S.K.P-POZNAŃ Napisano 23 Lipiec 2008 Share Napisano 23 Lipiec 2008 Kupiłeś auto w Anglii? Masz problem! Owszem, możemy w pańskim aucie przestawić kierownicę z prawej na lewą, ale po co? I tak żaden wydział komunikacji nie zarejestruje takiego samochodu - twierdzi bydgoski mechanik, którego dziennikarz “Gazety Pomorskiej” zapytał o możliwość przeróbki. Zgodnie z ustawą o ruchu drogowym (art. 71), właściciel pojazdu sprowadzonego z państwa członkowskiego Unii Europejskiej musi go zarejestrować w Polsce w ciągu 30 dni. Musi, jeśli mieszka na stałe lub czasowo w Polsce. Jednak nie zarejestruje samochodu, jeśli nie będzie posiadał kompletu dokumentów. - Diagnosta nie wyda dokumentu, jeśli pojazd nie spełnia warunków technicznych i prawnych poruszania się po naszych drogach - wyjaśnia Anna Brzezik-Magdowska, kierownik Referatu Rejestracji Pojazdów i Nadzoru w Wydziale Ewidencji i Rejestracji Urzędu Miejskiego w Toruniu. - Właściciel, który chce zarejestrować w Polsce pojazd z kierownicą po prawej stronie, musi uzyskać specjalne pozwolenie ministra infrastruktury. Gdy je uzyska, z kompletem dokumentów może zgłosić się do nas. Jak dodała Anna Brzezik-Magdowska, urzędu nie interesuje, czy auto było przerabiane i w jakim warsztacie, czy przekładano kierownicę. Ważny jest dokument wystawiony przez stację diagnostyczną, stwierdzający dopuszczenie pojazdu do ruchu. Podobnie wypowiada się nadkomisarz Wiesław Rzyduch, naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Bydgoszczy. - Jeśli kierowca ma komplet ważnych dokumentów, nie jest istotne po której stronie ma kierownicę - wyjaśnia. Maciej Olejarz z Okręgowej Stacji Diagnostycznej w podbydgoskim Lisim Ogonie wyjaśnił, że minister infrastruktury wydaje dokument zezwalający na odstępstwo techniczne od homologacji pojazdu tylko mieszkającym w naszym kraju właścicielom samochodów dyplomatycznych lub wojskowych należących do NATO. Osoba prywatna nie ma na to szans. - Ostatnio zgłosili się do mnie dwaj właściciele aut - opla i forda - z przestawionymi kierownicami z prawej na lewą - mówi pan Maciej. - Zgodnie z dyspozycją Starostwa Powiatowego w Bydgoszczy, mógłbym wydać pozytywną opinię techniczną tylko pod dwoma warunkami: gdyby właściciel przedstawił wyciąg z homologacji pojazdu lub oświadczenie producenta, że takie przeróbki są dopuszczalne. Niestety, praktycznie żaden koncern motoryzacyjny nie zgadza się na to. Wyjątki są możliwe, ale tylko wtedy, gdy przebudową zajmie się autoryzowana stacja danej marki pod nadzorem delegowanego specjalisty. http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080717/MOTORYZACJA/204959370 W związku z kosztami i formalnościami pytanie czy istnieje możliwość wymiany karoserii tzn chciałbym kupić budę z anglika czy istnieje taka możliwość by zmienić formalnie karoserie w tym numery VIN w dokumentach Nie ma takiej mozliwości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 23 Lipiec 2008 Share Napisano 23 Lipiec 2008 Nie ma takiej mozliwości PoRD Art. 66. 4. Zabrania sie: 5) wymiany nadwozia pojazdu posiadajacego cechy identyfikacyjne, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOSPOL Napisano 23 Lipiec 2008 Share Napisano 23 Lipiec 2008 Nie ma takiej mozliwosci zgadzamsię z powyższym postem kolegi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarekp Napisano 23 Lipiec 2008 Share Napisano 23 Lipiec 2008 witam ok dziekuje za informacje pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek.arus Napisano 20 Październik 2008 Share Napisano 20 Październik 2008 Tylko jest jedno ale. Czy części wymontowane z tego samego pojazdu i ponownie do niego zamontowane , można uznać jako części zaliczane do wspomianego wykazu . Przy anglikach jestem ostrożny . Pomysl, posiadajac auto nowka z salonu, masz jakis problem np miales lekka stluczke w tyl i co oddajesz do serwisu i tam wedlug sztuki musza zdemontowac z pojazdu airbagi i zabezpieczyc w bezpiecznym miejscu, bo wiadomo nie moga byc w pojezdzie ktory jest "szarpany, spawany, szlifowany, itp" I