Qnick Napisano 7 Luty 2014 Share Napisano 7 Luty 2014 Witam ,czy zmiany konstrukcyjne z przyczepy ciężarowej na rolniczą są jeszcze dopuszczalne Tak, ale ja takich zmian nie robię bo dla mnie to zmiany fikcyjne. A jak klient ma jakieś ale, to na pytanie co zmienił w konstrukcji pojazdu wymięka. Nie lepiej mieć p-py ciężarowe i robić OBT co roku za 163 zł niż rolnicze robić co 2 lata i za 50(70) zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 7 Luty 2014 Share Napisano 7 Luty 2014 to na pytanie co zmienił w konstrukcji pojazdu wymięka. opony na wolnobieżne ale ja takich zmian nie robię bo dla mnie to zmiany fikcyjne ja też takie zmiany to powinni robić Urzędy Gminy Pan rolnik chce ciężarową rolniczą to zgłasza do gminy i już ale to zbyt piękne by było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 7 Luty 2014 Share Napisano 7 Luty 2014 Nie zmienia to wszystko faktu, że taka zmiana w świetle prawa jest dopuszczalna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 8 Luty 2014 Share Napisano 8 Luty 2014 Nie zmienia to wszystko faktu No nie zmienia. opony na wolnobieżne To tylko wymiana kół ja też takie zmiany to powinni robić Urzędy Gminy Pan rolnik chce ciężarową rolniczą to zgłasza do gminy i już Też mi się tak wydaje że powinno tak być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waga50 Napisano 8 Luty 2014 Share Napisano 8 Luty 2014 ja też takie zmiany to powinni robić Urzędy Gminy Pan rolnik chce ciężarową rolniczą to zgłasza do gminy i już Też mi się tak wydaje że powinno tak być. Dokładnie że tak powinno być, tylko że każdy z urzędników się boi podjąć taką decyzję. W razie czego to zawsze diagnosta jest winny a tak to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Luty 2014 Share Napisano 8 Luty 2014 Dokładnie że tak powinno być, tylko że każdy z urzędników się boi podjąć taką decyzję. Z całym szacunkiem, ale nie pisz bzdur. Urzędnik ma działać zgodnie z prawem i w granicach tego prawa. Odwaga czy strach nie ma tutaj znaczenia, gdyż ustawa mówi wyraźnie - zmian musi dokonać przedsiębiorca, a ocena zmian należy do diagnosty. To tylko wymiana kół A może by spojrzeć na to w ten sposób - czym się różniły fabryczne przyczepy (ciężarowa od rolniczej)? Jeśli różniły się tylko kołami to może jednak przyjąć, że wymiana kół powoduje zmianę rodzaju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 8 Luty 2014 Share Napisano 8 Luty 2014 Te zmiany to takie "pójście na rękę". Przegląd raz w roku to niewielki koszt, większy to podatek do gminy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yeti Napisano 8 Luty 2014 Share Napisano 8 Luty 2014 na pytanie co zmienił w konstrukcji pojazdu wymięka. A jak odpowie że " Przyczepa została wyposażona w główkę połączeniową pneumatycznego układu homulcowego ,instalację elektryczną wyposażono w gniazdo elektryczne na tylnej ścianie skrzyni ładunkowej" ,jak wiesz przyczepy samochodowe nie muszą być tak wyposażone , to co mu odpowiesz (to za mało aby została przyczepą rolniczą? - byćmoże). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 8 Luty 2014 Share Napisano 8 Luty 2014 ...Nie lepiej mieć p-py ciężarowe i robić OBT co roku za 163 zł niż rolnicze robić co 2 lata i za 50(70) zł mieć 3 stare autosany ciężarowe i płacić co roku 3x163 czy mieć 3 rolnicze i płacić co dwa lata mniej? Jako rolnik wybieram to drugie. Za to co oszczędzę mam jakieś żarówki, kable czy siłownik hamulcowy do tych przyczep. Staram się nie korzystać z usług OSKP gdzie nie chcieli nawet podpowiedzieć nić w tym temacie. Nie zmienia to wszystko faktu, że taka zmiana w świetle prawa jest dopuszczalna i wszystko w temacie ja też takie zmiany to powinni robić Urzędy Gminy Pan rolnik chce ciężarową rolniczą to zgłasza do gminy i jużTeż mi się tak wydaje że powinno tak być.nie tylko