mirek.g Napisano 8 Październik 2014 Share Napisano 8 Październik 2014 michal_k napisał/a: Najpierw to wskaż podstawę prawną, że nie mogę ciągnąć przyczepy rolniczej za pojazdem innym niż ciągnik Ograniczeniem może być indeks prędkości opon np. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 8 Październik 2014 Share Napisano 8 Październik 2014 mirek.g, tyle, że nie ma obowiązku zakładania do przyczep rolniczych opon o niższym indeksie prędkości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Październik 2014 Share Napisano 8 Październik 2014 Ograniczeniem może być indeks prędkości opon np. Ale ja nie zamierzam przekraczać tej prędkości. Dostosuję prędkość samochodu do konstrukcji przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 8 Październik 2014 Share Napisano 8 Październik 2014 Ale ja nie zamierzam przekraczać tej prędkości. Dostosuję prędkość samochodu do konstrukcji przyczepy. Michał, Ty indeks prędkości opony masz dostosować do Vmax pojazdu, a nie ograniczać prędkości do Vmax opon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 8 Październik 2014 Share Napisano 8 Październik 2014 Wskażnik skuteczności ham. w rolniczych ok. połowę mniejszy. Michał, Ty indeks prędkości opony masz dostosować do Vmax pojazdu, a nie ograniczać prędkości do Vmax opon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Październik 2014 Share Napisano 8 Październik 2014 Michał, Ty indeks prędkości opony masz dostosować do Vmax pojazdu, a nie ograniczać prędkości do Vmax opon. Ale nie do Vmax pojazdu ciągnącego. Inaczej to każda przyczepa musiałaby mieć opony np. 300 km/h, bo nie wiadomo z czym będzie łączona. Dlatego zapinając przyczepę znam jej dopuszczalną prędkość i jej przestrzegam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 8 Październik 2014 Share Napisano 8 Październik 2014 każda przyczepa musiałaby mieć opony np. 300 km/h, bo nie wiadomo z czym będzie łączona. w PL wystarczy indeks G dla opon przyczep Art. 20.3. Prędkość dopuszczalna poza obszarem zabudowanym, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5, wynosi w przypadku: 2) zespołu pojazdów lub pojazdu niewymienionego w pkt 1: a) na autostradzie, drodze ekspresowej lub drodze dwujezdniowej co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych dla każdego kierunku ruchu – 80 km/h, b) na pozostałych drogach – 70 km/h. 6. Prędkość dopuszczalna niektórych pojazdów, z zastrzeżeniem ust. 2, wynosi: 1) ciągnika rolniczego (również z przyczepą) – 30 km/h; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 8 Październik 2014 Share Napisano 8 Październik 2014 w PL wystarczy indeks G dla opon przyczep Ale opony rolnicze zwykle występują z indeksem A5-A8 (25-40 km/h). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Październik 2014 Share Napisano 8 Październik 2014 Ale opony rolnicze zwykle występują z indeksem A5-A8 (25-40 km/h). Więc podpinając przyczepę z takimi oponami będę przestrzegał tej prędkości. Nadal pytam - jaki przepis zabrania mi poruszania się zestawem złożonym z pojazdu samochodowego i przyczepy rolniczej? Jeśli tylko indeks prędkości opon to dla ułatwienia załóżmy, że przyczepa ma zamontowane opony "samochodowe". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 8 Październik 2014 Share Napisano 8 Październik 2014 Nie rozumiem nad czym tu dyskutować. Zmiana rodzaju jest dopuszczalna, ustawa puki co się nie zmieniła. Rozporządzenie dla SKP jest. Rozporządzenie dla WK też jest. To że te zmiany tak małe że nie ma co napisać w opisie zmian to nawet lepiej bo ryzyko mniejsze dla diagnosty. Wolicie jak ktoś robi zmiany z osobówki na ciągnik siodłowy? Skoro nie chce jakaś SKP wykonać badania po zmianach to niech wskaże przepis ewentualnie są inne SKP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 8 Październik 2014 Share Napisano 8 Październik 2014 Skoro nie chce jakaś SKP wykonać badania po zmianach to niech wskaże przepis To bardzo proste, bo fizyczny brak przeprowadzonych zmian oznacza brak możliwości wykonania opisu zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 8 Październik 2014 Share Napisano 8 Październik 2014 Więc podpinając przyczepę z takimi oponami będę przestrzegał tej prędkości. Akurat w przypadku p-py rolniczej indeks ma być co najmniej do prędkości maksymalnej pojazdu ciągnącego par 46 ust 2 odnośnik do par 11 ust. 5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 8 Październik 2014 Share Napisano 8 Październik 2014 Skoro żadne żadne zmiany nie zostały wprowadzone wynik N. Mam wrażenie że wszyscy założyli że zmiany konstrukcyjne to tylko przyczepa ciężarowa- skrzynia a może to izoterma była i będzie rolnicza-cysterna teraz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Październik 2014 Share Napisano 8 Październik 2014 Akurat w przypadku