Skocz do zawartości

Zmiana z ciężarówki na osobówkę


arekkos

Rekomendowane odpowiedzi

ubel napisał/a:

A ja mam takie pytanie seat cordoba kombi kupiony w polsce i klient ma w dowodzie 5 miejsc i samochod ciezarowy, kratke ma za tylna kanapa i chce ja zostawic bo jak wozi duzo zeczy to mu nic do przodu nie leci. I moje pytanie jak zrobic zmiane w tym przypadku ?

I tu jest pies pogrzebany."KUPIONY W POLSCE"

Diler ma dwie homologacje do wyboru dla klienta , albo chce osobowy ,albo ciężarowy.

Ma do dyspozycji różne tabliczki znamionowe,zmienia tabliczke żeby ładowność wyszła ponad 500 kg. i wszystko jest ok. :evil:

On może ,a my się sramy i boimy o swoje 4 litery :shock:

Przecież to jest istna paranoja :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma do dyspozycji różne tabliczki znamionowe,zmienia tabliczke żeby ładowność wyszła ponad 500 kg.

 

Coś wiemy, że dzwoni, tylko nie wiemy w którym kościele? ;)

Dopasowywanie TZ miało miejsce w mniejszych autach kompaktowych - tam nawet z 4 miejscami często brakowało kilkadziesiąt kg do ciężarówki. Duże kombi jak MONDEO czy C5 miały takie masy, że bez kombinowania wychodziła ciężarówka (wg podanego wzoru) nawet z 5 miejscami.

Ale to wypada wiedzieć Panie diagnosto, zanim osądy o kombinatorstwie publicznie wygłosimy...

 

Faktem jest, że zmiany jakieś by wypadało opisać... Faktem też jest, że właściciel ma prawo tejże kratki dalej używać. Jak to pogodzić? Zdemontować na czas badania tylko? Żeby papierkom stało się zadość?? A może taki opis - "Zdemontowano trwałą przegrodę, przez co pojazd uzyskał cechy samochodu osobowego. Ponadto bagażnik wyposażono w osłonę części pasażerskiej" :lol: A że owa zdemontowana przegroda i zamontowana w jej miejsce "osłona" to ten sam element to cóż... :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można przekombinować żeby było ciut inne, a to wyciąć otwór na narty, albo żeby pieskowi podawać miseczkę z piciem, albo kratkę montować na powrót stosując zamiast nitów, spawów śrubki zwykłe. :P

Tak mnie męczy, czy ta przegroda dolną część miała :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Zdemontowano trwałą przegrodę, przez co pojazd uzyskał cechy samochodu osobowego. Ponadto bagażnik wyposażono w osłonę części pasażerskiej" :lol: A że owa zdemontowana przegroda i zamontowana w jej miejsce "osłona" to ten sam element to cóż... :evil:

 

Tak mnie zastanawia czy gdyby z drugiej strony okienka szanowny kolega zobaczył taki wpis na zaświadczeniu oraz stosowne zdjęcia to czy by nie węszył w tym jakiegoś "babola" :cool::-P

 

Pozdrawiam upalnie ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mnie zastanawia czy gdyby z drugiej strony okienka szanowny kolega zobaczył taki wpis na zaświadczeniu oraz stosowne zdjęcia to czy by nie węszył w tym jakiegoś "babola" :cool::-P

 

Żaden pracownik WK nie miałby prawa tego podważyć. Zaświadczenie z badania to dokument urzędowy! Warto o tym pamiętać. Na jego podważenie należy mieć silne dowody, a nie zwykłe "widzimisie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aden pracownik WK nie miałby prawa tego podważyć. Zaświadczenie z badania to dokument urzędowy! Warto o tym pamiętać. Na jego podważenie należy mieć silne dowody, a nie zwykłe "widzimisie"

Wiesz co ,kolego Blakopie,nie znamy się osobiście i powiem ci szczerze ,że nie jestem z tego powodu smutny,ale nieraz twoje wypowiedzi na forum mnie dołują.

Właśnie to widzimisie jest podstawą większości WK do oceniania pracy diagnostów i pracownik WK podważa wszystko co mu nie pasuje do jego uporządkowanego papierkowego ego.

Najgorsze jest to że większość Starostów nic o tym nie wie , bo WK ma pieczątkę "Z upoważnienia Starosty" i nie raz ja nadużywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie to widzimisie jest podstawą większości WK do oceniania pracy diagnostów i pracownik WK podważa wszystko co mu nie pasuje do jego uporządkowanego papierkowego ego.

Gdybyś dodał jeszcze, iż bardzo często pracownicy WK robią to wbrew przepisom, a diagności się na to godzą, bo "starzy" są przekonani, że tak być musi a "młodzi" boją się sprzeciwić ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to przepraszam - do mnie macie pretensje, że Wasze środowisko boi się odezwać w słusznej sprawie?? I tym samym godzi się na układ "bo tak zawsze było"??

 

Ja jak tylko mam wątpliwości od razu się odwołuję do SKO. I na razie nie narzekam. A jak się godzę na "układ" to tylko wtedy, kiedy sam wiem, że jest mi to nas rękę. Więc proszę mi takich argumentów nie wysuwać...