CO W TAKIEJ SYTUACJI? diagnosto, ustawodawco i inni powiesz, do drobnej naprawy trzeba doliczyc koszty: airbagow, siedzenia z airbagiem itdddddd. Pomyslcie sami co jest lepsze niemiecki przekulkowany grat z 20 kg szpachlu czy anglik w ktorym cos odkrecono i cos przykrecono np tak jak w renault laguna tam nic sie nie tnie nie spawa (sciana grodziowa jest odkrecana) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bmwmark82 Napisano 22 Marzec 2009 Share Napisano 22 Marzec 2009 Ale wy piszecie, dorabiam w warsztacie i widzę jak z kilku składają jednego i takie auto ma być bezpieczniejsze od anglika????? a w angliku parę pierdół zmienić trzeba. Jakie auta jeżdżą po polskich drogach, po jakich kolizjach je wyciągają robią i sprzedają. Mogę się założyć że nie jeden śmiga autkiem myśląc że nie bity a tak na prawdę to ostrym bumie był. Z tego się nie robi problemu. a po za tym czemu wszyscy odwołują się do prawa polskiego???? dyrektywy unijne mówią jasno że angliki można rejestrować, a jeśli prawo kraju członkowskiego jest sprzeczne to w pierwszej kolejności stosuje się dyrektywy. Miałem problem z rejestracją anglika ale jak trochę powalczyłem to mam już 2 zarejestrowane w Polsce z kierownicą po prawej stronie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Marzec 2009 Share Napisano 22 Marzec 2009 dyrektywy unijne mówią jasno że angliki można rejestrować, a jeśli prawo kraju członkowskiego jest sprzeczne to w pierwszej kolejności stosuje się dyrektywy I to niestety prawda, z której niewielu zdaje sobie sprawę... Dotyczy to każdej dziedziny życia... Choć w większości przypadków wymaga to dowodzenia w trybie odwoławczym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 27 Marzec 2009 Share Napisano 27 Marzec 2009 Czesc Miałem problem z rejestracją anglika ale jak trochę powalczyłem to mam już 2 zarejestrowane w Polsce z kierownicą po prawej stronie. Jak mozesz to wklej tu foto tego anglika zarejestrowanego w Polsce bo to ciekawostka jakich malo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yokashi Napisano 7 Wrzesień 2009 Share Napisano 7 Wrzesień 2009 a propos Anglików, to jest pismo od ministerstwa bodajże z 2005r. dot. wymaganego św. hom. Jest w nim zdanie, że diagnosta powinien zażądać od producenta pisemnego potwierdzenia, iż dany poj. może być przystosowany do pos. kierownicy po lewej/prawej lub po obydwu stronach Podobno ktoś z forum chwalił się, że posiada pisemko od producentów(renault, citroen i peugeot),że ma coś na ten temat, ale napisał UWAGA! oni zabraniają!!! Bardzo bym prosiła po raz kolejny o przesłanie czy to mojego maila czy do wiadomości ogólnej tych twierdzeń... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
al41 Napisano 7 Wrzesień 2009 Share Napisano 7 Wrzesień 2009 Panowie nigdzie w PORD nie doczytałem sie zabraniania zmian konstrukcyjnych itp. Co mówi PORD . Diagnosta zatwierdza czy pojazd spełnia warunki techniczne czy nie i tym trza się trzymać [ Dodano: 07-09-2009, 21:42 ] Sprawdzaj taksówkę jak Ty nią byś miał zamiar fruwać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 7 Wrzesień 2009 Share Napisano 7 Wrzesień 2009 Diagnosta zatwierdza czy pojazd spełnia warunki techniczne czy nie i tym trza się trzymać Miałem kiedyś zarejestrowanego ML tylko na ustawienie geometrii/oczywiscie Anglik po tzw.zmianach/Po dokladnych oględzinach wypocin jakiegoś ps.mechanika kazałem jechać im do tego samego czlowieka który im to przerobił i niech on ustawi im geometrie.!