Skocz do zawartości

zmiana PORD


pawelbis

Rekomendowane odpowiedzi

57 minut temu, Czolgista napisał:

zadzwonić do działu prasowego ministerstwa

Myślisz, że tam coś powiedzą?

 

58 minut temu, Czolgista napisał:

poczekać na to, aż oficjalnie coś się pojawi w wykazie prac legislacyjnych.

Zmiana PORD w sprawie BT i SKP jest po konsultacjach. Nie sądzę, żeby zrobili ponowne, bo już taki numer wykręcili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż prawda jest niestety taka, że jeśli będą chcieli coś przepchnąć to i tak to zrobią, bez pytania się kogokolwiek o zdanie... Zawsze mogą też zrobić nowy projekt ustawy i wtedy będą nowe konstrukcje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aparat online -najlepiej zamontowany na kasku ochronnym z antenką WiFi -tak aby z dachu tego wieżowca w Wa-wie można było wysłać szybki patrol reagowania na wręczoną korzyść w butelce wysokoprocentowej;)) a klient obowiązkowo uczesany i pod krawatem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobry pomysł, jeszcze wyniki ze spalin oraz hamulców do zaświadczenia i mamy 50% negatywnych :) Będzie zabawa że hej i niezła złość ludzi. Oczywiście musi być cena 100% wyższa bo przerób się zmniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Andrzej89 napisał:

Oczywiście musi być cena 100% wyższa bo przerób się zmniejszy.

Nie....!!!źle prawisz.Nie tyle przerób się zmniejszy co wyniknie potrzeba zakupu auta dyżurnego które będzie na wyposażeniu SKP i  które będzie dobre wyniki produkowało 😉😆.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, yogi1984 napisał:

 potrzeba zakupu auta dyżurnego które będzie na wyposażeniu SKP 

Raczej więcej niż jednego. Ropniak i benzyniak w gazie, to podstawa. A jak jeszcze popatrzymy na zależności co do daty pierwszej rejestracji. Nie mówiąc o tych powyżej 3,5 T. Nie zapominając o jednośladach. 

Uzbiera się całkiem ładny park sprzętowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siła hamowania na tylnej osi wyeliminowała by połowę  starszych aut 😅 A i z czujnika nacisku trochę pajęczyn by znikło 🤣

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rafi90 napisał:

Siła hamowania na tylnej osi wyeliminowała by połowę  starszych aut 😅 A i z czujnika nacisku trochę pajęczyn by znikło 🤣

To właśnie dzięki czujnikowi nacisku OWSH na tylnej osi w większości aut wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co gdybać gdy pewne rzeczy są już podane

Istota rozwiązań ujętych w projekcie

Projekt ustawy zakłada zmiany w systemie badań technicznych pojazdów, w tym w zakresie czynności kontrolnych wykonywanych w ramach nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów, czyli przedsiębiorcami prowadzącymi stacje kontroli pojazdów, jak i zatrudnionymi w nich diagnostami. Jednym z kluczowych elementów zapewniających odpowiednio wysoki poziom przeprowadzania badań technicznych pojazdów jest stworzenie skutecznego nadzoru nad prawidłowością przeprowadzania badań technicznych przez wprowadzenie bezpośrednio czynności kontrolnych diagnostów przeprowadzających badania techniczne.
Przy wymaganiach określonych w załączniku V dyrektywy 2014/45/UE i zadaniach, jakie wskazuje do realizacji w ramach nadzoru, wymagane są systemowe zmiany i powierzenie nadzoru nad systemem badań technicznych tzn. nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów, nadzoru nad prawidłowością przeprowadzania badań technicznych oraz nadzoru nad ośrodkami szkolenia diagnostów, kilku podmiotom.
Projekt ustawy pozostawia starostom nadzór nad stacjami kontroli pojazdów, w tym prowadzenie rejestrów przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów. Projekt ustawy powierza starostom nadzór nad przedsiębiorcami prowadzącymi ośrodki szkolenia, w tym wydawanie decyzji administracyjnych związanych z wpisem bądź wykreśleniem
z rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia diagnostów.
Dyrektorowi Transportowemu Dozorowi Technicznemu jako jednostce podległej ministrowi właściwemu do spraw transportu powierzono kompetencje organu odpowiedzialnego za organizację, funkcjonowanie i poprawę jakości systemu badań technicznych przez wskazanie w przepisach projektu, iż Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego jest organem właściwym do wydawania, zawieszania, przywracania i cofania świadectwa kompetencji diagnosty oraz sprawowania nadzoru nad prawidłowością przeprowadzania badań technicznych, umieszczania cech identyfikacyjnych oraz dokonywania innych czynności diagnosty związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu.
Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego jako organ czuwający nad systemem zapewnienia prawidłowej jakości badań technicznych pojazdów będzie sprawował nadzór o „charakterze technicznym” nad badaniami technicznymi pojazdów, w ramach którego m.in. przeprowadzi kontrole doraźne badań technicznych na wybranej losowo stacji kontroli pojazdów,
w trakcie których diagnosta zatrudniony na stacji kontroli pojazdów pod nadzorem pracownika Transportowego Dozoru Technicznego przeprowadzi czynności odpowiadające zakresowi przeprowadzonego badania technicznego.
W projekcie ustawy zaproponowano wyznaczenie Dyrektora Instytutu Transportu Samochodowego jako jednostki właściwej do organizowania i przeprowadzania egzaminów kwalifikacyjnych dla kandydatów na diagnostów. Prowadzenie seminariów dla wykładowców zatrudnionych w ośrodkach szkolenia diagnostów zostało powierzone Dyrektorowi Instytutu Transportu Samochodowego i Dyrektorowi Transportowego Dozoru Technicznego.
W zakresie wykonywania badań technicznych pojazdów przez podmioty prywatne tj. przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów jako działalności regulowanej, stan prawny nie ulegnie zmianie.
Mając na uwadze przepisy dyrektywy 2014/45/UE, niezbędne jest dostosowanie wymogów nałożonych na kandydata na diagnostę, określonych aktualnie w art. 84 ust. 2b-2e ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 110, z późn. zm), w zakresie wymaganego wykształcenia i praktyki, do wymogów wynikających z pkt 1 załącznika IV do tej dyrektywy. Konieczne jest również stworzenie systemu przeprowadzania odpowiednich egzaminów
oraz obowiązkowych szkoleń dla diagnostów: wstępnych oraz cyklicznych przypominających i rozszerzających wiedzę
z zakresu konstrukcji pojazdów oraz sposobu przeprowadzania badań technicznych (warsztaty doskonalenia zawodowego).
Projekt zakłada także wprowadzenie przepisów określających:
1) instrumenty oddziaływania przez organy nadzoru nad systemem badań technicznych pojazdów, umożliwiające szybkie reagowania na ujawniane nieprawidłowości, a także wykonywanie działań prewencyjnych;
2) wyznaczenie Dyrektora TDT jako organu prowadzącego punkt kontaktowy odpowiedzialny za wymianę informacji związanych z badaniami technicznymi, z pozostałymi państwami członkowskimi UE oraz z Komisją Europejską;
3) wprowadzenie obowiązku dokumentowania fotograficznego obecności pojazdu na badaniach technicznych
i przechowywania tej dokumentacji przez okres dwóch lat od dnia przeprowadzenia badania, co umożliwi identyfikację i weryfikację, czy dany pojazd faktycznie został poddany badaniu technicznemu.

