danielg539 Napisano 8 Luty 2014 Share Napisano 8 Luty 2014 Należy się kierować max dopuszczalną prędkością tego pojazdu z przyczepą... Widzę jednak tu pewna niekonsekwencję, bo w przypadku solówki ważna jest jej prędkość maksymalna a w przypadku zespołu pojazdów prędkość dopuszczalma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 8 Luty 2014 Share Napisano 8 Luty 2014 Widzę jednak tu pewna niekonsekwencję, bo w przypadku solówki ważna jest jej prędkość maksymalna a w przypadku zespołu pojazdów prędkość dopuszczalma Raczej widzę tu konsekwencję!, Każdą przyczepkę można złączyć z holującym ,dowolnie szybkim pojazdem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 8 Luty 2014 Share Napisano 8 Luty 2014 Raczej widzę tu konsekwencję!, Podchodząc do zagadnienia czysto logicznie to niewątpliwie masz racje, ale z formalnego punktu widzeniato to już niekoniecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 8 Luty 2014 Share Napisano 8 Luty 2014 Raczej widzę tu konsekwencję!, Podchodząc do zagadnienia czysto logicznie to niewątpliwie masz racje, ale z formalnego punktu widzeniato to już niekoniecznie. No, to wyposażajmy przyczepki tylko w opony do 250 km/h Reszta przyczepek OBT z P nie nie przechodzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 9 Luty 2014 Share Napisano 9 Luty 2014 No, to wyposażajmy przyczepki tylko w opony do 250 km/h Właśnie to Marku miałem na myśli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 9 Luty 2014 Share Napisano 9 Luty 2014 Należy się kierować max dopuszczalną prędkością tego pojazdu z przyczepą... A nie max dopuszczalną prędkością przyczepy? Np. niektóre starsze Niewiadówki mają na tabliczce dopuszczalną prędkość 70 km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 9 Luty 2014 Share Napisano 9 Luty 2014 A nie max dopuszczalną prędkością przyczepy? też ale zdecydowanie jednak tym, co jest poniżej 3.Prędkość dopuszczalna poza obszarem zabudowanym, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5, wynosi w przypadku:1) 2)zespołu pojazdów lub pojazdu niewymienionego w pkt 1: a)na autostradzie, drodze ekspresowej lub drodze dwujezdniowej co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych dla każdego kierunku ruchu - 80 km/h, b)na pozostałych drogach - 70 km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 9 Luty 2014 Share Napisano 9 Luty 2014 A nie max dopuszczalną prędkością przyczepy? też ale zdecydowanie jednak tym, co jest poniżej 3.Prędkość dopuszczalna poza obszarem zabudowanym, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5, wynosi w przypadku:1) 2)zespołu pojazdów lub pojazdu niewymienionego w pkt 1: a)na autostradzie, drodze ekspresowej lub drodze dwujezdniowej co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych dla każdego kierunku ruchu - 80 km/h, b)na pozostałych drogach - 70 km/h. Akurat przerabiałem to na świeżo, bo niedawno miałem klienta który chciał przegląd przyczepki dopuszczającego ją na 100 km/h Ponoć Niemcy mają rodzaj takiego przeglądu i jeśli jest wykonany to można jeździć na autobanhnie 100 km/h z taką przyczepką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebi36 Napisano 9 Luty 2014 Share Napisano 9 Luty 2014 Na pewno w Niemczech niema takiego przeglądu aby przyczepa czy przyczepka lekka jeździła z prędkością większą niż 80 km/ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 9 Luty 2014 Share Napisano 9 Luty 2014 Na pewno w Niemczech niema takiego przeglądu aby przyczepa czy przyczepka lekka jeździłaz prędkością większą niż 80 km/ha Nie sprawdzałem tego, ale też mi się wydaje że nie ma takiego przeglądu. Chociaż na niektórych pojazdach mają ponaklejane znaki z wartościami różnych prędkości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 9 Luty 2014 Share Napisano 9 Luty 2014 Na pewno w Niemczech niema takiego przeglądu aby przyczepa czy przyczepka lekka jeździła z prędkością większą niż 80 km/ha Na pewno to Hitler nie żyje np: http://forum.karawaning.pl/topic/7125-niemiecki-tüv-100kmh-na-przyczepę-zarejestrowaną-w-polsce/ Teraz chyba ktoś tu mija się z prawdą Ty albo ten gość z forum karawaningu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 12 Luty 2014 Share Napisano 12 Luty 2014 ........................................ Dodatkowo, opona rolnicza ma także inny rozkład nacisków który umożliwia wjazd na pole bez jego niszczenia. .......................................! A czy przyczepy ciężarowe mają zakaz wjazdu w teren grząski, na pole.....? Rozkład nacisków będzie mniejszy na powierzchnię gruntu przy oponie przeznaczonej w teren, ale może klient tak chce [lubi wyciągać przyczepy z błota ]. Przyczepy jednak nawet seryjne rolnicze i ciężarowe, jak np Autosan mają inne DMC i przez to inne ładowności, co niweluje naciski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 12 Luty 2014 Share Napisano 12 Luty 2014 trochę jeździłem ciągnikiem i wolę wyciągać z pola autosankę na kołach 20stkach niż na 15stkach (rolnicze-balonówy). Na 20-stkach zawsze łatwiej wyciągnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 12 Luty 2014 Share Napisano 12 Luty 2014 Rozkład nacisków będzie mniejszy na powierzchnię gruntu przy oponie przeznaczonej w teren, Wbrew pozorom opony rolnicze nie cechuja się mniejszymi naciskami na glebę, ale dzięli "klinowej" powierzwchi styku z glebą cechują się znacznie mniejszymi oporami toczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 12 Luty 2014 Share Napisano 12 Luty 2014 wolę wyciągać z pola autosankę na kołach 20stkach niż na 15stkach to niestety tylko matematyka (średnica kół) i fizyka (rozkład sił) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 12 Luty 2014 Share Napisano 12 Luty 2014 ja tam prosty człowiek jestem i widzę że za ciągnikiem jak mam d47 na 20stkach to wyjdzie a na balonówach to różnie bywa. Mówię oczywiście o błocie lub jeździe po lesie jak puszczą mrozy i robi się błoto. Na drodze też te na 20stkach lepiej idą za ciągnikiem. Jedyna wada kół od samochodówek to że przyczepa robi się wyższa i jak trza załadować ręcznie gruz, drewno to robi się ciepło Sorry za zjeżdżanie z tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 12 Luty 2014 Share Napisano 12 Luty 2014 Jedyna wada kół od samochodówek to że przyczepa robi się wyższa i jak trza załadować ręcznie gruz, drewno to robi się ciepło to na zimę trzeba je zakładać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 12 Luty 2014 Share Napisano 12 Luty 2014 Rozkład nacisków będzie mniejszy na powierzchnię gruntu przy oponie przeznaczonej w teren, Wbrew pozorom opony rolnicze nie cechuja się mniejszymi naciskami na glebę, ale dzięli "klinowej" powierzwchi styku z glebą cechują się znacznie mniejszymi oporami toczenia. Nie zrozumiałeś mnie. W przeliczeniu na centymetr kwadrat to nacisk koła [opona rolnicza] rozłożony jest na większą powierzchnie [opona szersza] i przez to jest mniejsza tendencja do lgnięcia w błocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.