Skocz do zawartości

Licznik- stan niezgodny z Cep


tobiasztj

Rekomendowane odpowiedzi

Cytat

warto odwiedzić stację kontroli pojazdów w celu odczytania przebiegu i po wyzerowaniu lub naprawieniu licznika pojawić się ponownie na takim odczycie.

I już widzę klientów przyjeżdżających na "odczytanie przebiegu" - i co? Ustalenie danych? Okresowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko piknie. Też spisuję to, co widzę. Jednak pomijam nieznane krzaczki. 

Poza tym, cokolwiek zrobię, to nie mam gwarancji, że nie będę latał po komisariatach.

Dobra zmiana dobrą zmianą ale... za duży szum się z tymi licznikami porobił.

Co do wyniku pozytywnego, to ciężko uznać go za słuszny na sto procent skoro stanowisko Ducato/Doblo jest deko odmienne od stanu na tip-top.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zauważyć iż Cep zaczął przyjmować liczniki  "w locie" - dzisiaj miałem któryś tam z rzędu i od razu wpis widnieje z nowym licznikiem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy - zaczął przyjmować? Gdzie to niby widać od razu ten wpis? Na https://historiapojazdu.gov.pl/?

Pytanie o pojazd (na SKP), realizowane tuż po BTP, od zawsze zwracało poprawne wartości - więc o tym zapewne nie mówisz ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Norbert Jezierski napisał:

Co to znaczy - zaczął przyjmować?

Jeszcze nie dawno w CEP wymiana pokazywała się po przełknięciu przez CEP tej wiadomości - czyli następnego dnia - teraz jest to online - a w historii pokaż esie za dwa dni 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się, pozwolisz?

Zaraz po BTP można było spokojnie odpytać pojazd/badanie - i obie rzeczy były widoczne w CEP-ie od razu, po kilku sekundach. Ne znam żadnego przypadku, żeby było inaczej.

Ok, mogę o wszystkim nie wiedzieć - nie siedzę w codzienności pt. SKP - ale jakieś informacje jednak do mnie docierają...
Jak to sprawdzałeś, że wiesz, że teraz jest już ok?


Nie rozmawiamy o historii pojazdu, bo inne królestwo - mówimy o samym CEP-ie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna sprawa - sprawdzałem dziś to wczorajsze badanie - niby poszło - ale w danych pojazdu z CEP - jest niewidoczne - w historii "licznika" echo - może dopiero WK po otrzymaniu oświadczenia to ma wprowadzić - mojego badania nie ma

Post z 16/01/2020

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, IVVO napisał:

może dopiero WK po otrzymaniu oświadczenia to ma wprowadzić

 

WK nic takiego nie wprowadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WK nie ma nic do wprowadzania, tam przekazujesz tylko oświadczenie które jest przez nich przechowane,  robiłem 2 odczyty drogomierza i po powtórnym zapytaniu o pojazd od razu je widziałem, tylko na innym programie niż norcom 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy całkiem dużą liczbę zgłoszeń pt. wszystko ok, tylko BTP w CEP nie ma.

Co ciekawe - czasami (ale rzadko) pomaga anulowanie badania i ponowna wysyłka.

 

Kliknięcie prawym przyciskiem na pozycji rejestru i odpytanie CEP o to właśnie BTP (tak jak opisał to @Iamthelaw) jest dla mnie wystarczającym dowodem na to, że wszystko po naszej/Waszej stronie jest OK ...

 

Drogomierz jest w rozumieniu SI CEP taką samą czynnością jak inne BTP, i tu nie ma odstępstw i opcji pt. jak WK wprowadzi. WK niczego nie wprowadza (co potwierdza zresztą @michal_k)

 

Mimo wszystko - proponowałbym to zgłaszać do CEP - może namierzą jakiś błąd w swoim oprogramowaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie na OBT przyjechał Fiat 126p 1988rok z przebiegiem 3500km.rok wcześniej miał 98000 .Licznik przekręcił setkę i się wyzerował .Jak postępujemy w takim przypadku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie takie plisss, bo faktycznie nikt nie podjął tematu co właściciel ma zrobić w takiej sytuacji?

