MarcinS Napisano 21 Styczeń 2015 Share Napisano 21 Styczeń 2015 Przeczytałem całość i proszę o jasną i jednoznaczną odpowiedź- przyczepa marki "x" niemiecka, zarejestrowana jako ciężarowa, używana jako rolnicza. Hamulec jednoobwodowy, instalacja 12v, zaczep rolniczy, oznakowana jako wolnobieżna. Czy można wykonać zmiany konstrukcyjne na zmianę rodzaju z "ciężarowa" na "rolnicza"? Dodam że nie mam pewności czy ten typ przyczepy był w ogóle homologowany jako rolnicza. Konsultacja grzecznościowa z WK w którym byłoby to rejestrowane pozytywnie zakończona- czyli jeśli właściciel dostarczy badanie okresowe+zmiany+ oświadczenie to oni te zmiany zatwierdzą. Tylko czy to jest aby zgodne z obowiązującymi przepisami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kryczynski A Napisano 21 Styczeń 2015 Share Napisano 21 Styczeń 2015 A co w tych zmianach napiszą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Styczeń 2015 Share Napisano 21 Styczeń 2015 No co napiszą, co napiszą... Dla przykładu w oświadczeniu naskrobią, że w pojeździe marki takiej a takiej o rodzaju takim a takim z numerem identyfikacyjnym czy tam ramy ...1234... dokonano konstrukcyjnych zmian w zakresie przystosowania pojazdu jako przyczepa rolnicza, a więc pojazd poprawnie ogumiono, układ hamulcowy jest ?-obwodowy, a instalacja elektryczna o napięciu ?? volt, ponadto w tylnej części pojazdu przewidziano miejsce do mntażu sprzęgu dodatkowej przyczepy, a tylna burta zapewnia mocowanie trójkąta. SKP potwierdzi takie coś, albo i nie. W załączeniu fotografie. B - instalacja 12V, hamulec często jednoobwodowy, dodatkowy zaczep i podłączenie elektryczne z tyłu, opony wolnobieżne, uchwyt trójkąta z tyłu Odgapiłem tam :→ http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=226234#226234 i jeszcze tam: → http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=16739#16739 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 22 Styczeń 2015 Share Napisano 22 Styczeń 2015 A co w tych zmianach napiszą Ja bym raczej zastanowił się czy sklasyfikowanie tej przyczepy jako ciężarowej nie było błędem, skoro posiada ona jednoobwodowy układ hamulcowy. Kluczowy dla rozstrzygnięcia tej kwestii będzie rok produkcji przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 22 Styczeń 2015 Share Napisano 22 Styczeń 2015 Przeczytałem całość i proszę o jasną i jednoznaczną odpowiedź- przyczepa marki "x" niemiecka, zarejestrowana jako ciężarowa, używana jako rolnicza. Hamulec jednoobwodowy, instalacja 12v, zaczep rolniczy, oznakowana jako wolnobieżna.Czy można wykonać zmiany konstrukcyjne na zmianę rodzaju z "ciężarowa" na "rolnicza"? Dodam że nie mam pewności czy ten typ przyczepy był w ogóle homologowany jako rolnicza. Konsultacja grzecznościowa z WK w którym byłoby to rejestrowane pozytywnie zakończona- czyli jeśli właściciel dostarczy badanie okresowe+zmiany+ oświadczenie to oni te zmiany zatwierdzą. Tylko czy to jest aby zgodne z obowiązującymi przepisami? Można ale nie każdy diagnosta będzie chciał się pod tym podpisać bo jednak lepiej jemu zarobić ~160 zł co roku niz 60-70 co dwa lata. Mi starostwo robiło pod górę wraz ze stacją. Dopiąłem swego i mam rolniczą i marudzenie starostwa i diagnosty nic nie dało. Są przyczepy DMC=18-24ton porobione jako rolnicze a nigdy nie były w katalogach ani w homologacjach. Na przyszłość-warto takie coś zrobić przed pierwszą rejestracją w PL, popytać najpierw u diagnosty, popytać rzeczoznawcy (żeby diagnosta miał podkładkę) i przyczepa od 1 rejestracji w kraju będzie rolniczą Odpowiadając na Twoje pytanie - czy jest to legalne? Chyba tak skoro wiele takich pojazdów jeździ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 22 Styczeń 2015 Share Napisano 22 Styczeń 2015 Odpowiadając na Twoje pytanie - czy jest to legalne? Chyba tak skoro wiele takich pojazdów jeźdz Legalne jak najbardziej tylko czy zasadne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinS Napisano 23 Styczeń 2015 Share Napisano 23 Styczeń 2015 Nie chce być "Lepppppperem" ale popatrzcie też na to z innej strony: przyczepa używana w rolnictwie tylko ciągnięta ciągnikiem rolniczym a przegląd droższy, częstszy i do tego podatek drogowy musi zapłacić oraz wyższe ubezpieczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 