krzysztofk89 Napisano 20 Listopad 2015 Share Napisano 20 Listopad 2015 Pytam pod kątem egzaminu, ponieważ to pytanie wystepuje często z tą różnicą, że wpisują przyczpę albo naczepę. Spotykam się z różnymi opiniami odnośnie prawidłowej odpowiedzi np: - sprawdzenie ustawienia geometrii kół, śladowości i nierównoległości osi tylko i wyłącznie bo to nie pojazd cysterna tylko przyczepa albo: -Dodatkowej kontroli układu kierowniczego (zaznaczam, że to dla przyczepy, nie pomylić z naczepą) dokonuję poprzez sprawdzenie pochylenia koła, zbieżności kół, prostoliniowości i równoległości osi za pomocą przyrządu do ustawienia geometrii kół) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Listopad 2015 Share Napisano 20 Listopad 2015 tylko i wyłącznie bo to nie pojazd cysterna tylko przyczepa A cóż cysterna ma z tym wspólnego??? Badanie jakie masz wykonać opisane jest w § 3 ust. 1 pkt 2, dla przypomnienia "...Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu..." Dział do którego się odnosi to badanie, to "...Tabela: przedmiot i zakres badania, czynności kontrolne, metody oceny stanu technicznego pojazdu..." Z definicji PoRD: "...50) przyczepa – pojazd bez silnika... 44) ciągnik rolniczy – pojazd silnikowy... 45)25) motocykl – pojazd samochodowy..." Określonemu badaniu podlega rodzaj pojazdu (samochód ciężarowy, samochód osobowy, przyczepa, ciągnik rolniczy....), a nie podrodzaj (van, cysterna, skrzynia...). W przypadku cysterny, to co najwyżej o dodatkowy protokół może się rozchodzić, natomiast do spraw geometrycznych nie ma to większego znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztofk89 Napisano 20 Listopad 2015 Share Napisano 20 Listopad 2015 Chodzi mi o stricte sprawy związane z geometrią, dla mnie na razie to czysta teoria, dlatego tak się gubię. Które z czynności wykonujemy przy przyczepie, a których nie wykonujemy przy pojeździe-naczepie. 776 zał 2 dobrze znam, z tym że niektóre czynności z badania geometrii przy danym badaniiu należy chyba nie wypisywać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Listopad 2015 Share Napisano 20 Listopad 2015 Pamiętaj, że zgodnie z PoRD naczepa jest "podzbiorem" w "rodzinie" przyczep. Innymi słowy - każda naczepa z definicji jest też przyczepą (o specyficznej konstrukcji rzecz jasna, polegającej na tym, że jej część spoczywa na pojeździe ciągnącym). Rodzaje zabudowy, nadwozia, czyli tego co na podwoziu tej naczepy, czy też przyczepy jest faktycznie zbudowane nie mają znaczenia dla badania pod kątem geometrii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztofk89 Napisano 20 Listopad 2015 Share Napisano 20 Listopad 2015 Czyli niezależnie od tego czy jest to pojazd naczepa czy przyczepa geometrie wykonujemy wg. Dz. U. 776 zał 2 dział 1 pkt. 1.3, 1.3.1 i 1.3.2 ? I jeszcze jedno: Czy przy każdym powypadkowym badaniu w ADR wykonujemy również specjalistycznie ADR ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Listopad 2015 Share Napisano 20 Listopad 2015 geometrie wykonujemy Sprawdzamy. Pilnuj słów, zwłaszcza jak egzamin przed Tobą. Czy przy każdym powypadkowym badaniu w ADR wykonujemy również specjalistycznie ADR ? A który to punkt załącznika nr 2? