Skocz do zawartości

Przyczepa ciężarowa na rolniczą?


Młody8

Rekomendowane odpowiedzi

Przeczytałem całość i proszę o jasną i jednoznaczną odpowiedź- przyczepa marki "x" niemiecka, zarejestrowana jako ciężarowa, używana jako rolnicza. Hamulec jednoobwodowy, instalacja 12v, zaczep rolniczy, oznakowana jako wolnobieżna.

Czy można wykonać zmiany konstrukcyjne na zmianę rodzaju z "ciężarowa" na "rolnicza"?

Dodam że nie mam pewności czy ten typ przyczepy był w ogóle homologowany jako rolnicza. Konsultacja grzecznościowa z WK w którym byłoby to rejestrowane pozytywnie zakończona- czyli jeśli właściciel dostarczy badanie okresowe+zmiany+ oświadczenie to oni te zmiany zatwierdzą. Tylko czy to jest aby zgodne z obowiązującymi przepisami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No co napiszą, co napiszą...

Dla przykładu w oświadczeniu naskrobią, że w pojeździe marki takiej a takiej o rodzaju takim a takim z numerem identyfikacyjnym czy tam ramy ...1234... dokonano konstrukcyjnych zmian w zakresie przystosowania pojazdu jako przyczepa rolnicza, a więc pojazd poprawnie ogumiono, układ hamulcowy jest ?-obwodowy, a instalacja elektryczna o napięciu ?? volt, ponadto w tylnej części pojazdu przewidziano miejsce do mntażu sprzęgu dodatkowej przyczepy, a tylna burta zapewnia mocowanie trójkąta.

SKP potwierdzi takie coś, albo i nie. :x

W załączeniu fotografie.

B - instalacja 12V, hamulec często jednoobwodowy, dodatkowy zaczep i podłączenie elektryczne z tyłu, opony wolnobieżne, uchwyt trójkąta z tyłu

Odgapiłem tam :sad: :→ http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=226234#226234

i jeszcze tam: → http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=16739#16739

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co w tych zmianach napiszą

Ja bym raczej zastanowił się czy sklasyfikowanie tej przyczepy jako ciężarowej nie było błędem, skoro posiada ona jednoobwodowy układ hamulcowy. Kluczowy dla rozstrzygnięcia tej kwestii będzie rok produkcji przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem całość i proszę o jasną i jednoznaczną odpowiedź- przyczepa marki "x" niemiecka, zarejestrowana jako ciężarowa, używana jako rolnicza. Hamulec jednoobwodowy, instalacja 12v, zaczep rolniczy, oznakowana jako wolnobieżna.

Czy można wykonać zmiany konstrukcyjne na zmianę rodzaju z "ciężarowa" na "rolnicza"?

Dodam że nie mam pewności czy ten typ przyczepy był w ogóle homologowany jako rolnicza. Konsultacja grzecznościowa z WK w którym byłoby to rejestrowane pozytywnie zakończona- czyli jeśli właściciel dostarczy badanie okresowe+zmiany+ oświadczenie to oni te zmiany zatwierdzą. Tylko czy to jest aby zgodne z obowiązującymi przepisami?

Można ale nie każdy diagnosta będzie chciał się pod tym podpisać bo jednak lepiej jemu zarobić ~160 zł co roku niz 60-70 co dwa lata. Mi starostwo robiło pod górę wraz ze stacją.

Dopiąłem swego i mam rolniczą i marudzenie starostwa i diagnosty nic nie dało.

Są przyczepy DMC=18-24ton porobione jako rolnicze a nigdy nie były w katalogach ani w homologacjach.

Na przyszłość-warto takie coś zrobić przed pierwszą rejestracją w PL, popytać najpierw u diagnosty, popytać rzeczoznawcy (żeby diagnosta miał podkładkę) i przyczepa od 1 rejestracji w kraju będzie rolniczą ;)

 

Odpowiadając na Twoje pytanie - czy jest to legalne? Chyba tak skoro wiele takich pojazdów jeździ ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadając na Twoje pytanie - czy jest to legalne? Chyba tak skoro wiele takich pojazdów jeźdz

Legalne jak najbardziej tylko czy zasadne :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce być "Lepppppperem" ale popatrzcie też na to z innej strony: przyczepa używana w rolnictwie tylko ciągnięta ciągnikiem rolniczym a przegląd droższy, częstszy i do tego podatek drogowy musi zapłacić oraz wyższe ubezpieczenie. :?:?:?:x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubezpieczenie OC jest bez zmian, wiem bo miałem D633 jako ciężarową a zmieniłem na rolniczą. Taka sama kwota.