p-py rolniczej indeks ma być co najmniej do prędkości maksymalnej pojazdu ciągnącego par 46 ust 2 odnośnik do par 11 ust. 5. Gdzie tam widzisz, że do pojazdu ciągnącego? Mają być dostosowane do prędkości pojazdu (w więc tego pojazdu, czyli przyczepy, bo o niej mowa) - a taką prędkość określił zapewne producent. Ale mniejsza z tym, zakładamy, że opony są "samochodowe". Czemu więc nie mogę ciągnąć tej przyczepy samochodem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 8 Październik 2014 Share Napisano 8 Październik 2014 Akurat w przypadku p-py rolniczej indeks ma być co najmniej do prędkości maksymalnej pojazdu ciągnącego par 46 ust 2 odnośnik do par 11 ust. 5.Do maksymalnej prędkości pojazdu na którym są zamontowane. Nie ma mowy o pojeździe ciągnącym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 8 Październik 2014 Share Napisano 8 Październik 2014 Skoro żadne żadne zmiany nie zostały wprowadzone wynik N. Mam wrażenie że wszyscy założyli że zmiany konstrukcyjne to tylko przyczepa ciężarowa- skrzynia a może to izoterma była i będzie rolnicza-cysterna teraz.A skąd wiesz czy wcześniej nie była inna niż ciężarowa, skrzynia?Mi wydając DR kobitka w WK pytała dokładnie czy skrzynia czy wywrotka itp przy zmianach. Nikt nie wnikał czym była przed zmianami, ważne było czym teraz jest (jak ją zakwalifikować). Czasem oglądam przyczepy na alledrogo i są tam same ramy z kołami + papiery więc tym bardziej zmiany są zasadne gdy zostanie zrobiona zabudowa (czy cysterka na wodę czy skrzynia czy coś innego). Więc podpinając przyczepę z takimi oponami będę przestrzegał tej prędkości. Akurat w przypadku p-py rolniczej indeks ma być co najmniej do prędkości maksymalnej pojazdu ciągnącego par 46 ust 2 odnośnik do par 11 ust. 5.Czyli indeks może być wyższy (zamiast mało przydatnych rolniczych balonówek mogę mieć typowe samochodowe marki kama w rozmiarze 9,00-20 lub większe). Tak więc potwierdzasz że opony nie decydują o zmianie ciężarowa->rolnicza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 8 Październik 2014 Share Napisano 8 Październik 2014 Do Michała,jak tak bardzo chcesz to ciągaj sobie tę przyczepę sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 8 Październik 2014 Share Napisano 8 Październik 2014 Tak więc potwierdzasz że opony nie decydują o zmianie ciężarowa->rolnicza Po części decydują, bo ciężarowa nie powinna mieć opon o tak niskim indeksie prędkości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 8 Październik 2014 Share Napisano 8 Październik 2014 ojj Chodziło mi o rozpatrywanie opon w kategorii zmiany ciężarowej na rolniczą (rolnicza może być na tych o wyższych indeksach czyli typowych 385r22,5) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 8 Październik 2014 Share Napisano 8 Październik 2014 (rolnicza może być na tych o wyższych indeksach czyli typowych 385r22,5) Może. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Październik 2014 Share Napisano 8 Październik 2014 Do Michała,jak tak bardzo chcesz to ciągaj sobie tę przyczepę sam. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 8 Październik 2014 Share Napisano 8 Październik 2014 Do Michała,jak tak bardzo chcesz to ciągaj sobie tę przyczepę sam. Dzięki Tylko żeby później nie wyszło jak z tą naczepą która nie pasowała do ciągnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 8 Październik 2014 Share Napisano 8 Październik 2014 W dyrektywie 2003/37/WE znalazłem taki zapis: k) "przyczepa" oznacza holowaną przyczepę rolniczą lub leśną przeznaczoną głównie do przewożenia ładunków i zaprojektowaną do holowania przez ciągnik do celów rolniczych lub leśnych; do tej kategorii należą także przyczepy, w których część ładunku jest podtrzymywana przez ciągnący pojazd; każdy pojazd sprzężony z ciągnikiem i trwale wyposażony w narzędzie uważa się za rolną lub leśną przyczepę, jeśli stosunek technicznie dopuszczalnej masy całkowitej do masy własnej tego pojazdu jest równy lub większy od 3,0 i jeśli pojazd nie jest przeznaczony do obróbki materiałów; I zastanawia mnie to co pogrubiłem Ciekawe czy w homologowanych spełniony jest ten warunek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 8 Październik 2014 Share Napisano 8 Październik 2014 I zastanawia mnie to co pogrubiłem np. F₂ = 3000, G ≤ 1000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Październik 2014 Share Napisano 8 Październik 2014 każdy pojazd sprzężony z ciągnikiem i trwale wyposażony w narzędzie uważa się za rolną lub leśną przyczepę, jeśli stosunek technicznie dopuszczalnej masy całkowitej do masy własnej tego pojazdu jest równy lub większy od 3,0 i jeśli pojazd nie jest przeznaczony do obróbki materiałów; Czytajmy całościowo. Chodzi tylko o przyczepę "z narzędziem". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.