Skocz do zawartości

OBT+ zmiany konstrukcyjne


lobos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,czy zmiany konstrukcyjne z przyczepy ciężarowej na rolniczą są jeszcze dopuszczalne

 

Tak, ale ja takich zmian nie robię bo dla mnie to zmiany fikcyjne. A jak klient ma jakieś ale, to na pytanie co zmienił w konstrukcji pojazdu wymięka.

 

Nie lepiej mieć p-py ciężarowe i robić OBT co roku za 163 zł niż rolnicze robić co 2 lata i za 50(70) zł :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 192
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    27

  • danielg539

    14

  • Qnick

    13

  • Marek1

    13

Top Posters In This Topic

to na pytanie co zmienił w konstrukcji pojazdu wymięka.

opony na wolnobieżne :P

ale ja takich zmian nie robię bo dla mnie to zmiany fikcyjne

ja też takie zmiany to powinni robić Urzędy Gminy Pan rolnik chce ciężarową rolniczą to zgłasza do gminy i już :oops: ale to zbyt piękne by było :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zmienia to wszystko faktu

No nie zmienia.

opony na wolnobieżne

To tylko wymiana kół :-?

ja też takie zmiany to powinni robić Urzędy Gminy Pan rolnik chce ciężarową rolniczą to zgłasza do gminy i już

Też mi się tak wydaje że powinno tak być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też takie zmiany to powinni robić Urzędy Gminy Pan rolnik chce ciężarową rolniczą to zgłasza do gminy i już

 

Też mi się tak wydaje że powinno tak być.

Dokładnie że tak powinno być, tylko że każdy z urzędników się boi podjąć taką decyzję. W razie czego to zawsze diagnosta jest winny a tak to :shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie że tak powinno być, tylko że każdy z urzędników się boi podjąć taką decyzję.

 

Z całym szacunkiem, ale nie pisz bzdur. Urzędnik ma działać zgodnie z prawem i w granicach tego prawa. Odwaga czy strach nie ma tutaj znaczenia, gdyż ustawa mówi wyraźnie - zmian musi dokonać przedsiębiorca, a ocena zmian należy do diagnosty.

 

To tylko wymiana kół :-?

 

A może by spojrzeć na to w ten sposób - czym się różniły fabryczne przyczepy (ciężarowa od rolniczej)? Jeśli różniły się tylko kołami to może jednak przyjąć, że wymiana kół powoduje zmianę rodzaju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te zmiany to takie "pójście na rękę". Przegląd raz w roku to niewielki koszt, większy to podatek do gminy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pytanie co zmienił w konstrukcji pojazdu wymięka.

A jak odpowie że " Przyczepa została wyposażona w główkę połączeniową pneumatycznego układu homulcowego ,instalację elektryczną wyposażono w gniazdo elektryczne na tylnej ścianie skrzyni ładunkowej" ,jak wiesz przyczepy samochodowe nie muszą być tak wyposażone , to co mu odpowiesz (to za mało aby została przyczepą rolniczą? - byćmoże).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Nie lepiej mieć p-py ciężarowe i robić OBT co roku za 163 zł niż rolnicze robić co 2 lata i za 50(70) zł :-D

mieć 3 stare autosany ciężarowe i płacić co roku 3x163 czy mieć 3 rolnicze i płacić co dwa lata mniej?

Jako rolnik wybieram to drugie. Za to co oszczędzę mam jakieś żarówki, kable czy siłownik hamulcowy do tych przyczep.

Staram się nie korzystać z usług OSKP gdzie nie chcieli nawet podpowiedzieć nić w tym temacie.

 

Nie zmienia to wszystko faktu, że taka zmiana w świetle prawa jest dopuszczalna :)
i wszystko w temacie ;)

 

ja też takie zmiany to powinni robić Urzędy Gminy Pan rolnik chce ciężarową rolniczą to zgłasza do gminy i już
Też mi się tak wydaje że powinno tak być.
nie tylko wam panowie ale niestety jest jak jest. Juz kiedyś pisałem że powinno być to na oświadczenie użytkownika, nasi rządzący mają jednak ważniejsze ustawy, rozporządzenia do przegłosowania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak odpowie że

A ja bym powiedział, że musi:

- zmienić instalacje na 12v

- zamontować dodatkowy zaczep do ciągnięcia kolejnej przyczepy z tyłu

- zamontować przyłącza elektryczne i pneumatyczne do drugiej przyczepy z tyłu

- zamontować uchwyt do trójkąta wolnobieżnego (na bt musi być trójkąt też, w czasie jazdy nie zawsze)

- opon nie trzeba zmieniać

- ewentualnie dostosować układ hamulcowy do zasilania z ciagnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym powiedział, że musi:

O tym właśnie napisałem wyżej ,tylko nie wypunktowałem tego jak Ty , no i jeszcze nie wspomniałem o trójkącie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- zamontować dodatkowy zaczep do ciągnięcia kolejnej przyczepy z tyłu

- zamontować przyłącza elektryczne i pneumatyczne do drugiej przyczepy z tyłu

"No panie, przecież ta p-pa będzie ciągnięta jako ostatnia" :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak odpowie że

A ja bym powiedział, że musi:

- zmienić instalacje na 12v

- zamontować dodatkowy zaczep do ciągnięcia kolejnej przyczepy z tyłu

- zamontować przyłącza elektryczne i pneumatyczne do drugiej przyczepy z tyłu

- zamontować uchwyt do trójkąta wolnobieżnego (na bt musi być trójkąt też, w czasie jazdy nie zawsze)

