blakop Napisano 12 Czerwiec 2013 Share Napisano 12 Czerwiec 2013 Nie szastaj tak tą nieszczęsną pisakraką, bo to ja mam do niej prawa autorskie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 12 Czerwiec 2013 Share Napisano 12 Czerwiec 2013 Złośliwe wytykanie przejęzyczenia też nie będzie tolerowane !!! Jeśli zostało to tak odebrane to bardzo przepraszam.Nie było to złośliwe.Celem było rozładowanie napięcia rozmowy.A tak nawiasem-czy to było przejęzyczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 12 Czerwiec 2013 Share Napisano 12 Czerwiec 2013 A tak nawiasem-czy to było przejęzyczenie Na razie tak to traktuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 24 Lipiec 2013 Share Napisano 24 Lipiec 2013 ...co zrobić... co zrobić... co zrobić... ...co sprawdzić... za ile badanie wykonać...??? -Co tu w końcu uszkodzone? -Zapewne pojazd... jego tył... lewy róg... tylna lampa... znaczy klosz. 20PLN za tył 20PLN za róg 20PLN za klosz ----------------- Razem: 60 A można i cały pojazd specjalistycznie pooglądać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 24 Lipiec 2013 Share Napisano 24 Lipiec 2013 ..co zrobić... co zrobić... co zrobić... co sprawdzić... za ile badanie wykonać...??? Ja zrobiłbym badanie za usterki wypisane przez policjanta. Jeżeli było by napisane że pojazd po kolizji bez wymienionych usterek , to wtedy robie pokolizyjne ,bo nie wiem co było uszkodzone, ale w tej sytuacji wiem ,to zrobił bym tylko za usterki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 24 Lipiec 2013 Share Napisano 24 Lipiec 2013 A zerknij pan w cennik, poz 4.1. I za dużo kombinujesz. Jest wyraźnie lewy, tylny róg pojazdu i klosz = 2x20. Co chcesz jeszcze sprawdzać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 24 Lipiec 2013 Share Napisano 24 Lipiec 2013 A zerknij pan w cennik, poz 4.1. A zerknij pan do Par. 3.1.2 ,bo ja widzę skierowanie z powodu uszkodzenie pokolizyjne,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 24 Lipiec 2013 Share Napisano 24 Lipiec 2013 A zerknij pan do Par. 3.1.2 I wszystko w temacie, masz wpisane uszkodzenia pokolizyjne to kasujesz 94 Pln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luket Napisano 24 Lipiec 2013 Share Napisano 24 Lipiec 2013 Jest wyraźnie lewy, tylny róg pojazdu A co to znaczy lewy tylny róg pojazdu? Ja jak skasuję brykę z przodu to też powiem policjantowi żeby wpisał "uszkodzenia po kolizyjne lewy przód" a że zgnieciony po szybę to już inna sprawa. Nie wiem jak i ile ten tył oberwał?? Poza tym róg auta to nie jest element. Lampa, szyba, zderzak tak, ale nie róg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 24 Lipiec 2013 Share Napisano 24 Lipiec 2013 To zaćmienie poranne. Nie zwróciłem uwagi na uszkodzenia pokolizyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 24 Lipiec 2013 Share Napisano 24 Lipiec 2013 ,bo ja widzę skierowanie z powodu uszkodzenie pokolizyjne,,, I wszystko w temacie' date=' masz wpisane uszkodzenia pokolizyjne to kasujesz 94 Pln[/quote'] owszem JANUSZ60 ale w skierowaniu ma wymienione uszkodzone elementy w trakcie kolizji, w wg. poz 996 § 3. 1.2) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, z zastrzeżeniem pkt 4, lub noszącego ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego – obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w sposób określony w pkt 0–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia; W pokwitowaniu nie widzę aby policjant wymienił elementy nośne konstrukcji tylko: tylny lewy róg, klosz więc dlaczego kasować 94,00PLN???, a nie za elementy wymienione - czyli dotyczących uszkodzonych elementów?? Poza tym pojazd uczestniczył w kolizji, a nie w wypadku drogowym (Określenia kolizji drogowej nie znajdziemy ani w Ustawie Prawo o ruchu drogowym, ani też w kodeksie wykroczeń) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 24 Lipiec 2013 Share Napisano 24 Lipiec 2013 Poza tym pojazd uczestniczył w kolizji, a nie w wypadku drogowym. „Wypadek, to