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 8 Wrzesień 2009 Share Napisano 8 Wrzesień 2009 Miałem kiedyś zarejestrowanego ML ML - rozumiem Mercedes? Ciekawostka, bo merc koduje w vin-ie położenie kierownicy - czyli rozróżnia auta na RHD i LHD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gladki Napisano 8 Wrzesień 2009 Share Napisano 8 Wrzesień 2009 Panowie! w większości samochodów w numerze VIN jest właśnie zakodowane czy pojazd jest przystosowany do ruchu lewo lub prawo stronnego,więc nawet niech to będzie najlepsza przekładka na świecie to i tak My byśmy potwierdzali nie prawdę! Więc niech się zastanowi ten co takie rzeczy podbija i twierdzi że pojazd spełnia wymagania art.66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 8 Wrzesień 2009 Share Napisano 8 Wrzesień 2009 raczej w mniejszości według Autoident 2009.są to . Daewoo -tico mercedes mitsubishi . proton rover. subaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 8 Wrzesień 2009 Share Napisano 8 Wrzesień 2009 ,więc nawet niech to będzie najlepsza przekładka na świecie to i tak My byśmy potwierdzali nie prawdę! Więc niech się zastanowi ten co takie rzeczy podbija i twierdzi że pojazd spełnia wymagania art.66 Czy przebudowa pojazdu jest zabroniona w świetle przepisów? Zmian konstrukcyjnych można dokonywać a w tym przypadku zamiast jasno w przepisach zabronić takich przebudów to na siłę próbuje się homologacjami, pismami od producentów, serwisów i kto co tam jeszcze sobie wymyśli cudaczyć, że nie wiadomo jak podejść i ugryść temat jednakowo w całym kraju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 8 Wrzesień 2009 Share Napisano 8 Wrzesień 2009 Czy przebudowa pojazdu jest zabroniona w świetle przepisów? Adam nikt tego nie zabronił,wręcz jak piszesz jest zgodne w imię prawa.Tylko nie będę sie rozpisywał jak wygląda to zrobione"fachowo" a jak robione u wujka czy szwagra w stodole,bo napisałem o tym wyzej.Zgadzam się z Tobą całkowicie ze powinno być to napisane czarne na bialym zebyś wiedział co w danym przypadku masz czynić i jak postępować.Ja niestety w to nie wierzę!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 8 Wrzesień 2009 Share Napisano 8 Wrzesień 2009 Ja niestety w to nie wierzę!!!! Ja również, niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 9 Wrzesień 2009 Share Napisano 9 Wrzesień 2009 Niedawno miałem Sprintera który rok temu gdzieś przeszedł pierwsze badanie i do tej pory ma lampy angielskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 9 Wrzesień 2009 Share Napisano 9 Wrzesień 2009 Niedawno miałem Sprintera Nichil novi-Opel Vectra /zapomnieli taz wymienić reflektory oraz parę innych spraw/ Oczywiście pojazd z DR przyjechał wykonać kolejne OBT!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waga50 Napisano 9 Wrzesień 2009 Share Napisano 9 Wrzesień 2009 Miałem klienta na ustawienie świateł który kupił używane reflektory "jak nowe" a tu jeden europejski a drugi angielski. Wydaje mi się coraz więcej lamp z Anglii krąży na rynku wtórnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 9 Wrzesień 2009 Share Napisano 9 Wrzesień 2009 Miałem klienta na ustawienie świateł który kupił używane reflektory "jak nowe" Nie do końca jest prawda ze mozna kupić "anglika" tylko w uzywkach. Spotkalem się tez z nowymi lampami które prawdopodobnie kupowane sa na alegro po "okazyjnych"cenach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radan Napisano 10 Wrzesień 2009 Share Napisano 10 Wrzesień 2009 Spotkalem się tez z nowymi lampami które prawdopodobnie kupowane sa na alegro po "okazyjnych"cenach. dokładnie taki sam miałem przypadek, ale facet się wkurzył z tym że on tak mało to nie zapłacił i nie ma mowy o "okazyjnej cenie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waga50 Napisano 11 Wrzesień 2009 Share Napisano 11 Wrzesień 2009 Kupując lampę na giełdzie trudno ją rozpoznać. Nie wiem czy wszystkie tak mają ale jeżeli na reflektorze jest nalepka w kolorze czerwonym to jest to anglik( jeśli wcale jej nie ma to można przypuszczać że to też anglik). Nalepka w kolorze czarnym to europejczyk. Tak słyszałem ale czy to prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 12 Wrzesień 2009 Share Napisano 12 Wrzesień 2009 No a strzałek na szkle reflektora się już nie stosuje??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 12 Wrzesień 2009 Share Napisano 12 Wrzesień 2009 No a strzałek na szkle reflektora się już nie stosuje??? Nie zawsze się to sprawdza w zyciu!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.