- opon nie trzeba zmieniać

- ewentualnie dostosować układ hamulcowy do zasilania z ciagnika

 

- nie ma wymogu, że 12V [często teraz instalacje są uniwersalne - przeważnie lampki diodowe, ciągnik rolniczy pewnie z instalacją 24V też by się znalazł]

- wymogu odnośnie zaczepu też nie ma -może. ale nie musi, [jeśli tak to wpisywać powinniśmy jaką przyczepę można podpiąć / z hamulcem i bez hamulca ;) ]

- to samo złącze - jak jest zaczep to obowiązkowo,

- opony [szosowe na pewno będą bardziej wytrzymałe od wolnobieżnych]

- układ hamulcowy [te sporna sprawa, jak przyjedzie na OBT i spełnia warunki to P]

 

Jeszcze jedna uwaga, często w starych dowodach jest wpis tylko przyczepa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie że tak powinno być, tylko że każdy z urzędników się boi podjąć taką decyzję
Nie boi tylko nie może podjąć takiej decyzji bo procedury są inne o których wszyscy wiemy.
Te zmiany to takie "pójście na rękę".

No właśnie takie pójście na rękę.

A może by spojrzeć na to w ten sposób - czym się różniły fabryczne przyczepy (ciężarowa od rolniczej)?

Konstrukcyjnie niczym i często to były jednakowe konstrukcje np. Sanok- D-47A i D-47B jedna jest rolnicza a druga ciężarowa

mieć 3 stare autosany ciężarowe i płacić co roku 3x163 czy mieć 3 rolnicze i płacić co dwa lata mniej?

Jako rolnik wybieram to drugie.

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :cool: Ja na SKP wolę 3*163zł :) Choć i Tobie trudno nie przyznać racji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- nie ma wymogu

Tu nie chodzi o wymogi tylko oto że można dokonać zmian które w przyczepach rolniczych występowały a w samochodowych nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te zmiany to takie "pójście na rękę". Przegląd raz w roku to niewielki koszt, większy to podatek do gminy.

O ile się nic ostatnio nie zmieniło, to jeśli przyczepa jest wykorzystywana wyłącznie w działalności rolniczej prowadzonej przez podatnika podatku rolnego, to wówczas nie trzeba płacić podatku od śr. transp. Z tym, że trzeba w Urzędzie Gminy/ Miasta złożyć stosowne oświadczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Olga

tak jak piszesz - oświadczenie wystarczy.

Jest jeszcze WKU - też im wystarczy oświadczenie i nie zajmą środka transportu na czas działań wojennych ;)

PS: dostałaś na PM pytanie ode mnie?

 

@Qnick

;)

Każdy robi jak mu lepiej bo punkt widzenia zależy od comiesięcznego wpływu na konto a im on wyższy tym firma lepiej zarabia (czy to właściciel stacji czy rolnik).

Pytanie czy lepiej aby rolnik zrobił przegląd ciągnika i dwóch przyczep czy tylko jednej przyczepy (tak pi razy oko bo ciężarowa to mi wychodziła 163 a OBT ciągnika i dwuosiówki coś około stu paru złotych)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- opon nie trzeba zmieniać

- ewentualnie dostosować układ hamulcowy do zasilania z ciagnika

- opony [szosowe na pewno będą bardziej wytrzymałe od wolnobieżnych]

Z tym bym najbardziej polemizował.

Użycie opon rolniczych, o indeksie prędkości dla pojazdów rolniczych, jednoznacznie ogranicza zastosowanie takiej przyczepy tylko do celów rolniczych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użycie opon rolniczych, o indeksie prędkości dla pojazdów rolniczych, jednoznacznie ogranicza zastosowanie takiej przyczepy tylko do celów rolniczych.

Marku możesz wskazać konkretny przepis?

Jak dla mnie to należy dostosować prędkość do wartości dopuszczalnej dla ogumienia!

Mam rozumieć, że do samochodu osobowego, którego maksymalna prędkość wynosi 240 km/h nie można zastosować opon z indeksem prędkości 190 km/h?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użycie opon rolniczych, o indeksie prędkości dla pojazdów rolniczych, jednoznacznie ogranicza zastosowanie takiej przyczepy tylko do celów rolniczych.

Marku możesz wskazać konkretny przepis?

To nie przepis, ale konkretny fakt, rzeczywistego przystosowania takiego pojazdu do celów rolniczych.

Dodatkowo, opona rolnicza ma także inny rozkład nacisków który umożliwia wjazd na pole bez jego niszczenia.

 

Jak dla mnie to należy dostosować prędkość do wartości dopuszczalnej dla ogumienia!

Mam rozumieć, że do samochodu osobowego, którego maksymalna prędkość wynosi 240 km/h nie można zastosować opon z indeksem prędkości 190 km/h?

Można, ale tylko zimówki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można, ale tylko zimówki!

...i plakietkę trzeba nakleić ;)

Jeszcze jedno podchwytliwe pytanie: jaki powinien być indeks prędkości opon w przyczepach samochodowych przeznachonych do ciągnięcia przez samochód osobowy? (należy wziąc pod uwagę, że nie wiadomo jaka będzie prędkość maksymalna samochodu osobowego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki powinien być indeks prędkości opon w przyczepach samochodowych przeznachonych do ciągnięcia przez samochód osobowy? (należy wziąc pod uwagę, że nie wiadomo jaka będzie prędkość maksymalna samochodu osobowego)

Należy się kierować max dopuszczalną prędkością tego pojazdu z przyczepą...

Natomiast, zwłaszcza w przypadku przyczep towarowych, jaki rodzaj opon należy zastosować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.