Podatku drogowego jak nie masz samochodu ciężarowego i napiszesz oświadczenie w Urzędzie Gminy też nie płacisz.

Jedyna różnica to koszt przeglądu i to że jest na rok a nie na dwa (a SKP/OSKP nie zawsze są po drodze do punktów skupu zbóż lub sprzedaży nawozów).

 

A i jeszcze jest minus ciężarowej że wojsko może ją chcieć na ewidencje w razie wojny ale oświadczenie że przyczepa została pozbawiona cech ciężarowej i służy jako rolnicza i temat zamknięty.

 

---edit----

a koszt podjechać ciągnikiem z dwoma przyczepami specjalnie aby wykonać OBT to w moim przypadku minimum 100-130zł na paliwo do ciągnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubezpieczenie OC jest bez zmian, wiem bo miałem D633 jako ciężarową a zmieniłem na rolniczą. Taka sama kwota.

 

To pewnie zależy od konkretnego ubezpieczyciela. U różnych może być inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możliwe, moje pojazdy są w PZU dla świętego spokoju. Po zmianach też liczyłem że taniej będzie ale dowiedziałem się że dla nich to bez znaczenia skoro przyczepa jest użytkowana w rolnictwie z ciągnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a koszt podjechać ciągnikiem z dwoma przyczepami specjalnie aby wykonać OBT to w moim przypadku minimum 100-130zł na paliwo do ciągnika.

Domiemuję, że mieszkasz na końcu świata albo posiadasz ciągniki o mocy kilkuset KM.

Tak na poważnie to na wsiach i w małych miejscowościach praktycznie nikt nie buduje PSKP a OSKP, pomimo, że ciążarówki czy autobusy tam nie przyjadą a tylko ze względu na przyczepy i ciągniki rolnicze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oba po 90KM i zeżre za 150zł. To nie auto. A C330 nie będę ciągał po jednej przyczepie i to nie każdą można.

OSKP oddalone 31KM czyli w obie strony ~60km. Powstaje 2 stacja ~25km ode mnie ale tam to napewno nie pojadę bo za cholerę jest nie po drodze.

 

I tak ma wielu rolników stąd albo OBT przy wywożeniu zboża lub zakupie nawozów (u mnie tak jest praktycznie zawsze), albo jazda bez ważnego OBT lub pojazd nie był na OSKP ....

 

Stąd wielu rolnikom te OBT na 2 lata ułatwia jazdę z ważnym OBT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oba po 90KM i zeżre za 150zł

Trochę przesadzasz to 2 godziny jazdy a taki ciągnik jadąc z przyczepą po asfalcie nie zużywa 17 l paliwa na godzinę (no chyba, że z dwiema załadowanymi przyczepami).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi ciut mniej niż 2 godziny jazdy ale wypić tyle wypije (100-150zł zależy po ile liczysz paliwo - ja liczę po zeszłorocznym kursie w żniwa no i zależy czy na pusto czy na pełno choć tutaj czy MTZ 952.3 czy Zetor 10145 aż tak ogromnej różnicy nie zrobi). Pamiętaj że ciągnikiem musisz czasem zjechać na pobocze aby puścić szybsze pojazdy, czasem trzeba się pokręcić przez miasto itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(no chyba, że z dwiema załadowanymi przyczepami).

W końcu na badanie jedzie, a do tego zalecane są obciążone,,,

Pamiętaj że ciągnikiem musisz czasem zjechać na pobocze aby puścić szybsze pojazdy,

Jesteś chyba ostatnim traktorzystą, który o tym pamięta ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z przepisów ruchu drogowego czy z czego to przepuszczanie, zjeżdżanie na pobocze wynika?

Savoir vivre'm jakoś nazwać nie idzie. Z reszta coraz rzadziej ten obyczaj się spotyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z przepisów ruchu drogowego czy z czego to przepuszczanie, zjeżdżanie na pobocze wynika?