23 Styczeń 2015 Share Napisano 23 Styczeń 2015 Ubezpieczenie OC jest bez zmian, wiem bo miałem D633 jako ciężarową a zmieniłem na rolniczą. Taka sama kwota. Podatku drogowego jak nie masz samochodu ciężarowego i napiszesz oświadczenie w Urzędzie Gminy też nie płacisz. Jedyna różnica to koszt przeglądu i to że jest na rok a nie na dwa (a SKP/OSKP nie zawsze są po drodze do punktów skupu zbóż lub sprzedaży nawozów). A i jeszcze jest minus ciężarowej że wojsko może ją chcieć na ewidencje w razie wojny ale oświadczenie że przyczepa została pozbawiona cech ciężarowej i służy jako rolnicza i temat zamknięty. ---edit---- a koszt podjechać ciągnikiem z dwoma przyczepami specjalnie aby wykonać OBT to w moim przypadku minimum 100-130zł na paliwo do ciągnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 23 Styczeń 2015 Share Napisano 23 Styczeń 2015 Ubezpieczenie OC jest bez zmian, wiem bo miałem D633 jako ciężarową a zmieniłem na rolniczą. Taka sama kwota. To pewnie zależy od konkretnego ubezpieczyciela. U różnych może być inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 23 Styczeń 2015 Share Napisano 23 Styczeń 2015 możliwe, moje pojazdy są w PZU dla świętego spokoju. Po zmianach też liczyłem że taniej będzie ale dowiedziałem się że dla nich to bez znaczenia skoro przyczepa jest użytkowana w rolnictwie z ciągnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 24 Styczeń 2015 Share Napisano 24 Styczeń 2015 a koszt podjechać ciągnikiem z dwoma przyczepami specjalnie aby wykonać OBT to w moim przypadku minimum 100-130zł na paliwo do ciągnika. Domiemuję, że mieszkasz na końcu świata albo posiadasz ciągniki o mocy kilkuset KM. Tak na poważnie to na wsiach i w małych miejscowościach praktycznie nikt nie buduje PSKP a OSKP, pomimo, że ciążarówki czy autobusy tam nie przyjadą a tylko ze względu na przyczepy i ciągniki rolnicze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 24 Styczeń 2015 Share Napisano 24 Styczeń 2015 oba po 90KM i zeżre za 150zł. To nie auto. A C330 nie będę ciągał po jednej przyczepie i to nie każdą można. OSKP oddalone 31KM czyli w obie strony ~60km. Powstaje 2 stacja ~25km ode mnie ale tam to napewno nie pojadę bo za cholerę jest nie po drodze. I tak ma wielu rolników stąd albo OBT przy wywożeniu zboża lub zakupie nawozów (u mnie tak jest praktycznie zawsze), albo jazda bez ważnego OBT lub pojazd nie był na OSKP .... Stąd wielu rolnikom te OBT na 2 lata ułatwia jazdę z ważnym OBT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 24 Styczeń 2015 Share Napisano 24 Styczeń 2015 oba po 90KM i zeżre za 150zł Trochę przesadzasz to 2 godziny jazdy a taki ciągnik jadąc z przyczepą po asfalcie nie zużywa 17 l paliwa na godzinę (no chyba, że z dwiema załadowanymi przyczepami). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 24 Styczeń 2015 Share Napisano 24 Styczeń 2015 Wychodzi ciut mniej niż 2 godziny jazdy ale wypić tyle wypije (100-150zł zależy po ile liczysz paliwo - ja liczę po zeszłorocznym kursie w żniwa no i zależy czy na pusto czy na pełno choć tutaj czy MTZ 952.3 czy Zetor 10145 aż tak ogromnej różnicy nie zrobi). Pamiętaj że ciągnikiem musisz czasem zjechać na pobocze aby puścić szybsze pojazdy, czasem trzeba się pokręcić przez miasto itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 25 Styczeń 2015 Share Napisano 25 Styczeń 2015 (no chyba, że z dwiema załadowanymi przyczepami). W końcu na badanie jedzie, a do tego zalecane są obciążone,,, Pamiętaj że ciągnikiem musisz czasem zjechać na pobocze aby puścić szybsze pojazdy, Jesteś chyba ostatnim traktorzystą, który o tym pamięta ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Styczeń 2015 Share Napisano 25 Styczeń 2015 A z przepisów ruchu drogowego czy z czego to przepuszczanie, zjeżdżanie na pobocze wynika? Savoir vivre'm jakoś nazwać nie idzie. Z reszta coraz rzadziej ten obyczaj się spotyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 25 Styczeń 2015 Share Napisano 25 Styczeń 2015 A z przepisów ruchu drogowego czy z czego to przepuszczanie, zjeżdżanie na pobocze wynika? 