Paprock Napisano 13 Lipiec 2015 Share Napisano 13 Lipiec 2015 Czy pojazd po zmianach na osobowy powinien powrócić do danych z fabrycznej tabliczki?- ja bym tak przynajmniej uznał, a dodatkowo do opisu zmian dołączył fotkę tabliczki znamionowej. (O wyniku takiego badania nic nie powiem, bo mam na tym punkcie swoistą fobię. ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skobel Napisano 13 Lipiec 2015 Share Napisano 13 Lipiec 2015 A nie będzie potrzebna homologacja na pojazd osobowy z serwisu.Samochód przerobili na ciężarowy w Polsce, więc powinna być fabryczna na osobówkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 13 Lipiec 2015 Share Napisano 13 Lipiec 2015 Do zmiany rodzaju pojazdu nie potrzeba homologacji. Mniejsza o to ile razy robi się zmiany i jak samochód stary. Klient ma votowskie kaprysy, albo i nie, ale wymyśla to robi się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 13 Lipiec 2015 Share Napisano 13 Lipiec 2015 Do zmiany rodzaju pojazdu nie potrzeba homologacji. Oj, chyba nie wszyscy się z Tobą zgodzą ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 13 Lipiec 2015 Share Napisano 13 Lipiec 2015 Pomijając, że z ciężarowego blaszaka po dziesięciu latach można zrobić autobus i nikt nie rzuca hasła "homologacja". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skobel Napisano 13 Lipiec 2015 Share Napisano 13 Lipiec 2015 Zmiany konstrukcyjnej z ciężarowego na osobowy dokonano w 2011r Zmiana danych na podstawie fabrycznej tabliczki znamionowej może nie wystarczyć w moim WK .Myślę, że homologacja osobowa na ten pojazd rozwiąże problem niezgodności danych. To już kolejny pojazd, z tego modelu, który miał ten problem.Wcześniejszy już do mnie nie wrócił, więc nie wiem jak temat się zakończył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 13 Lipiec 2015 Share Napisano 13 Lipiec 2015 Zaraz, zaraz, zaraz... To w końcu kto tej homologacji wymaga, Ty czy Komunikacja? OK, mniejsza o nią. Daj znać jak skończy się ta sprawa. Napomknę ino jeszcze, że są pojazdy bez homologacji, a zdarzają się też i bez tabliczki. - I co? - Nie da rady zrobić konstrukcyjnej zmiany?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skobel Napisano 13 Lipiec 2015 Share Napisano 13 Lipiec 2015 Napomknę ino jeszcze, że są pojazdy bez homologacji, a zdarzają się też i bez tabliczki. - I co? - Nie da rady zrobić konstrukcyjnej zmiany?? Jak nie miałby tabliczki, to wystawiam N i wysyłam do WK po skierowanie na nabicie nowej.Nie byłoby problemu z niezgodnością danych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 13 Lipiec 2015 Share Napisano 13 Lipiec 2015 Demontaż kraty nie powoduje zmiany DMC więc dlaczego miałby mić zmienione DMC. Jeżeli pojazd miał by npŁ 3 osie a zostały 2 to wtedy zmniejszenie DMC jak najbardziej zasadne. Ta honda ma teraz 2 tabliczki czy 1? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 13 Lipiec 2015 Share Napisano 13 Lipiec 2015 Powoli, powoli... Sam montaż / demontaż przegrody może i nic z mas nie zmienia. Natomiast w niektórych przypadkach sama zmiana rodzaju pojazdu z osobowego na ciężarowy powodowała zmianę danych na tabliczce znamionowej zawartych. Najczęściej przybierało to formę dodatkowej tabliczki z tak zwanego drugiego etapu homologacji. Jeżeli więc auto powraca do etapu pierwszego, to samo przez się jasnym się staję, że dane techniczne te pierwotne powinny być w opisie zmian podane. Nie byłoby problemu z niezgodnością danych. - no ale procedura niezgodnych danych jest ładnie przecież opisana.To że ktoś kiedyś coś tam zrobił jakoś tak czy wspak nie oznacza zaraz, że na dziś potrzebna jest homologacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 13 Lipiec 2015 Share Napisano 13 Lipiec 2015 Jeżeli więc auto powraca do etapu pierwszego, to samo przez się jasnym się staję, że dane techniczne te pierwotne powinny być w opisie zmian podane. A niby dlaczego? Skąd pewność, że "wraca"? Jak dla mnie to jest to samochód ciężarowy po zmianie na osobowy, więc DMC powinno zostać jak dla ciężarowego i nie widzę absolutnie żadnego powodu żeby je zmieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 13 Lipiec 2015 Share Napisano 13 Lipiec 2015 michal_k, ma dużo racji, bo to zmiany konstrukcyjne a nie anulowanie II etapu homologacji. Może podczas II etapu homologacji zaszły pewne zmiany w pojeździe (np. zmiana nośności ogumienia) dzięki którym uległo zmianie DMC, czy dopuszczalne naciski osi a demontując kratkę nie doprowadzamy wcale pojazdu do stanu z I etapu homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 13 Lipiec 2015 Share Napisano 13 Lipiec 2015 Gdyby ten crv trafił do nas, zostałby przywrócony do pierwszego etapu. W większości takich przypadków staram się tak robić. Grunt to ustalić pełny numer homo I etapu i wszystkie dane wyciągam z katalogu its. Akurat to konkretne auto ma jeszcze jedną "bolączkę". Wersja ciężarowa ze zwiększoną dmc jest pięcioosobowa, ale za to nie może mieć montowanego haka i ciągnąć przyczepy. Po powrocie do I etapu jest to przywracane. Natomiast, jeśli już było zmienione na osobówkę bez zmiany dmc i ma nadal obie tabliczki, to nie widzę problemu aby dostało