Skocz do zawartości

Zmiana z ciężarówki na osobówkę


arekkos

Rekomendowane odpowiedzi

Czy pojazd po zmianach na osobowy powinien powrócić do danych z fabrycznej tabliczki?
- ja bym tak przynajmniej uznał, a dodatkowo do opisu zmian dołączył fotkę tabliczki znamionowej. :)

(O wyniku takiego badania nic nie powiem, bo mam na tym punkcie swoistą fobię. :x )

:hah:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie będzie potrzebna homologacja na pojazd osobowy z serwisu.Samochód przerobili na ciężarowy w Polsce, więc powinna być fabryczna na osobówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zmiany rodzaju pojazdu nie potrzeba homologacji.

Mniejsza o to ile razy robi się zmiany i jak samochód stary.

Klient ma votowskie kaprysy, albo i nie, ale wymyśla to robi się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiany konstrukcyjnej z ciężarowego na osobowy dokonano w 2011r Zmiana danych na podstawie fabrycznej tabliczki znamionowej może nie wystarczyć w moim WK :x .Myślę, że homologacja osobowa na ten pojazd rozwiąże problem niezgodności danych. To już kolejny pojazd, z tego modelu, który miał ten problem.Wcześniejszy już do mnie nie wrócił, więc nie wiem jak temat się zakończył :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz, zaraz, zaraz... To w końcu kto tej homologacji wymaga, Ty czy Komunikacja?

OK, mniejsza o nią. Daj znać jak skończy się ta sprawa.

 

Napomknę ino jeszcze, że są pojazdy bez homologacji, a zdarzają się też i bez tabliczki.

- I co?

- Nie da rady zrobić konstrukcyjnej zmiany??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Napomknę ino jeszcze, że są pojazdy bez homologacji, a zdarzają się też i bez tabliczki.

- I co?

- Nie da rady zrobić konstrukcyjnej zmiany??

 

Jak nie miałby tabliczki, to wystawiam N i wysyłam do WK po skierowanie na nabicie nowej.Nie byłoby problemu z niezgodnością danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Demontaż kraty nie powoduje zmiany DMC więc dlaczego miałby mić zmienione DMC. Jeżeli pojazd miał by npŁ 3 osie a zostały 2 to wtedy zmniejszenie DMC jak najbardziej zasadne. Ta honda ma teraz 2 tabliczki czy 1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli, powoli...

Sam montaż / demontaż przegrody może i nic z mas nie zmienia. Natomiast w niektórych przypadkach sama zmiana rodzaju pojazdu z osobowego na ciężarowy powodowała zmianę danych na tabliczce znamionowej zawartych. Najczęściej przybierało to formę dodatkowej tabliczki z tak zwanego drugiego etapu homologacji.

Jeżeli więc auto powraca do etapu pierwszego, to samo przez się jasnym się staję, że dane techniczne te pierwotne powinny być w opisie zmian podane.

 

Nie byłoby problemu z niezgodnością danych.
- no ale procedura niezgodnych danych jest ładnie przecież opisana.

To że ktoś kiedyś coś tam zrobił jakoś tak czy wspak nie oznacza zaraz, że na dziś potrzebna jest homologacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli więc auto powraca do etapu pierwszego, to samo przez się jasnym się staję, że dane techniczne te pierwotne powinny być w opisie zmian podane.

 

A niby dlaczego? Skąd pewność, że "wraca"? Jak dla mnie to jest to samochód ciężarowy po zmianie na osobowy, więc DMC powinno zostać jak dla ciężarowego i nie widzę absolutnie żadnego powodu żeby je zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michal_k, ma dużo racji, bo to zmiany konstrukcyjne a nie anulowanie II etapu homologacji. Może podczas II etapu homologacji zaszły pewne zmiany w pojeździe (np. zmiana nośności ogumienia) dzięki którym uległo zmianie DMC, czy dopuszczalne naciski osi a demontując kratkę nie doprowadzamy wcale pojazdu do stanu z I etapu homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ten crv trafił do nas, zostałby przywrócony do pierwszego etapu. W większości takich przypadków staram się tak robić. Grunt to ustalić pełny numer homo I etapu i wszystkie dane wyciągam z katalogu its.

 

Akurat to konkretne auto ma jeszcze jedną "bolączkę". Wersja ciężarowa ze zwiększoną dmc jest pięcioosobowa, ale za to nie może mieć montowanego haka i ciągnąć przyczepy. Po powrocie do I etapu jest to przywracane.

 

 

Natomiast, jeśli już było zmienione na osobówkę bez zmiany dmc i ma nadal obie tabliczki, to nie widzę problemu aby dostało P na okresowym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ten crv trafił do nas, zostałby przywrócony do pierwszego etapu.