6. Kierującemu pojazdem wyprzedzanym zabrania się w czasie wyprzedzania i bezpośrednio po nim zwiększania prędkości. Kierujący pojazdem wolnobieżnym, ciągnikiem rolniczym lub pojazdem bez silnika jest obowiązany zjechać jak najbardziej na prawo i – w razie potrzeby – zatrzymać się w celu ułatwienia wyprzedzania. Przepisy nie stosuje się w przypadku, o którym mowa w ust. 12. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Styczeń 2015 Share Napisano 25 Styczeń 2015 Znam to i biorąc pod uwagę, że poruszamy się po jezdni, a nie po poboczu, bo pobocze (jako część drogi, a nie jezdni) zarezerwowane jest dla innych (osób, zwierząt, zaprzęgów, pojazdów), to o jakie tu chodzi "najbardziej na prawo". Nie ważne, czy ciągnikiem, czy samochodem. Mi idzie o wskazanie przepisu, że ciągniki rolnicze poruszają się poboczem - jak już tak trzeba o tym pamiętać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 25 Styczeń 2015 Share Napisano 25 Styczeń 2015 Znam to Widać nie do końca, skoro masz problem z prostym zapisem; "jest obowiązany zjechać jak najbardziej na prawo i – w razie potrzeby – zatrzymać się w celu ułatwienia wyprzedzania." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Styczeń 2015 Share Napisano 25 Styczeń 2015 Ale popularne zjeżdżanie poprzez zjeżdżanie na pobocze czy też pas awaryjny wyznaczany linią ciągłą - co jest niezwykle popularne na krajówkach jest zabronione tak naprawdę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 25 Styczeń 2015 Share Napisano 25 Styczeń 2015 Ale ... zjeżdżanie ... na pobocze czy też pas awaryjny wyznaczany linią ciągłą -... jest zabronione tak naprawdę. To zasługa niespójności przepisów spowodowana nieczytaniem całości przy wprowadzaniu zmian w zapisach szczegółowych ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Styczeń 2015 Share Napisano 25 Styczeń 2015 Widać nie do końca, skoro masz problem z prostym zapisem; "jest obowiązany zjechać jak najbardziej na prawo i – w razie potrzeby – zatrzymać się w celu ułatwienia wyprzedzania." - po pierwsze prosty jak prosty... (ten dla mnie akurat tak)- po drugie o swoich problemach raczej nie gadam, więc prosiłbym powstrzymywać się od jakichkolwiek ucieczek osobistych, tudzież ocen!!! - po trzecie jak pojazd zatrzymał się to mamy do czynienia z omijaniem - po czwarte gdzie to stoi co w Twych cytatach zapodane??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 25 Styczeń 2015 Share Napisano 25 Styczeń 2015 A z przepisów ruchu drogowego czy z czego to przepuszczanie, zjeżdżanie na pobocze wynika? 6. Kierującemu pojazdem wyprzedzanym zabrania się w czasie wyprzedzania i bezpośrednio po nim zwiększania prędkości. Kierujący pojazdem wolnobieżnym, ciągnikiem rolniczym lub pojazdem bez silnika jest obowiązany zjechać jak najbardziej na prawo i – w razie potrzeby – zatrzymać się w celu ułatwienia wyprzedzania. Przepisy nie stosuje się w przypadku, o którym mowa w ust. 12. O takie zjechanie mi chodziło a że czasem koła prawej strony wjadą na pobocze ... Lepiej na pobocze niż miałby drugim ciągnikiem z przyczepami zahaczyć o mnie (lub z półzawieszanym zestawem do uprawy o szer większej niż dopuszczają przepisy). Sorki ale warmia i mazury to jeszcze drogi z drzewami gdzie zjeżdżając do krawędzi asfaltu trzeba mocno uważać aby nie porwać plandek, urwać lusterek czy uszkodzić czegoś w przyczepach. Często są to stare drogi gdzie rosną dęby a te się łatwo nie poddają (no chyba że pilarce). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 25 Styczeń 2015 Share Napisano 25 Styczeń 2015 - po czwarte gdzie to stoi co w Twych cytatach zapodane??? Jeśli chodzi o ten cytat "6. Kierującemu pojazdem wyprzedzanym zabrania się w czasie wyprzedzania i bezpośrednio po nim zwiększania prędkości. Kierujący pojazdem wolnobieżnym, ciągnikiem rolniczym lub pojazdem bez silnika jest obowiązany zjechać jak najbardziej na prawo w celu ułatwienia wyprzedzania. Przepisu nie stosuje się w przypadku, o którym mowa w ust. 12." to pochodzi z ustawy PoRD Oddział 6 Wyprzedzanie Art. 24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 25 Styczeń 2015 Share Napisano 25 Styczeń 2015 prosiłbym powstrzymywać się od jakichkolwiek ucieczek osobistych, tudzież ocen!!! Łatwiej by Ci przyszło zapewne, obrażenie się,,, jak pojazd zatrzymał się to mamy do czynienia z omijaniem Nie, jeśli jadąc zatrzymał się w celu ułatwienia wyprzedzania." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.