P na okresowym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 13 Lipiec 2015 Share Napisano 13 Lipiec 2015 Gdyby ten crv trafił do nas, zostałby przywrócony do pierwszego etapu. A na jakiej podstawie? Wystawisz mu później homo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 14 Lipiec 2015 Share Napisano 14 Lipiec 2015 Napisz jakie dokumenty wydajesz klientowi. Bo pojazd był rejestrowany na podstawie homologacji z której wynika że ..., nagle ktoś przynosi zaświadczenie od diagnosty i ten twierdzi zupełnie coś innego. Natomiast, jeśli już było zmienione na osobówkę bez zmiany dmc i ma nadal obie tabliczki, to nie widzę problemu aby dostało P na okresowym... Ja właśnie też nie ale kolega Skobel nie napisał ile jest tabliczek, napisał że jest niezgodność więc chyba ma jedną. Tylko czego w tych czasach się trzymać skoro homologację się wystawia pod klienta a tabliczkę kupić można na allegro jaką się chce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skobel Napisano 14 Lipiec 2015 Share Napisano 14 Lipiec 2015 Pojazd posiada dalej dwie tabliczki.Jedna jest fabryczna na lewym nadkolu, a druga naklejona na lewym słupku środkowym z homologacją ciężarową.Myślę, że nie byłoby całego zamieszania, gdyby dealer przy homologowaniu na ciężarówkę usunął fabryczną tabliczkę pojazdu osobowego, a w to miejsce nakleił tabliczkę pojazdu ciężarowego. Zostawiając obie tabliczki doprowadził do tego zamieszania. Homologacja ciężarowa jest na 4 osoby, a po zmianach pojazd jest 5 osobowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 14 Lipiec 2015 Share Napisano 14 Lipiec 2015 Skobel, salon nie może usunąć oryginalnej TZ, bo ona dotyczy homo całego pojazdu. TZ z drugiego etapu dotyczy homo na samą przeróbkę z M1 na N1. Odpowiedz natomiast czy w DR po zmianach są masy przyczep. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skobel Napisano 14 Lipiec 2015 Share Napisano 14 Lipiec 2015 W dowodzie miał masy przyczep.Poprosiłem klienta żeby wyciągnął z salonu homologację pierwotną na osobówkę.Jak mi ją przywiezie, to poprawię dane i wyślę z zaświadczeniem "N" do WK na wymianę DR. [ Dodano: 14-07-2015, 11:40 ] Klient wrócił z homologacją osobową na ten pojazd oraz zaświadczeniem z od Hondy, że po zmianie na osobowy należy przyjąć dane z pierwszego etapu homologacji.W pracy nie mam skanera ale postaram się w domu zrobić zdjęcia, to wrzucę te dokumenty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Lipiec 2015 Share Napisano 14 Lipiec 2015 .Myślę, że nie byłoby całego zamieszania, gdyby dealer przy homologowaniu na ciężarówkę usunął fabryczną tabliczkę pojazdu osobowego, a w to miejsce nakleił tabliczkę pojazdu ciężarowego Takich rozwiązań się nie praktykuje i w przypadku II etapu homologacji TZ z I etapu pozostaje na pojeździe, choć w przypadku gdy w pierwszym etapie homologacja dotyczyła pojazdu kompletnego, to faktycznie TZ z II etapu homologacji może być myląca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 14 Lipiec 2015 Share Napisano 14 Lipiec 2015 lient wrócił z homologacją osobową na ten pojazd oraz zaświadczeniem z od Hondy, że po zmianie na osobowy należy przyjąć dane z pierwszego etapu homologacji.A na jakiej podstawie? Usuwasz kratę i ewentualny podłokietnik na tylnej kanapie, dodajesz jeden pas i jaki to ma wpływ na DMC z II etapu. Co innego masy przyczep. Jeśli ma być możliwość ich ciągnięcia to tylko z danymi z I etapu, jeśli w przypadku II etapu nie przewidywali ciągania przyczep. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skobel Napisano 14 Lipiec 2015 Share Napisano 14 Lipiec 2015 A jaki wpływ miało dodanie kraty, podłokietnika i zdemontowanie pasa, żeby dodać 113kg do DMC pojazdu przy zmianie na ciężarowy, z fabrycznej homologacji osobowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 14 Lipiec 2015 Share Napisano 14 Lipiec 2015 A na jakiej podstawie? Wystawisz mu później homo? A dlaczego mam wystawiać coś co dany pojazd ma? Jeśli jest homologowany dwuetapowo i oba etapy dotyczą kompletnego pojazdu, to klient ma prawo sobie wybrać z którego chce korzystać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 14 Lipiec 2015 Share Napisano 14 Lipiec 2015 To po co w takim razie ten klient trafia na SKP? Może lepiej od razu 2 homologacje dać klientowi i niech posłuży się tą która akurat mu będzie potrzebna. Na SKP ewentualnie ustalenie danych za 60 zł jaki to jest rodzaj pojazdu a nie zmiany za 180 zł i jeszcze faktura z warsztatu. Ciekawy jestem co za rok powie inny diagnosta jak znajdzie tą tabliczkę z większymi wartościami? N bo niezgodność wykrył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 14 Lipiec 2015 Share Napisano 14 Lipiec 2015 Może lepiej od razu 2 homologacje dać klientowi i niech posłuży się tą która akurat mu będzie potrzebna. No bo dają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 14 Lipiec 2015 Share Napisano 14 Lipiec 2015 Może lepiej od razu 2 homologacje dać klientowi i niech posłuży się tą która akurat mu będzie potrzebna. Tak to działa przy zakupie nowego auta. Możesz sobie wybrać jaką chcesz homologację. N1 czy M1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.