Skocz do zawartości

Lampy błyskowe w pojazdach ITD/SM a okresowe BTP


Bogusław Maćkowski

Rekomendowane odpowiedzi

A mnie ciekawi co z mandatami wystawionymi za pomoca "nielegalnych" pojazdow...

Przecież prawo nie moze dzialac wstecz, no chyba ze minister "fotoradar" juz polroku temu dal to odstepstwo - antydatowanie to powszechna rzecz w sadownictwie moze i ministerstwie sie przydac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 281
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Marek Kulik

    35

  • blakop

    25

  • Bogusław Maćkowski

    24

  • Jacdiag

    22

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jakie oznaczenie homologacyjne musiały by te lampy posiadać
Literka e + numer homologacji który otrzyma. Z pewnością nie będzie to lampa "motoryzacyjna".
A mnie ciekawi co z mandatami wystawionymi za pomocą "nielegalnych" pojazdow...
w zakresie nieprawidłowości lamp nie obronisz raczej przed żadnym sądem legalności pomiaru. Ale :P kwestia lamp to "pryszcz" w stosunku do poważniejszych nieprawidłowości :razz: Ustawa o miarach nie przewiduje odstępstw.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pewnością nie będzie to lampa "motoryzacyjna

Tak tez myslałem.

Ustawa o miarach nie przewiduje odstępstw

:ok Czyli dalej jest to działanie bezprawne :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co ? Przegląd teraz przejdą ale pozostają inne kwestie ?
Kto ich zmusi do przeglądu? Samochody są fabrycznie nowe, za trzy lata będą miały takie przebiegi że pójdą pod młotek... i do SKP nigdy nie dojadą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.rmf24.pl/news-lampy-blyskajace-kierowcom-w-oczy-juz-legalne-minister-pomog,nId,931110

 

Lampy błyskające kierowcom w oczy już legalne. Minister "pomógł" ITD

Dzisiaj, 8 lutego (09:50)

 

Niezgodne z przepisami lampy błyskowe na samochodach z fotoradarami Inspekcji Transportu Drogowego są już... legalne. Inspekcji "pomógł" nadzorujący ją minister transportu. Sławomir Nowak wydał tak zwane odstępstwo, czyli zgodę na używanie niestandardowego sprzętu.

 

Cieszę się, że ktoś wcześniej to napisał ja nie mogłem ze sprzętu służbowego.

 

Owszem teraz badanie techniczne pojazd przejdzie gdyż:

- w dowodzie rejestracyjnym będzie wpis o odstępstwie od warunków technicznych w zakresie montowania lamp błyskowych w pojazdach ITD. Ciekawe czy obejmie to także pojazdy Straży Miejskich. Na moje potrwa to jeszcze miesiąc. Są to zwykłe samochody rejestrowane w zwykłym WK a to oznacza, że z całej Polski trzeba zebrać dowody rejestracyjne. Decyzja uprawomocnia się w 30 dni. Należy ją później wpisać w adnotacje dowodu rejestracyjnego. Chyba, że ukaże się ta zmiana w Dz. 32 o warunkach technicznych.

Mówimy o zezwoleniu na montaż lamp błyskowych pod tablicą rejestracyjną.

 

Nikt nie da zgody bo i nie może tylko parlament na odstępstwo od oślepiania innych uczestników ruchu drogowego o którym mowa w art. 51 i 52 Pord. ITS stwierdził, że nie oślepiają bo światłość wynosi 11 kcd. Tym samym światła drogowe 10 kcd nie spełniają minimum światłości od 30 - 225 kcd. A więc coś nie tak mierzono.

ITS udowodnił, że doszło do ingerencji w atestowane przez GUM lampy błyskowe ITD poprzez zmianę żarówki H3 na światło samowyładowcze z żarnikiem. A to oznacza, że jest tam ksenon czyli nie ma samopoziomowania i samospryskiwania.

To nie jest tylko kwestia zmiany klosza bo ma znak "B".

Trzeba uzyskać nowy atest GUM i dopiero wtedy odstępstwo.

 

A co z tymi, którzy podczas przetargu zatwierdzili do zakupu niezgodne z warunkami technicznymi urządzenie? Dlaczego osoby wydające polecenia funkcjonariuszom ITD pełnić pracę w pojazdach nie zgodnych z warunkami technicznymi mogą dalej wydawać takie polecenia? Może trzeba ich przeszkolić z warunków technicznych skoro są organem kontroli ruchu drogowego.

No i dlaczego prawnicy GITD zatwierdzili takie fotorejestratory nie zgodne z warunkami technicznymi w momencie ich montażu do pojazdów ITD?