zdarzenie mające miejsce w ruchu lądowym, spowodowane poprzez nieumyślne naruszenie zasad bezpieczeństwa obowiązujących w tym ruchu, którego skutkiem jest śmierć jednego z uczestników lub obrażenia ciała powodujące naruszenie czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia trwające dłużej niż 7 dni”. Kolizja, to zdarzenie mające miejsce w ruchu lądowym, spowodowane poprzez nieumyślne naruszenie zasad bezpieczeństwa obowiązujących w tym ruchu, którego skutkiem są straty materialne (uszkodzenie pojazdu, płotu, urządzenia drogowego, bagażu, itp.) lub też jeden z uczestników doznał obrażeń ciała powodujących naruszenie czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia trwające poniżej 7 dni”. Określenia kolizji drogowej nie znajdziemy ani w Ustawie Prawo o ruchu drogowym, ani też w kodeksie wykroczeń. To określenie potoczne, które przyjęło się i jest stosowane, zarówno przez policjantów, organy sądownicze i ubezpieczeniowe, jak i przez wszystkich uczestników ruchu drogowego. Łatwiej takie zdarzenie określić mianem „kolizji” niż „wypadku, w którym nie ma ofiar”. http://www.brd.org.pl/2,148,Kolizja_czy_wypadek_drogowy.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 24 Lipiec 2013 Share Napisano 24 Lipiec 2013 ale w skierowaniu ma wymienione uszkodzone elementy w trakcie kolizji, Nie uważasz, że pozycje cennika 4.1. oraz 4.2. są przypisane niejako odpowiednio do badań z paragrafu 3.1.1. oraz 3.1.2. ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 24 Lipiec 2013 Share Napisano 24 Lipiec 2013 Nie uważasz, że pozycje cennika 4.1. oraz 4.2. są przypisane niejako odpowiednio do badań z paragrafu 3.1.1. oraz 3.1.2. ??? masz rację oczywiście Janusz - w ogóle coś mi się pomieszało w poprzednich postach (za dużo urlopowego słońca). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
traper Napisano 24 Lipiec 2013 Share Napisano 24 Lipiec 2013 Twierdzę, że Policjant nie widział tego zaświadczenia - mamy opinię tylko jednej strony - dla mnie wypowiedź klienta podczas badania jest niewiarygodna Czyli z marszu założyłeś, że klient kłamie. Ciekawa praktyka. Ale podejdźmy do tego inaczej. Klient przyjeżdża na SKP i prosi o sprawdzenie usterek z pokwitowania, bo OBT ma zrobione i przedstawia Ci rzeczone zaświadczenie. Co robisz? Moim zdaniem sprawdzenie usterek i do WK. W innym wypadku jest to naciąganie klienta, bo OBT ma zrobione i jest ważny TNBT. Ja wykonuję taki zakres badania, jaki jest określony w skierowaniu. Jeśli klient przyjmuje mandat - tzn że zgadza się z orzeczeniem swojej winy. Jeśli przyjmuje skierowanie z określonym zakresem - tzn że zgadza się na ich wykonanie. Jeśli nie zgadzam się z orzeczeniem - odmawiam przyjęcia takiego skierowania. W przeciwnym wypadku - do Pana Boga na skargę ( ewentualnie do Sądu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 24 Lipiec 2013 Share Napisano 24 Lipiec 2013 Ja wykonuję taki zakres badania, jaki jest określony w skierowaniu. To znaczy jaki, w tym przypadku przyjąłbyś zakres i którą pozycję z cennika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 24 Lipiec 2013 Share Napisano 24 Lipiec 2013 To znaczy jaki, w tym przypadku przyjąłbyś zakres i którą pozycję z cennika ? Napisane jest: "Zarządzam skierowanie pojazdu na dodatkowe badanie z powodu: uszkodzenia pokolizyjne." Pozycja 4.2 z cennika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 24 Lipiec 2013 Share Napisano 24 Lipiec 2013 Bardziej o zdanie "trapera" mi chodziło ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 24 Lipiec 2013 Share Napisano 24 Lipiec 2013 Bardziej o zdanie "trapera" mi chodziło ,,, Przepraszam, to był ostatni raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czesław Napisano 13 Sierpień 2013 Share Napisano 13 Sierpień 2013 Wracając do pierwszego postu : Uważam , iż diagnosta postąpił prawidłowo ,wykonując tylko badanie dodatkowe( za zbite lusterko) nie wykonując OBT.Policjant postąpił jak najbardziej słusznie