 

"starzy" są przekonani, że tak być musi a "młodzi" boją się sprzeciwić ,,,

 

Bojaźnie i przyzwyczajenia tej czy tamtej strony środowiska nie są dla mnie i nigdy nie były wyznacznikiem sposobu postępowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

mam toyote hilux zarejestrowana jako ciezarowa , 5 osob, na osobe prywatna, chce zmienic wpis na osobowy. wielki problem w przekraczaniu granicy :|

jakie nalezy wprowadzic zmiany aby tak sie stalo

moze inny sposob to samochod osobowy specjalny , po zamontowaniu wyciagarki

prosze o porade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy woli mieć parasol nad swoja głową myślę ze diagnosta stwierdza stan z natury takie jak oryginalne punkty kotwiczenia pasów itd a wyciąg z homologacji załatwia niejasności ze w pojeździe takowe są natomiast przedsiębiorca dokumentuje to swoja usługą wystawiając stosowna fakturę z identyfikacja pojazdu

FRAPUJE mnie jedno kogo udupia jak coś będzie nie tak np .po kolizji takiego pojazdu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z której strony granicy???

oczywiście tylko na granicy z UKRAINA ( a byłem juz na kilku ale tam po polsku nie czytają )

w tamtym roku to Ukrainiec mnie ściągnął na stronę z tirami , a teraz czepiali sie nasi

Koledzy ale jakieś podpowiedzi w mojej sprawie wam sie nasuwają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ale jakieś podpowiedzi w mojej sprawie wam sie nasuwają

 

Przy takim pojeździe nie wchodzą w grę zmiany konstrukcyjne, więc najsensowniej skontaktować się z Toyota Polska i dowiedzieć się, czy były na te auta homologacje osobowe. Jesli tak to takową trzeba załatwić i próbować załatwić to w WK z pominięciem SKP, bo to nie dla diagnostów robota.

 

toyota-hilux-2012.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Info dealera:

Jak Hilux z PL to na 99,9% ciężarowy i trudno będzie o bliźniaka z polską kategorią homo M1.

Różne kraje, różne rynki, różne przepisy... może gdzieś na świecie jest osobowe toto.

Kolega Czacha coś wie więcej w temacie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ak Hilux z PL to na 99,9% ciężarowy i trudno będzie o bliźniaka z polską kategorią homo M1.

 

A najlepsze jest to, że jak sprowadzisz zza granicy to UC i tak uzna za osobowy, mimo, że nigdy nie miały takich homologacji... :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ale jakieś podpowiedzi w mojej sprawie wam sie nasuwają

 

A samochód specjalny by Cię urządzał? Nie musiał byś wtedy z TIRami stać w kolejce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy wystarczy zamontowac wyciagarke i zmienic zderzak przód zeby był samochodem specialnym ?

 

Nie

 

A samochód specjalny by Cię urządzał?

 

No właśnie, a co w nim ma być specjalnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, a co w nim ma być specjalnego?

 

Może jakieś pogotowie techniczne/warsztat? Bo na pomoc drogową to by musiał żółty pas walnąć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego - trochę najeździłem po Europie różnymi autami i w towarzystwie różnych aut. Z przyjacielem zjechaliśmy hilem pół Europy - włącznie z UA i jej licznymi sąsiadami. O Bałkanach nie wspomnę.

Problem mieliśmy tylko jeden. Przejście PL/UA w Zosinie bodajże. Polskie pały przyczepiły się, że jest to "małe" przejście graniczne dla sam.osobowych wyłącznie i nie odprawią. Ale na normalnych, "uniwersalnych" przejściach nikt nigdy nie kazał do tirów jechać! Dotyczyło to również innych ciężarowych terenówek....

 

A może za bardzo wyrywny na tej granicy byłeś? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dokladnie to zosin w tym roku z problemami po polskiej stronie, ale rok wczesniej to ukraincy w Dorohusku mnie przekierowali do odprawy z tirami , i to bylo bardzo ciekawe po ukrainskiej stronie :-x

ogolnie najgorsza do przekraczania to jest granica Pl UA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze słyszę szerze mówiąc, żeby pick-up'a na TIRy kierowali... A powiedzmy, że trochę się tym interesuję 8)

 

Natomiast ten Zosin... No cóż - omijać. Tak jak i inne przejścia wyłącznie dla osobówek.

Zrobienie z Twojego auta specjalnego raczej nie jest możliwe... A i tak nie wiesz, czy specjalnego nie potraktują jako "inne niż osobowe" więć i tak d... zimna.

 

Granicę UA przekraczaliśmy ze wszelkich możliwych stron... Naprawdę na dużych przejściach nigdzie nie było problemu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepnę się bo nie mogę znaleźć. czy dobrze rozumiem, że ciężarówka zarejestrowana po 29.05.99 musi posiadać trwałą met. przegrodę(to jest jasne)pytanie brzmi czy jest jakaś data 1. rejestracji po której nie musi być wyposażona? czy jest to 29.04. 2009(Dz.u 2013poz. 951 par.58 ust. 3) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jest to 29.04. 2009(Dz.u 2013poz. 951 par.58 ust. 3) ?

Tak

 

NIE !!!!

 

Z posiadania przegrody są zwolnione TYLKO pojazdy zarejestrowane po dniu 29 kwietnia 2009r , objęte świadectwem homologacji typu pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą

Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r.

 

§ 58. 1. Pojazdy zarejestrowane przed terminami określonymi w przepisach § 2 ust. 13 i 14, § 3 ust. 10,

§ 7 ust. 4 pkt 6, §11 ust. 1 pkt 18 i 19 oraz § 23 ust. 4 pkt 7 mogą spełniać wymagania zawarte w tych

przepisach.

2. Przepisy §8 ust. 4 pkt 8 stosuje się do pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy na terytorium

Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 13 marca 2003 r.

3. Samochody cięŜarowe objęte świadectwem homologacji typu pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą

Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającą ramy dla homologacji

pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych

do tych pojazdów (Dz. Urz. UE L 263 z 09.10.2007, str. 1, z późn. zm.) i zarejestrowane po raz pierwszy po

dniu 29 kwietnia 2009 r. mogą nie spełniać warunku, o którym mowa w § 8 ust. 4 pkt 7.

 

A nie wszystkie ciężarowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.