Jak Ci zgłoszę w opisanym przypadku, że ten licznik jest wymieniony to klepniesz? Bo po prawdzie to w praktyce tak ludzie powinni robić przy przekręcaniu licznika. Przecież jak go pały złapią to nie będą pytali skąd różnica - dla nich to kolejny sukces, bo znaleźli kręcony licznik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Piter7101 napisał:

Licznik przekręcił setkę i się wyzerował .Jak postępujemy w takim przypadku?

spisujesz stan fizyczny licznika w momencie badania. Ustawodawca pamiętał o 2 przypadkach: po primo - w sytuacji jak drogomierz nie odmierza km.. a po drugie primo - jak drogomierz jest niesprawny i został wymieniony na inny (niekoniecznie nowy).  Zapomniał o podaniu co w takim przypadku zrobić jak stan licznika został przekręcony... Najlepiej jeszcze można spojrzeć na historię pojazdu czy nie ma tam różnych machlojek... jak jest ok to spisujesz z natury. W razie kontroli policji wytłumaczenie jest proste i logiczne. Na upartego można wpisać UD 7.11.a i opisać sytuację, ale ja osobiście jestem za tym żeby nie wpisywać usterki. Nie ma co być nadgorliwym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@leski66 - wcale nie było, by wszyscy skupiają się na tym co ma odczytać diagnosta.

 

A sprawa od strony klienta wcale nie jest prosta. Tak naprawdę nie wiadomo, co ma zrobić. Fikcyjnie zgłosić wymianę licznika? A diagnosta fikcyjnie ją potwierdzić?

W zasadzie licznik który się przekręci pokazuje niejako "fałszywe" wskazanie co do całości przebiegu, choć sam w sobie nadal działa prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najciekawsze jest zakończenie:

 

Cytat

 

W mojej opinii, wiedząc, że niebawem licznik się "zamknie" albo przestanie wskazywać wartość, albo się wyzeruje, warto odwiedzić stację kontroli pojazdów w celu odczytania przebiegu i po wyzerowaniu lub naprawieniu licznika pojawić się ponownie na takim odczycie.

Wówczas zarówno w historii pojazdu pozostaje ślad, jak i dla policjanta w razie kontroli jest to sygnał, że właściciel pojazdu niczego nie ukrywa. Nie oznacza to, że funkcjonariusz bazuje wyłącznie na poprzednim odczycie i jeśli wcześniejsze odczyty będą budziły jego wątpliwość, to trzeba będzie to wyjaśnić.

 

 

Poprosimy o podstawę prawną, na takie badanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plisssssssss było dlatego, że takich pytań już tu było mnóstwo i powielanie ich to zaśmiecanie, i odpowiedzi też były, a to że zabrakło konsensusu to nie wina diagnostów tylko precyzji zapisu prawnego, poza tym skoro wszyscy wkoło "wią", że liczniki się "przekręcają", to powinno być  przyjęte jak rzecz normalna tak przez OKRD podczas kontroli, jak i przez diagnostów podczas badania,  np. poprzednie wskazanie 385000 km, następne 10000 km jest ok, do podjęcia określonych czynności przez OKRD byłoby np. poprzednie 385000 następne 125000 km ale dla diagnosty nie jest to istotne w żadnym przypadku. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem na badaniu maluszka w bardzo ładnym, wręcz idealnym stanie z przebiegiem 37 000 km. Pobrałem dane z cepiku i wyskoczył mi poprzedni przegląd (nie pamiętam dokładnie) ok 150 000 km. Zajrzałem w historie pojazdu i 4 ostatnie przyglądy były miały przebiegi w zakresie 130 000 km do 150 000 tys km. Fajnie ktoś pisał przebiegi, jak maluszek nie pokazuje takich wartości i jego stan wskazywał na przebieg, który odczytałem, czyli 37 000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.