 

A na jakiej podstawie? Wystawisz mu później homo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz jakie dokumenty wydajesz klientowi. Bo pojazd był rejestrowany na podstawie homologacji z której wynika że ..., nagle ktoś przynosi zaświadczenie od diagnosty i ten twierdzi zupełnie coś innego.

Natomiast, jeśli już było zmienione na osobówkę bez zmiany dmc i ma nadal obie tabliczki, to nie widzę problemu aby dostało P na okresowym... Ja właśnie też nie ale kolega Skobel nie napisał ile jest tabliczek, napisał że jest niezgodność więc chyba ma jedną. Tylko czego w tych czasach się trzymać skoro homologację się wystawia pod klienta a tabliczkę kupić można na allegro jaką się chce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazd posiada dalej dwie tabliczki.Jedna jest fabryczna na lewym nadkolu, a druga naklejona na lewym słupku środkowym z homologacją ciężarową.Myślę, że nie byłoby całego zamieszania, gdyby dealer przy homologowaniu na ciężarówkę usunął fabryczną tabliczkę pojazdu osobowego, a w to miejsce nakleił tabliczkę pojazdu ciężarowego. Zostawiając obie tabliczki doprowadził do tego zamieszania. Homologacja ciężarowa jest na 4 osoby, a po zmianach pojazd jest 5 osobowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skobel, salon nie może usunąć oryginalnej TZ, bo ona dotyczy homo całego pojazdu. TZ z drugiego etapu dotyczy homo na samą przeróbkę z M1 na N1. Odpowiedz natomiast czy w DR po zmianach są masy przyczep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dowodzie miał masy przyczep.Poprosiłem klienta żeby wyciągnął z salonu homologację pierwotną na osobówkę.Jak mi ją przywiezie, to poprawię dane i wyślę z zaświadczeniem "N" do WK na wymianę DR.

 

[ Dodano: 14-07-2015, 11:40 ]

Klient wrócił z homologacją osobową na ten pojazd oraz zaświadczeniem z od Hondy, że po zmianie na osobowy należy przyjąć dane z pierwszego etapu homologacji.W pracy nie mam skanera ale postaram się w domu zrobić zdjęcia, to wrzucę te dokumenty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Myślę, że nie byłoby całego zamieszania, gdyby dealer przy homologowaniu na ciężarówkę usunął fabryczną tabliczkę pojazdu osobowego, a w to miejsce nakleił tabliczkę pojazdu ciężarowego

Takich rozwiązań się nie praktykuje i w przypadku II etapu homologacji TZ z I etapu pozostaje na pojeździe, choć w przypadku gdy w pierwszym etapie homologacja dotyczyła pojazdu kompletnego, to faktycznie TZ z II etapu homologacji może być myląca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lient wrócił z homologacją osobową na ten pojazd oraz zaświadczeniem z od Hondy, że po zmianie na osobowy należy przyjąć dane z pierwszego etapu homologacji.
A na jakiej podstawie? Usuwasz kratę i ewentualny podłokietnik na tylnej kanapie, dodajesz jeden pas i jaki to ma wpływ na DMC z II etapu. Co innego masy przyczep. Jeśli ma być możliwość ich ciągnięcia to tylko z danymi z I etapu, jeśli w przypadku II etapu nie przewidywali ciągania przyczep.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki wpływ miało dodanie kraty, podłokietnika i zdemontowanie pasa, żeby dodać 113kg do DMC pojazdu przy zmianie na ciężarowy, z fabrycznej homologacji osobowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na jakiej podstawie? Wystawisz mu później homo?

 

A dlaczego mam wystawiać coś co dany pojazd ma? Jeśli jest homologowany dwuetapowo i oba etapy dotyczą kompletnego pojazdu, to klient ma prawo sobie wybrać z którego chce korzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To po co w takim razie ten klient trafia na SKP? Może lepiej od razu 2 homologacje dać klientowi i niech posłuży się tą która akurat mu będzie potrzebna. Na SKP ewentualnie ustalenie danych za 60 zł jaki to jest rodzaj pojazdu a nie zmiany za 180 zł i jeszcze faktura z warsztatu. Ciekawy jestem co za rok powie inny diagnosta jak znajdzie tą tabliczkę z większymi wartościami? N bo niezgodność wykrył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może lepiej od razu 2 homologacje dać klientowi i niech posłuży się tą która akurat mu będzie potrzebna.

 

Tak to działa przy zakupie nowego auta. Możesz sobie wybrać jaką chcesz homologację. N1 czy M1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.