Skocz do zawartości

ZMIANA LICZBY MIEJSC


piterjeep

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 month later...
  • Odpowiedzi 182
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    24

  • Marek1

    20

  • Paprock

    11

  • adam1501

    10

Top Posters In This Topic

Panowie mam pytanie ktore bylo poruszane wiele razy ale wole sie upewnic. Samochod ciezarowy liczba miejsc 4 na osobowy liczba miejsc 5. Jedno pytanie -czy stosujecie wzór czy tez go stosowac moze nie trzeba? Pytam w zwiazku z pytaniem wydzialu komunikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o ten wzor P-(M+Nx68) > Nx68. Czy przerabiajac pojazd z ciezarowego na osobowy z 4 na 5 miejsc stosuje sie ten wzor, czy wzor ten tyczy sie tylko i wylacznie zmiany liczby miejsc w samochodzie ciezarowym bez przerobki na osobowy. Wydzial komunikacji twierdzi ze podczas zmiany samochodu ciezarowego na osobowy i zmianie ilosci miejsc siedzacych np. z 4 na 5, nie stosuje sie tego wzoru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydzial komunikacji twierdzi ze podczas zmiany samochodu ciezarowego na osobowy i zmianie ilosci miejsc siedzacych np. z 4 na 5, nie stosuje sie tego wzoru.

 

Do tego bym się też skłaniał, gdyż wzór dotyczy samochodów ciężarowych, a mamy do czynienia z osobowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspominany wzór tyczy się zmiany miejsc w samochodzie ciężarowym (dla wyznaczonych rodzajów nadwozia - nie dla wszystkich), a w Twoim przypadku przed Tobą stoi już pojazd osobowy i nie ma ten wzór zastosowania. Przeczytaj dokładnie początek § 9a "...W samochodzie ciężarowym kategorii N1..." Dz.U. 951 z 2013.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowujac. Przy zmianach z ciezarowego na osobowy tego wzoru nie stosujemy. Ma on zastosowanie tylko przy zmianie ilosci miejsc w samochodach o rodzaju ciezarowym o podanych tam rodzajach nadwozia. Dziekuje za wyjasnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowujac. Przy zmianach z ciezarowego na osobowy tego wzoru nie stosujemy. Ma on zastosowanie tylko przy zmianie ilosci miejsc w samochodach o rodzaju ciezarowym o podanych tam rodzajach nadwozia. Dziekuje za wyjasnienie.

 

Jednak żeby ten pojazd nie był uważany za pojazd kat.N to musi spełniać ten wzór P-(M+Nx68)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzilo mi o wzor (...)

Tak wiem, choć powinien być znak większości lub równości.

Zależność z tego wyliczenia określa, czy dana ciężarówa AB, ciężarówa AC, ciężarówa AF, ciężarówa BB

może być wyposażona w ilość miejsc od ośmiu do jednego (bez kierującego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego. To już osobowy. Zapomnij w końcu o tym wzorze!

Dlaczego miałby zapomnieć?

Jeśli pojazd nie spełnia tego wzoru to nie może być uznawany za pojazd kat M1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pojazd nie spełnia tego wzoru to nie może być uznawany za pojazd kat M1

Czy oby na pewno?? Ten zapis tyczy się o ile dobrze pamiętam tylko podrodzaju wielozadaniowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ekhm...

Zaprę się przed wytykaniem czytania, lecz zęby nie rosną trzeci raz. :hah:

Złośliwiec przestawił w tym wzorze znak, więc o co ta cała spinka. :hah:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pojazd nie spełnia tego wzoru to nie może być uznawany za pojazd kat M1

_________________

 

 

Zacytuj proszę ten przepis.

 

AF pojazd wielozadaniowy

Pojazd o nadwoziu innym niż wymienione w AA–AE, przeznaczony do przewozu osób i ich bagaży lub ładunków w tym samym przedziale nadwozia.

Jednakże jeżeli pojazd ten spełnia oba następujące warunki:

liczba miejsc siedzących, z wyjątkiem miejsca kierowcy, nie przekracza

sześciu;

„miejsce siedzące” uznaje się za istniejące, jeżeli pojazd jest wyposażony

w „dostępne” miejsca mocowania siedzenia;

„dostępne” oznacza te miejsca mocowania, które mogą być wykorzystywane. Aby zapobiec wykorzystaniu miejsc mocowania jako „dostępnych”,

producent musi fizycznie utrudnić ich wykorzystanie, na przykład poprzez przyspawanie do nich płyt pokrywowych lub przytwierdzenie podobnych elementów stałych, których nie da się usunąć przy użyciu powszechnie dostępnych narzędzi;

oraz P–(M + N × 68) > N × 68,

 

Pojazd taki nie jest uznawany za pojazd kategorii M1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję się zastanowić nad:

spełnia / nie spełnia

jest uznawany / nie jest uznawany

Dlaczego miałby zapomnieć?

Jeśli pojazd nie spełnia tego wzoru to nie może być uznawany za pojazd kat M1

AF wielozadaniowe

pojazd o nadwoziu innym niż opisane w kodzie od AA do AE, przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu osób i ładunków w tym samym nadwoziu;

jeżeli pojazd taki spełnia jednak następujące warunki:

1. liczba dostępnych miejsc siedzących jest nie większa niż 6 (poza kierowcą), przy czym:

- o dostępności miejsca siedzącego decyduje obecność punktów kotwiczenia w pojeździe,

- aby uznać miejsce siedzące za niedostępne do użytkowania, jego punkty kotwiczenia powinny być przez producenta pojazdu zaspawane

lub osłonięte pokrywami niemożliwymi do usunięcia za pomocą normalnie dostępnych narzędzi,

2. spełniona jest zależność: P - (M + N x 68) > N x 68, gdzie:

P - dopuszczalna masa całkowita pojazdu w kg,

M - masa pojazdu w stanie gotowym dojazdy z kierowcą o masie 75 kg,

N - liczba dostępnych miejsc siedzących, nie licząc kierowcy

to nie jest on uznawany za pojazd kategorii M1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję się zastanowić nad:

spełnia / nie spełnia

jest uznawany / nie jest uznawany

No może z tym trochę namieszałem ale jednak tu chodzi o to;

Czy wzór ma zastosowanie czy nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skąd wzieliście ten wzór (1*75)+(4*68)<ładowność

To powstało po przekształceniu tego wzoru:

P - (M + N x 68) > N x 68

 

P-M=ładowność, 75 to masa kierowcy a 4*68 to masa pasażerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wzór ma zastosowanie czy nie ?

No, ale tak między nami ściśle tajnie co wynika z tego wzoru po zmianach dla samochodu???

AF spełni warunki, spełni zależność, nie uzna się go za M1... najwyżej w opisie zmian w podrodzaju AB/AC będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pytałem skąd wzieliście ten wzór (1*75)+(4*68)<ładowność.

DYREKTYWA 2007/46/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY

z dnia 5 września 2007 r.załącznik II

— Jednakże jeżeli pojazd określony jako BB posiada technicznie dopuszczalną maksymalną masę nieprzekraczającą 3 500 kg:

— posiada ponad sześć miejsc siedzących, nie licząc miejsca kierowcy

lub

— spełnia oba następujące warunki:

(i) liczba miejsc siedzących, nie licząc miejsca kierowcy, nie przekracza sześciu; i

(ii) P – (M + N × 68) ≤ N × 68;

pojazdu takiego nie uznaje się za pojazd kategorii N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.