

 

A skoro są klasyfikowane - to klasyfikację wpisuję do DR, czyli jednak zmieniłbym podrodzaj i nie puściłbym furgonu z VAT1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skoro są klasyfikowane - to klasyfikację wpisuję do DR

 

Nie całą klasyfikację wpisuje się do DR, więc to głęboka nadinterpretacja. Brak podstaw do zmiany wpisu - przecież to nie zmiany konstrukcyjne!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak podstaw do zmiany wpisu - przecież to nie zmiany konstrukcyjne!!!

 

Podrodzaj to nie dana zawarta w DR, więc nie potrzeba zmian konstrukcyjnych do jego zmiany :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy! Może ktoś z Was wie co decyduje o tym, że pojazd otrzymuje homologację na wielozadaniowy albo na furgon. Co sprawdza ten kto o tym decyduje? Dlaczego od furgonu nie można odpisywać Vatu w prosty sposób (VAT1a). Wczym on jest gorszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie puściłbym furgonu z VAT1.

 

Definicję pojazdu typu AF- czyli Wielozadaniowy i BB - czyli Van znajdziemy w rozporządzeniu w sprawie homologacji typu pojazdów.

Kto mi wskaże Akt prawny ( nie mówię o "literaturze technicznej") który zawiera definicję pojazdu typu Furgon.

My mamy stwierdzić na podstawie przepisów o ruchu drogowym, czy dany pojazd mieści się w definicji pojazdu Van lub wielozadaniowy.

Dlatego ja opieram się na definicjach zawartych we wskazanym rozporządzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto mi wskaże Akt prawny ( nie mówię o "literaturze technicznej") który zawiera definicję pojazdu typu Furgon

 

Nie ma takiej definicji - pytałem o to kilka stron wcześniej - jedynie jest jakaś stara norma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Definicję pojazdu typu AF- czyli Wielozadaniowy i BB - czyli Van znajdziemy w rozporządzeniu w sprawie homologacji typu pojazdów
AF czy BB to są rodzaje nadwozia. Definicje ich są nam zupełnie nieprzydatne. Wg rodzaju nadwozia to samochody ciężarowe dzielą się na vany i samochody ciężarowe. Są jeszcze ciągniki samochodowe i siodłowe ale one nie są przedmiotem naszej dyskusji.

Tak więc wg rodzaju nadwozia to każdy samochód ciężarowy, który ma kabinę kierowcy zawartą w bryle nadwozia to Van.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiej definicji

 

Dlatego ja nie biorę pod uwagę wpisów "FURGON" - a stosuję się do definicji zawartej w rozp. o homologacji typu, i jeżeli pojazd odpowiada tej definicji to na potrzeby badania technicznego uznaję go za Van lub Wielozadaniowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc wg rodzaju nadwozia to każdy samochód ciężarowy, który ma kabinę kierowcy zawartą w bryle nadwozia to Van.

 

I w/g mnie tego się trzeba trzymać

A tak z ciekawości można poczytać interpretacji MF /akcyza/ o CN (8703 a nie 8704) ciekawa lektura ale bez wiedzy prawniczej nie rozgryziesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj tel. ze starosta na jakiej podstawie określono VAT 1a dla samochodu z przeznaczeniem Uniwersalny ponieważ klasyfikacja podrodzaju takiego pojazdu to Furgon.Co wy na to panowie? też uważamy o kabinie w bryle nadwozia pojazd za van tyle że ITS już jako furgon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu zara koło mnie US zatrudnił 40 gryzipiórków coby mieli za zadanie rozkminiać dlaczego furgon stał się vanem. :x

Nie żebym ferment zaraz siał, ale tak słyszałem. Poczekamy co powiedzą "chopaki" po Perfekcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a stosuję się do definicji zawartej w rozp. o homologacji typu,

 

Zdaje się, że to nieaktualne rozporządzenie, a w aktualnym definicji brak :razz:

 

[ Dodano: 11-04-2014, 18:03 ]

Koledzy! Może ktoś z Was wie co decyduje o tym, że pojazd otrzymuje homologację na wielozadaniowy albo na furgon.

 

Podejrzewam, że decyduje czas, w którym udzielano homologacji. Dawniej w większości były furgony, a teraz są vany czy wielozadaniowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu zara koło mnie US zatrudnił 40 gryzipiórków coby mieli za zadanie rozkminiać dlaczego furgon stał się vanem. :x

Nie żebym ferment zaraz siał, ale tak słyszałem. Poczekamy co powiedzą "chopaki" po Perfekcie.

 

lub z innej strony jak to furgon dostał vat (pomijam poprawność określonego uprzednio podrodzaju) też takie pogłoski słyszałem. W końcu jakby tak u...ć jeszcze ze 30 % z vat1a to dopiero przychody..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a stosuję się do definicji zawartej w rozp. o homologacji typu,

 

Zdaje się, że to nieaktualne rozporządzenie, a w aktualnym definicji brak :razz:

 

[ Dodano: 11-04-2014, 18:03 ]

Koledzy! Może ktoś z Was wie co decyduje o tym, że pojazd otrzymuje homologację na wielozadaniowy albo na furgon.

 

Podejrzewam, że decyduje czas, w którym udzielano homologacji. Dawniej w większości były furgony, a teraz są vany czy wielozadaniowe.

 

i to jest prawda w rozporządzeniu z czerwca 2013 nie ma van`a ani wielozadaniowego

poz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie temat był wałkowany...Ale mam pytanie.Co z pojazdami specjalnymi , pomoc drogowa ?Jakie odliczenia VATu?Przepraszam jak ponawiam temat?Może jakiś link do wątku? (wykasuje zapytanie w razie potrzeby).Samochód ciężarowy - przewóz pojazdów??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie temat był wałkowany...Ale mam pytanie.Co z pojazdami specjalnymi , pomoc drogowa ?Jakie odliczenia VATu?Przepraszam jak ponawiam temat?Może jakiś link do wątku? (wykasuje zapytanie w razie potrzeby)

Cofnij się na str.22 tego tematu i czytaj do końca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.