 

6. Kierującemu pojazdem wyprzedzanym zabrania się w czasie wyprzedzania i bezpośrednio po nim zwiększania prędkości. Kierujący pojazdem wolnobieżnym, ciągnikiem rolniczym lub pojazdem bez silnika jest obowiązany zjechać jak najbardziej na prawo i – w razie potrzeby – zatrzymać się w celu ułatwienia wyprzedzania. Przepisy nie stosuje się w przypadku, o którym mowa w ust. 12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam to i biorąc pod uwagę, że poruszamy się po jezdni, a nie po poboczu,

bo pobocze (jako część drogi, a nie jezdni) zarezerwowane jest dla innych (osób, zwierząt, zaprzęgów, pojazdów),

to o jakie tu chodzi "najbardziej na prawo". Nie ważne, czy ciągnikiem, czy samochodem.

Mi idzie o wskazanie przepisu, że ciągniki rolnicze poruszają się poboczem - jak już tak trzeba o tym pamiętać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam to

Widać nie do końca, skoro masz problem z prostym zapisem;

 

"jest obowiązany zjechać jak najbardziej na prawo i – w razie potrzeby – zatrzymać się w celu ułatwienia wyprzedzania."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale popularne zjeżdżanie poprzez zjeżdżanie na pobocze czy też pas awaryjny wyznaczany linią ciągłą - co jest niezwykle popularne na krajówkach jest zabronione tak naprawdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ... zjeżdżanie ... na pobocze czy też pas awaryjny wyznaczany linią ciągłą -... jest zabronione tak naprawdę.

To zasługa niespójności przepisów spowodowana nieczytaniem całości przy wprowadzaniu zmian w zapisach szczegółowych ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać nie do końca, skoro masz problem z prostym zapisem;

 

"jest obowiązany zjechać jak najbardziej na prawo i – w razie potrzeby – zatrzymać się w celu ułatwienia wyprzedzania."

- po pierwsze prosty jak prosty... (ten dla mnie akurat tak)

- po drugie o swoich problemach raczej nie gadam, więc prosiłbym powstrzymywać się od jakichkolwiek ucieczek osobistych, tudzież ocen!!!

- po trzecie jak pojazd zatrzymał się to mamy do czynienia z omijaniem

- po czwarte gdzie to stoi co w Twych cytatach zapodane???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z przepisów ruchu drogowego czy z czego to przepuszczanie, zjeżdżanie na pobocze wynika?

 

6. Kierującemu pojazdem wyprzedzanym zabrania się w czasie wyprzedzania i bezpośrednio po nim zwiększania prędkości. Kierujący pojazdem wolnobieżnym, ciągnikiem rolniczym lub pojazdem bez silnika jest obowiązany zjechać jak najbardziej na prawo i – w razie potrzeby – zatrzymać się w celu ułatwienia wyprzedzania. Przepisy nie stosuje się w przypadku, o którym mowa w ust. 12.

O takie zjechanie mi chodziło a że czasem koła prawej strony wjadą na pobocze ...

Lepiej na pobocze niż miałby drugim ciągnikiem z przyczepami zahaczyć o mnie (lub z półzawieszanym zestawem do uprawy o szer większej niż dopuszczają przepisy).

 

Sorki ale warmia i mazury to jeszcze drogi z drzewami gdzie zjeżdżając do krawędzi asfaltu trzeba mocno uważać aby nie porwać plandek, urwać lusterek czy uszkodzić czegoś w przyczepach. Często są to stare drogi gdzie rosną dęby a te się łatwo nie poddają (no chyba że pilarce).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- po czwarte gdzie to stoi co w Twych cytatach zapodane???

Jeśli chodzi o ten cytat

"6. Kierującemu pojazdem wyprzedzanym zabrania się w czasie wyprzedzania i bezpośrednio po nim zwiększania prędkości. Kierujący pojazdem wolnobieżnym, ciągnikiem rolniczym lub pojazdem bez silnika jest obowiązany zjechać jak najbardziej na prawo w celu ułatwienia wyprzedzania. Przepisu nie stosuje się w przypadku, o którym mowa w ust. 12."

 

to pochodzi z ustawy PoRD

Oddział 6

Wyprzedzanie

Art. 24

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosiłbym powstrzymywać się od jakichkolwiek ucieczek osobistych, tudzież ocen!!!

Łatwiej by Ci przyszło zapewne, obrażenie się,,,

jak pojazd zatrzymał się to mamy do czynienia z omijaniem

Nie, jeśli jadąc zatrzymał się w celu ułatwienia wyprzedzania."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.