Skocz do zawartości

Ostatnie pytania opisowe


iii

Rekomendowane odpowiedzi

Wiesz... Nie wiem czy tak samo było na egzaminie, ale szanowna komisja mogła nie bardzo przyjąć do wiadomości "badanie podstawowe i dodatkowe dla LPG".

Do badania podstawiony jest pojazd sprowadzony z zagranicy przystosowany do zasilania LPG.

Po mojemu należało zastosować ustawową nazwę tego badania, a więc okresowe oraz na podstawie działu V wykonać szczegółowy sposób sprawdzania prawidłowości przystosowania pojazdu do zasilania gazem podczas przeprowadzania okresowego badania technicznego pojazdu.

Dawno, dawno, kiedyś tam było zwane podobnie badanie "dodatkowe na LPG". Na dziś się zmyło i wątpię aby ośrodki szkolące, żeby nie siać fermentu, wspominały o "dodatkowym na gaz" cokolwiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 228
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • krzysztofk89

    33

  • Grzegorz Łódź

    28

  • adam1501

    18

  • lok

    12

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ty masz napisać czego wymagasz do badania i jeśli te dokumenty są, to opisujesz przebieg badania.

 

Moja odpowiedź:

1. Weryfikacja dokumentów ze stanem fakytycznym w tym TDT na zbiornik.

2. Przebieg badania podstawowego i dodatkowego dla LPG (chyba wszyscy znają)

3. Określenie dodatkowych parametrów do DIP

4. Papierologia w postaci zaświadczenia z wynikiem pozytywnym i adnotacją w uwagach odnośnie dokumentów TDT dla zbiornika oraz DIP

5. Pobranie opłaty za badanie bez opłaty ewidencyjnej.

 

W pytaniu nie było nic o opłacie - chciałeś błysnąć - nie udało się.

W pytaniu - Jakie dokumenty - nie napisałeś Protokół i Decyzja (dokument to nazwa potoczna ale nie używana na egzaminie)

W pytaniu co wystawia - nie ma nic o wyniku badania

 

Odpowiada się w pierwszej kolejności na pytania zadane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

witam. pytanie opisowe w poznaniu 18.11.2015 8.30 brzmiało: opisz szczegółowo jak dokonasz pomiaru ustawienia świateł pojazdu samochodowego. Pojazd jest wyposażony w mechanizm regulacji świateł, ponadto dwa światła zawierają światła mijania i drogowe, a dwa światła zawierają tylko światła drogowe. Co należy sprawdzić przed sprawdzeniem ustawienia świateł? Jak rozpoznać reflektor przystosowany do ruchu lewostronnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie trochę dziwne to pytanie. Badanie świateł jako szczegółowy element jakiegoś ogólnego badania - tak?

No bo kompletnie nie wiem co autor miał na myśli pisząc "Co należy sprawdzić przed sprawdzeniem ustawienia świateł?" :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co należy sprawdzić przed sprawdzeniem ustawienia świateł?"

Np.ciśnienie w ogumieniu :)

I dalej: np.płaska ,pozioma powierzchnia, "korektory" świateł na "zero"...a jeszcze -przeczyścic reflektory :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalogi, dane producenta, rzeczoznawca a na końcu improwizacja ,,,

Wystarczy dz.u

"Uwaga: W przypadku braku danych jako wartość nominalną

należy przyjąć zmianę min. 10 cm/10 m."

P.s-tabelka 4.1.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozpoznać reflektor przystosowany do ruchu lewostronnego?
- a takie przykłady mam jak niżej:

 

Oznaczenie reflektora:

DCR strzałka w prawo = reflektor do ruchu lewostronnego.

DCR strzałka w obie strony = reflektor do ruchu lewostronnego i prawostronnego.

DC/HR - brak strzałki = reflektor do ruchu prawostronnego.

 

Podwójne oznaczenie reflektora:

HC/R strzałka w prawo = reflektor do ruchu lewostronnego.

HC/R – niżej brak strzałki = reflektor dopuszczony także do ruchu prawostronnego.

 

To podwójne oznakowanie tak mniej więcej jak w załączniku może wyglądać na podobnej lampie:

5ae1a729ecf2d_Strzaka.gif.37595b35bfa550197f34127be6080896.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od razu uczycie chłopaka

A może przejrzy na oczy w co się pakuje i, cytując, niestety nieżyjącego, klasyka "... pójdzie do spółdzielni niedźwiadek, miśki trocinami napychać...", to będzie miał sen spokojny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciał bym ponownie poruszyć temat ADR po wypadku. Może mi ktoś jasno i przejrzyście napisać TYLKO zakres badania pojazdu (naczepy) cysterny i przyczepy cysterny po wypadku skierowanej przez OKRD ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu musisz sięgnąć do przyrządu na jakim będziesz pracował. Generalnie w przyczepie robisz jak w samochodzie, a w naczepie względem osi sworznia królewskiego, który powinien być symetryczny względem osi poprzecznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.