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Listopad 2015 Share Napisano 20 Listopad 2015 Chciał bym ponownie poruszyć temat ADR po wypadku. Może mi ktoś jasno i przejrzyście napisać TYLKO zakres badania pojazdu (naczepy) cysterny i przyczepy cysterny po wypadku skierowanej przez OKRD ? - może Ci jakoś tam pomoże pierwszy link: http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?t=14369&postdays=0&postorder=asc&start=0 w komplecie z drugim linkiem: http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/366/geometria-wieloosiowych-ukladow-jezdnych.html Za drugiego linka należałoby podziękować komuś z forum, bo to on zapodał go w post, ale kto, kiedy w jakim temacie, a jakiej sprawie, treść, problem, nika, usera, autora... w życiu nie przypomnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 20 Listopad 2015 Share Napisano 20 Listopad 2015 Za drugiego linka należałoby podziękować komuś z forum, bo to on zapodał go w post, ale kto, kiedy w jakim temacie, a jakiej sprawie, treść, problem, nika, usera, autora... w życiu nie przypomnę. http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=157689#157689 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztofk89 Napisano 21 Listopad 2015 Share Napisano 21 Listopad 2015 A który to punkt załącznika nr 2? 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 21 Listopad 2015 Share Napisano 21 Listopad 2015 Krzysiu, chcesz wykonać badanie dodatkowe po dzwonie, czy badanie dodatkowe do przewozu materiałów niebezpiecznych? To są dwa różne badania, nie mające ze sobą nic wspólnego. Pytając o punkt miałem na myśli zakres w pkt 1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztofk89 Napisano 22 Listopad 2015 Share Napisano 22 Listopad 2015 Chodzi mi o badanie po dzwonie. Tylko i wyłącznie. Dlatego nie rozumiem dlaczego wszędzie sie podaje że np w pojezdzie FL po wypadku nalezy sprawdzac wszelkie zaświadczenia o zwalniaczu itp... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 22 Listopad 2015 Share Napisano 22 Listopad 2015 dlaczego wszędzie sie podaje Wszędzie, to gdzie? Bo przepisy jakoś chyba tego nie mówią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztofk89 Napisano 23 Listopad 2015 Share Napisano 23 Listopad 2015 Nierzadko na tym forum. Tutaj wklejam przykład z pewnej strony... Przykład 6 Na stację kontroli pojazdów przyjeżdża pojazd, skierowany na badanie przez Policję, przewożący towary niebezpieczne typu FL, który uczestniczyła w wypadku drogowym i zostały uszkodzone elementy nośne konstrukcji (ramy). Jest to pojazd cysterna o DMC 21 ton i zarejestrowany dnia 10.05.2009. Jakie dokumenty powinien przedstawić użytkownik (właściciel) pojazdu? 1. pokwitowanie z policji, 2. protokół z decyzją TDT cysterny dopuszczającą ją do eksploatacji tj. protokół badania doraźnego powypadkowego (ważny w dniu badania z datą wykonania po dacie z pokwitowania policji) 3. zaświadczenie o spełnieniu wymagań układu przeciwpoślizgowego (ABS kat 1) 4. zaświadczenie o spełnieniu wymagań zwalniacza (zwalniacz test lI A) 5. zaświadczenie na ogrzewacz spalinowy (spełniający wymagania dla pojazdów typu FL) 6. zaświadczenie o spełnieniu wymagań dla ogranicznika prędkości, jeżeli nie jest możliwe jego sprawdzenie w inny sposób (tabliczka znamionowa, naklejka na szybie) Jaki rodzaj badania przeprowadzamy i jaki jest jego zakres? Przeprowadzamy badanie: • okresowe, • badanie powypadkowe, • badanie specjalistyczne ADR. Zakres badania okresowego: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 23 Listopad 2015 Share Napisano 23 Listopad 2015 przykład z pewnej strony Podaj adres tej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztofk89 Napisano 23 Listopad 2015 Share Napisano 23 Listopad 2015 Ściągnięte jakiś czas temu. Link był z tego co pamiętam na tym forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 23 Listopad 2015 Share Napisano 23 Listopad 2015 Podaj adres może ta http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=190371#190371 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Listopad 2015 Share Napisano 23 Listopad 2015 krzysztofk89, bez