wam panowie ale niestety jest jak jest. Juz kiedyś pisałem że powinno być to na oświadczenie użytkownika, nasi rządzący mają jednak ważniejsze ustawy, rozporządzenia do przegłosowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 8 Luty 2014 Share Napisano 8 Luty 2014 A jak odpowie że A ja bym powiedział, że musi: - zmienić instalacje na 12v - zamontować dodatkowy zaczep do ciągnięcia kolejnej przyczepy z tyłu - zamontować przyłącza elektryczne i pneumatyczne do drugiej przyczepy z tyłu - zamontować uchwyt do trójkąta wolnobieżnego (na bt musi być trójkąt też, w czasie jazdy nie zawsze) - opon nie trzeba zmieniać - ewentualnie dostosować układ hamulcowy do zasilania z ciagnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yeti Napisano 8 Luty 2014 Share Napisano 8 Luty 2014 A ja bym powiedział, że musi: O tym właśnie napisałem wyżej ,tylko nie wypunktowałem tego jak Ty , no i jeszcze nie wspomniałem o trójkącie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 8 Luty 2014 Share Napisano 8 Luty 2014 - zamontować dodatkowy zaczep do ciągnięcia kolejnej przyczepy z tyłu- zamontować przyłącza elektryczne i pneumatyczne do drugiej przyczepy z tyłu "No panie, przecież ta p-pa będzie ciągnięta jako ostatnia" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 8 Luty 2014 Share Napisano 8 Luty 2014 no panie do Koegel AN18 mam zamontować zaczep na drugą przyczepę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 8 Luty 2014 Share Napisano 8 Luty 2014 no panie do Koegel AN18 mam zamontować zaczep na drugą przyczepę? TAK - i inne bajery Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 8 Luty 2014 Share Napisano 8 Luty 2014 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 8 Luty 2014 Share Napisano 8 Luty 2014 A jak odpowie że A ja bym powiedział, że musi: - zmienić instalacje na 12v - zamontować dodatkowy zaczep do ciągnięcia kolejnej przyczepy z tyłu - zamontować przyłącza elektryczne i pneumatyczne do drugiej przyczepy z tyłu - zamontować uchwyt do trójkąta wolnobieżnego (na bt musi być trójkąt też, w czasie jazdy nie zawsze) - opon nie trzeba zmieniać - ewentualnie dostosować układ hamulcowy do zasilania z ciagnika - nie ma wymogu, że 12V [często teraz instalacje są uniwersalne - przeważnie lampki diodowe, ciągnik rolniczy pewnie z instalacją 24V też by się znalazł] - wymogu odnośnie zaczepu też nie ma -może. ale nie musi, [jeśli tak to wpisywać powinniśmy jaką przyczepę można podpiąć / z hamulcem i bez hamulca ] - to samo złącze - jak jest zaczep to obowiązkowo, - opony [szosowe na pewno będą bardziej wytrzymałe od wolnobieżnych] - układ hamulcowy [te sporna sprawa, jak przyjedzie na OBT i spełnia warunki to P] Jeszcze jedna uwaga, często w starych dowodach jest wpis tylko przyczepa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 8 Luty 2014 Share Napisano 8 Luty 2014 Dokładnie że tak powinno być, tylko że każdy z urzędników się boi podjąć taką decyzję Nie boi tylko nie może podjąć takiej decyzji bo procedury są inne o których wszyscy wiemy. Te zmiany to takie "pójście na rękę". No właśnie takie pójście na rękę. A może by spojrzeć na to w ten sposób - czym się różniły fabryczne przyczepy (ciężarowa od rolniczej)? Konstrukcyjnie niczym i często to były jednakowe konstrukcje np. Sanok- D-47A i D-47B jedna jest rolnicza a druga ciężarowa mieć 3 stare autosany ciężarowe i płacić co roku 3x163 czy mieć 3 rolnicze i płacić co dwa lata mniej? Jako rolnik wybieram to drugie. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia Ja na SKP wolę 3*163zł Choć i Tobie trudno nie przyznać racji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yeti Napisano 8 Luty 2014 Share Napisano 8 Luty 2014 - nie ma wymogu Tu nie chodzi o wymogi tylko oto że można dokonać zmian które w przyczepach rolniczych występowały a w samochodowych nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olga Napisano 8 Luty 2014 Share Napisano 8 Luty 2014 Te zmiany to takie "pójście na rękę". Przegląd raz w roku to niewielki koszt, większy to podatek do gminy. O ile się nic ostatnio nie zmieniło, to jeśli przyczepa jest wykorzystywana wyłącznie w działalności rolniczej prowadzonej przez podatnika podatku rolnego, to wówczas nie trzeba płacić podatku od śr. transp. Z tym, że trzeba w Urzędzie Gminy/ Miasta złożyć stosowne oświadczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 8 Luty 2014 Share Napisano 8 Luty 2014 @Olga tak jak piszesz - oświadczenie wystarczy. Jest jeszcze WKU - też im wystarczy oświadczenie i nie zajmą środka transportu na czas działań wojennych PS: dostałaś na PM pytanie ode mnie? @Qnick Każdy robi jak mu lepiej bo punkt widzenia zależy od comiesięcznego wpływu na konto a im on wyższy tym firma lepiej zarabia (czy to właściciel stacji czy rolnik). Pytanie czy lepiej aby rolnik zrobił przegląd ciągnika i dwóch przyczep czy tylko jednej przyczepy (tak pi razy oko bo ciężarowa to mi wychodziła 163 a OBT ciągnika i dwuosiówki coś około stu paru złotych)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 8 Luty 2014 Share Napisano 8 Luty 2014 - opon nie trzeba zmieniać - ewentualnie dostosować układ hamulcowy do zasilania z ciagnika - opony [szosowe na pewno będą bardziej wytrzymałe od wolnobieżnych] Z tym bym najbardziej polemizował. Użycie opon rolniczych, o indeksie prędkości dla pojazdów rolniczych, jednoznacznie ogranicza zastosowanie takiej przyczepy tylko do celów rolniczych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 8 Luty 2014 Share Napisano 8 Luty 2014 Użycie opon rolniczych, o indeksie prędkości dla pojazdów rolniczych, jednoznacznie ogranicza zastosowanie takiej przyczepy tylko do celów rolniczych. Marku możesz wskazać konkretny przepis? Jak dla mnie to należy dostosować prędkość do wartości dopuszczalnej dla ogumienia! Mam rozumieć, że do samochodu osobowego, którego maksymalna prędkość wynosi 240 km/h nie można zastosować opon z indeksem prędkości 190 km/h? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 8 Luty 2014 Share Napisano 8 Luty 2014 Użycie opon rolniczych, o indeksie prędkości dla pojazdów rolniczych, jednoznacznie ogranicza zastosowanie takiej przyczepy tylko do celów rolniczych. Marku możesz wskazać konkretny przepis? To nie przepis, ale konkretny fakt, rzeczywistego przystosowania takiego pojazdu do celów rolniczych. Dodatkowo, opona rolnicza ma także inny rozkład nacisków który umożliwia wjazd na pole bez jego niszczenia. Jak dla mnie to należy dostosować prędkość do wartości dopuszczalnej dla ogumienia!Mam rozumieć, że do samochodu osobowego, którego maksymalna prędkość wynosi 240 km/h nie można zastosować opon z indeksem prędkości 190 km/h? Można, ale tylko zimówki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 8 Luty 2014 Share Napisano 8 Luty 2014 Można, ale tylko zimówki! ...i plakietkę trzeba nakleić Jeszcze jedno podchwytliwe pytanie: jaki powinien być indeks prędkości opon w przyczepach samochodowych przeznachonych do ciągnięcia przez samochód osobowy? (należy wziąc pod uwagę, że nie wiadomo jaka będzie prędkość maksymalna samochodu osobowego) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 8 Luty 2014 Share Napisano 8 Luty 2014 jaki powinien być indeks prędkości opon w przyczepach samochodowych przeznachonych do ciągnięcia przez samochód osobowy? (należy wziąc pod uwagę, że nie wiadomo jaka będzie prędkość maksymalna samochodu osobowego) Należy się kierować max dopuszczalną prędkością tego pojazdu z przyczepą... Natomiast, zwłaszcza w przypadku przyczep towarowych, jaki rodzaj opon należy zastosować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.