 

Cóż jak to ktoś określił jak zrobi coś nie zgodnie z prawem instytucja rządowa to Ministerstwo to zalegalizuje i wykrakał ale drobne pytania nadal pozostały.

 

Tak czy inaczej jeśli będzie wpis o odstępstwie w dow. rej lub w rozporządzeniu wówczas miejsce montowania lamp błyskowych w pojazdach ITD przejdzie a ponieważ nie mamy określonej światłości czy faktycznie wynosi 11kcd więc nie podlega to sprawdzeniu.

 

Jest to także lekcja dla wszystkich co stają w przetargach nie ważne czy dany produkt na dzień przetargu spełnia przepisy zawsze można dopisać Minister to z czasem zalegalizuje więc wybierzcie mój sprzęt :x

 

A wszystkim, którzy uwierzyli w to, że światła błyskowe 11kcd i drogowe 10kcd NIE OŚLEPIAJĄ innych uczestników ruchu drogowego mogą:

1) jeździć na światłach drogowych mając w pojeździe opinię ITS, że nie oślepia,

2) zakładać w czasie jazdy ciemne przeciwsłoneczne okulary 24h/dobę aby jakiś fotoradar ITD lub osoba z pkt 1 nas nie oślepiła w realu :lol:

 

Ministerstwu i GITD dziękuje za potwierdzenie, że dotychczasowe działania faktycznie były nie zgodne z prawem (w końcu mogli zatuszować albo wywieść na Sybir hehe) no i gratuluje dobrego samopoczucia. Cóż ekonomia budżetu przeważyła. :x

Dziękuje też mediom za uszanowanie anonimowości oraz obiektywne publikowanie faktów. W zasadzie, żaden z redaktorów nie uwierzył w pierwotne zapewnienia rzeczników zarówno Straży Miejskich jak i GITD, że niby montaż lamp błyskowych do fotoradarów w pojazdach był legalny.

 

Muszę wierzyć, że te działania przyczynią się do poprawy Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. :x

 

PS. Ponieważ niektórzy diagności mają obawy, że przegląd trafi do nich a lampy nie będą miały oznaczenia lamp samochodowych to chyba możecie być spokojni. ITD diagnostów już ma a w 2 lata pewnie zdążą wybudować własną resortową stacje hehe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dalej jest to działanie bezprawne
przypomnijmy sobie ponadczasowa dewizę: Co wolno wojewodzie to nie tobie smrodzie. :evil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co ? Przegląd teraz przejdą ale pozostają inne kwestie ?
Kto ich zmusi do przeglądu? Samochody są fabrycznie nowe, za trzy lata będą miały takie przebiegi że pójdą pod młotek... i do SKP nigdy nie dojadą.

 

Są to pojazdy uprzywilejowane, więc co rok na skp.

 

Aczkolwiek spotkałem się z takim przypadkiem (nie będę uściślał, nie mnie to spotkało a nie chcę, żeby kolega był kojarzony), że panowie z ITD bardzo się zbulwersowali jak na bt dostali kwity za badanie okresowe i dodatkowe (uprzywilejowany) i taką opłatę musieli zapłacić. Wiem, że potem były pod naciskami robione korekty faktury i i kasowane tylko za okresowe. Ale na zaświadczeniu życzyli sobie zapis, że jest uprzywilejowany...

 

Nie do końca zweryfikowałem tą wiadomość, ale i tak budzi to mój niepokój. U nas by tak lekko nie mieli ::D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słyszałeś że są to służbowe ?

 

To trzeba rozporządzenie o rejestracji zmienić :evil:

 

Ostatnio oglądałem trochę filmików na YT tego gościa co się wsławił walką i nagrywaniem fotoradarów SM. Rozwalił mnie argument jednego młotka (przepraszam, ale inaczej tego nazwać nie mogę) "to nie jest samochód, to jest radar" .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są to pojazdy uprzywilejowane, więc co rok na skp.

 

Pytałem już o to wcześniej i chyba właśnie jakoś tak jednoznacznie tego nie ustaliliśmy...

Zresztą... Pokażcie mi "szeregową" SKP co się im postawi... A i nie wierze też, że tak do pierwszej lepszej SKP z ulicy pojadą jakby co... no nie oszukujmy się...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są to pojazdy uprzywilejowane, więc co rok na skp.