urazy, ale to jest tak, że w zakresach badań dodatkowych podają takie widełki od zera do dziesięć, albo zero i coś tam jeszcze z innych części. I w tych wszystkich z pozoru tylko niby bliźniaczych odniesień jedno-jedyne jest takie, które dokładnie wskazuje na zakres o-kre-so-we-go badania technicznego przy wykonywaniu dodatkowego badania technicznego. Jak to cykniesz czyli po swojemu załapiesz, że zakres od 0 do 10 ≠ okresowe badanie, to dalej na bank będzie tylko łatwiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 23 Listopad 2015 Share Napisano 23 Listopad 2015 Jak to cykniesz czyli po swojemu załapiesz, że zakres od 0 do 10 ≠ okresowe badanie, to dalej na bank będzie tylko łatwiej. O to, to. Wyobraź sobie, że przyjechała wspomniana cysterna z adnotacją, że po dzwonie, uszkodzona rama pojazdu. Jak wg Ciebie powinno wyglądać takie badanie na podstawie konkretnych przepisów, które masz zawarte w sposobie wykonywania BT? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztofk89 Napisano 23 Listopad 2015 Share Napisano 23 Listopad 2015 Dokumenty: pokwitowanie z policji protokół z doraźnego badania cysterny z TDT po wypadku Zakres: badanie powypadkowe w sposób określony w pkt 0–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia; Wykonuje badanie punkt po punkcie jak w w/w. Rame sprawdzam organoleptycznie (spawy i połaczenia) oraz kluczem dynamometrycznym. Wystawiam zaświadczenie z badania powpadkowego. tak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 23 Listopad 2015 Share Napisano 23 Listopad 2015 Wystawiam zaświadczenie z badania powpadkowego DODATKOWEGO Reszta OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztofk89 Napisano 23 Listopad 2015 Share Napisano 23 Listopad 2015 Dziękuje Wam bardzo. Mam jeszcze jedną wątpliwość, na którą nie mogę znaleźć odpowiedzi. Chodzi mi o geometrię przyczepy/naczepy..?? Czy w JAKIMKOLWIEK wypadku nie wykonuję któregoś punktu z działu 1 załącznika nr 2 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Listopad 2015 Share Napisano 23 Listopad 2015 No należy zrobić to o czym mówi zakres pod warunkiem, że dotyczy to badanego pojazdu zgodnie z zaleceniami producenta. Tam jest zdaje się takie odniesienie. No wiadomo, że naczepa jakby kierownicy nie ma, a przecież skręca. Więc lecimy z przyrządami to co jej się należy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztofk89 Napisano 23 Listopad 2015 Share Napisano 23 Listopad 2015 A no właśnie o tą naczepę sie rozchodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 23 Listopad 2015 Share Napisano 23 Listopad 2015 Zakres:badanie powypadkowe w sposób określony w pkt 0–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia; Wykonuje badanie punkt po punkcie jak w w/w. Rame sprawdzam organoleptycznie (spawy i połaczenia) oraz kluczem dynamometrycznym. Badanie dodatkowe w zakresie: - pkt 0 - identyfikacja - 6.1.1 odnośnie ramy z działu I załącznik 1. na tym załącznik nr 1 się kończy, bo § 3 mówi "...obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów..." Następnie przechodzisz do działu II i tam pkt 1 robisz metodycznie pkt po pkt. A no właśnie o tą naczepę sie rozchodzi A jaka to różnica czy naczepa czy przyczepa, czy pojazd samochodowy, pkt robisz te same, tylko pomijasz np. układ kierowniczy w naczepie bo go nie posiada (chyba że ma). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztofk89 Napisano 23 Listopad 2015 Share Napisano 23 Listopad 2015 Z załącznika nr 1 tylko identyfikacja i sprawdzenie ramy ? Bo to zasadnicza różnica niż wszystkie punkty 0-10. ( jak chyba potwierdził kolega wyżej ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.