wpisując w pokwitowaniu "brak OBT" Jedynie w ten sposób zmusił właściciela poj. do pojawienia się w WK Klient zgłasza się do WK z moim zaświadczeniem z DBT( za usterki), z zaświadczeniem z OBT wydanym 15.01 Odbiera DR ,trafia do SKP gdzie wykonał 15.01 OBT po wpis w dow rej i na tym KONIEC Zaświadczenie ważne jest do dnia następnego terminu BT a w ciągu 30 dni ma obowiązek zgłosić się do WK w celu zmiany DR, jeśli tego nie zrobił, to policjant go do tego zmusił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Sierpień 2013 Share Napisano 15 Sierpień 2013 Wracając do pierwszego postu : No to też coś kliknę... 1. Wiadomo co jest dokumentem dopuszczającym do ruchu -dowód albo pozwolenie - zaświadczenie takim nie jest 2. Wiadomo jakie inne dokumenty z terminem badania można przyjąć do stosowania -papiery unijne - zaświadczenie takim nie jest 3. Wiadomo za co policja zatrzyma dowód rejestracyjny -bo nie ma w nim aktualnego terminu badania więc nie został wyznaczony, a co dopiero prawidłowo -dane zawarte w dowodzie nie odpowiadają stanowi faktycznemu, bo pojazd bez ważnych w dowodzie badań w drogę wypuścił się na własne życzenie. Podsumowując: Nie ma co gdybać o długości ważności zaświadczenia bo czegoś takiego po prostu nie ma. Zaświadczenie do kieszeni i z buta do urzędu jak dowód nie klepnięty. Co znaczą zaświadczenia z jednej stacji na drugiej albo wcześniejsze z tej samej stacji. Najlepiej aby w przypadku gazu zamiast decyzji pokazał zaświadczenie o dodatkowym badaniu, którego żywot dobiegł hoho albo i dawniej. Już to było przerabiane, że okresowe na jednej, poprawka na drugiej, a po wpis na trzecią najlepiej. Zaświadczenie mimo że odnosi się do artykułu 66 zastosowanie ma tylko w urzędzie. To są kombi-dokumenty na własne potrzeby tworzone i mało, że policja za to trzepie, to takiego zestawu żaden sąd nie poprze. Tych kart pojazdu i potwierdzonych kser przy badaniach też. Poza tym kto kieruje ruchem, ładem i porządkiem. Na skrzyżowaniu z działająca sygnalizacją, ze znakami w tym 'stopem' i na środku z funkcjonariuszem... do czyich poleceń stosować się należy. Pojazd poddano kontroli drogowej stwierdzono co stwierdzono, do urzędu po PC (bo zaś na zaświadczeniu pojedzie) wykonać co w skierowaniu i po sprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 15 Sierpień 2013 Share Napisano 15 Sierpień 2013 -dane zawarte w dowodzie nie odpowiadają stanowi faktycznemu, bo pojazd bez ważnych w dowodzie badań w drogę wypuścił się na własne życzenie. TNBT nie zalicza się do danych zawartych w dowodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Sierpień 2013 Share Napisano 15 Sierpień 2013 TNBT nie zalicza się do danych zawartych w dowodzie. A niech się zalicza do dodatkowej w ToTo... Organ Kontroli Ruchu Drogowego skontrolował pojazd i dokumenty. Jak klient ma esy to niech na udry idzie z komisariatem. Nie rola diagnosty roztrząsać kto ma rację. A rubryki w dowodzie jakie są - takie są i większość kuma zasadność i przeznaczenie. Nie jest daną okej, to czym jest??? Dane o badaniu to najważniejsza informacja zawarta w dowodzie!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 15 Sierpień 2013 Share Napisano 15 Sierpień 2013 Nie jest daną okej, to czym jest??? Wpisem. Dane zawarte w dowodzie charakteryzują pojazd (info ważne dla diagnosty) i właściciela. TNBT, hak, gaz itp. to wpisy. Jeśli właściciel posiada zaświadczenie o przeprowadzonym OBT z wynikiem pozytywnym, organ kontroli nie może zatrzymać DR za brak BT. Ba, posiadając zaświadczenie z OBT z wynikiem negatywnym również nie może zatrzymać, o ile nie minął 14 dniowy okres od dnia przeprowadzenia badania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 15 Sierpień 2013 Share Napisano 15 Sierpień 2013 Ba, posiadając zaświadczenie z OBT z wynikiem negatywnym również nie może zatrzymać, o ile nie minął 14 dniowy okres od dnia przeprowadzenia badania. Zgodnie z ustawą może. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.