IMHO to jest "tajne" uprzywilejowanie, zgodnie z § 31. 3. "warunków" dla policji (nie pamiętam §§ dla itd)

więc na 99% może załapać termin 3-letni ... :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawy jest mechanizm wydania tego odstępstwa z punktu widzenia prawa. Otóż wydanie tego odstępstwa oznacza przyznanie, że do tej pory pojazd NIE SPEŁNIAŁ WARUNKÓW TECHNICZNYCH. Tym samym jego pierwsze dopuszczenie do ruchu nastąpiło z naruszeniem prawa.... A to z kolei powinno skutkować uchyleniem decyzji o rejestracji takiego pojazdu :)

 

Z tego też względu ministerstwo do tej pory odmawiało dawania odstępstw na już zarejestrowane pojazdy - pisałem już o tym na forum. Miałem taki przypadek i AB odmówił wydania odstępstwa (w trakcie przerejestrowania wychwyciłem że w poprzednim WK pojazd zarejestrowano z naruszeniem większości parametrów) i odmówiłem rejestracji prosząc o odstępstwo, na co klient nawet przystał po wyjaśnieniu mu sprawy. Ministerstwo odmówiło, tłumacząc się tym, że wcześniej należałoby uchylić decyzje o rejestracji tego pojazdu i na zarejestrowany nie wydadzą tego. Uchylenie decyzji oczywiście zgodnie z kpa tylko w wyniku naruszenia prawa wchodziło tu w grę, a tego wolano uniknąć, żeby nie robić kłopotów poprzedniemu WK, które kierowane jest przez pewną Bardzo Ważną i Sławną Panią 8)

 

A teraz widać można... Hmm....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż wydanie tego odstępstwa oznacza przyznanie, że do tej pory pojazd NIE SPEŁNIAŁ WARUNKÓW TECHNICZNYCH. Tym samym jego pierwsze dopuszczenie do ruchu nastąpiło z naruszeniem prawa.... A to z kolei powinno skutkować uchyleniem decyzji o rejestracji takiego pojazdu :)

 

Czy aby na pewno? Sugerujesz tym samym, że decyzja o rejestracji jest ważna tylko dla sprawnego pojazdu - spełniającego warunki techniczne. A co z pojazdami, które nie spełniają warunków (zapis na umowie np. "brak wszystkich świateł"), a przecież są rejestrowane (bo nie można skierować ich na badanie techniczne) zgodnie z prawem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież rejestracja sama w sobie nie jest dopuszczeniem do ruchu, tylko wprowadzeniem do ewidencji. Dopuszczenie do ruchu daje TNBT. Na PC powinno się jechać bezpośrednio na badanie techniczne (tyle teorii).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie sama formuła takich odstępstw jest możliwa tylko w najbardziej zacofanych państwach Afryki i w Polsce.

Ktoś powinien ponieść konsekwencje na rozpisanie specyfikacji przetargu na pojazdy, które nie są zgodne z naszym i unijnym prawem. Kiedy wreszcie obowiązkowe OC dla urzedników podejmujacych takie decyzje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież rejestracja sama w sobie nie jest dopuszczeniem do ruchu, tylko wprowadzeniem do ewidencji. Dopuszczenie do ruchu daje TNBT. Na PC powinno się jechać bezpośrednio na badanie techniczne (tyle teorii).

 

Mylisz się. Dopuszczeniem do ruchu jest właśnie rejestracja bez względu na termin badania technicznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał - a Ty mylisz usterki techniczne i ogólnie stan techniczny z warunkami technicznymi.

 

Homologacja mówi, że pojazd spełnia warunki techniczne - czyli jego założone parametry konstrukcyjne odpowiadają tym parametrom określonym w przepisach - zaznaczam - parametry konstrukcyjne, a nie eksploatacyjne (czyli np. nowy pojazd, który ma zużyty amortyzator).

 

A teraz po paru miesiącach okazuje się, że jednak trzeba dać odstępstwo... Czyli jednak tamta homologacja "kłamała"? Ja może źle się wyraziłem w tamtym wątku - poszedłem na skróty... Winny oczywiście jest minister bądź producent/importer pojazdu. Względnie jego użytkownik - wszystko zależy na jakim etapie dołożono te lampy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś powinien ponieść konsekwencje na rozpisanie specyfikacji przetargu na pojazdy, które nie są zgodne z naszym i unijnym prawem.
Historia to oceni.... :razz: takie będą konsekwencje. Ale.... komisja europejska może zakwestionować finansowanie. Pewnie też to zrobi.

 

Ciekawy news:

http://biznes.onet.pl/wyrok-na-stare-auta,18490,5417453,1,prasa-detal

 

ps.

Będzie ktoś występował o odstępstwo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.