   
   
   
Planowany termin przyjęcia projektu przez RM III kwartał 2020 r.

 

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Solaris napisał:

pewne rzeczy są już podane

W rzeczywistości, a szczególnie naszej, polskiej pewne to są podatki i śmierć, wszystko inne może się zmieniać jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"diagnosta zatrudniony na stacji kontroli pojazdów pod nadzorem pracownika Transportowego Dozoru Technicznego" pracownika, który będzie posiadał uprawnienia diagnosty po tym jak jakiś czas praktycznie wykonywał ten zawód, czy takiego, który sobie poczytał - co to tam ma do zrobienia -  żeby udowadniać swoje racje? ciekawe..:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tu dziś jesteśmy tak na 98% jestem pewien że zmiany które są wyżej opisane wejdą w życie może za 10 lat, i to nie wiem.... ITS mówi jedynie o planach wstępnych pomocy TDT przy kontrolowaniu jakości badań. Nic poza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym tak optymistycznie do tych zmian, że wejdą za 10 lat nie podchodził... Ostatnio dążą nawet żeby znowu PGRy zrobić. Państwo najlepiej jakby wszystko przejęło, to i jak wprowadzą kontrolę TDT-u, to szybko udowodnią, że konieczne jest upaństwowienie Badań Technicznych ze względu na wszechobecne przekręty... Ja zdziwiony nie będę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, TeDe napisał:

 Państwo najlepiej jakby wszystko przejęło, to i jak wprowadzą kontrolę TDT-u, to szybko udowodnią, że konieczne jest upaństwowienie Badań Technicznych ze względu na wszechobecne przekręty..

Niestety ale z tymi przekrętami to prawda i upaństwowienie branży BT zdecydowanie podniosło by jakość badań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy coś zmieni ,chyba że patologie zniszczą ,na drodze już powinni eliminować takie pojazdy ITD i Drogówka ,miały być badania skierowane przez starostwa są ?

 

48 minut temu, diagnosta25 napisał:

Moim zdaniem na 100 % teraz wejdą te przepisy.

To było pewne , że po wyborach to wprowadzą.

Jestem za niech wprowadzą

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy będziecie takimi optymistami jak połowie z nas TDT zabierze uprawnienia bo im się kolor koszulki nie spodoba. Serio myślicie że jak oni przejmą BT to będzie ich jakość lepsza? Będzie taka sama jak teraz tylko napychać będą kieszeń państwową a nie prywaciarz im kase zabiera. Komuna powraca a naród wiwatuje . Ale cóż, tak sobie wybrał tak będzie miał...

Edytowane przez Rafi90
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, TeDe napisał:

Ostatnio dążą nawet żeby znowu PGRy zrobić

a to to mi się akurat podoba - ludzie mieli pracę, świadczenia, urlop....a dzisiaj jeden szlachcic kupił hektary i parobek bez narzekania, umowy, urlopu - nagina jak za chłopa pańszczyźnianego - pomysł był dobry ale czasy h....we:( dziś państwo sprzedało leżące odłogiem hektary dla takiego panattoni, a ten za wynajem kawałka wylewki i blachy zamykanej na kłódkę obrasta w sztabki złota - a co ma z tego nasze Państwo? Dotacje z unii wyjałowiły glebę, rolnicy łykali emerytury strukturalne jak zboże, a francuski, duński, holenderski czy niemiecki  rolnik pozbył się konkurencji za garść euro. PGRy - ale takie z prawdziwego zdarzenia, zootechnicy i agronomowie na poziomie - można by to zrobić normalnie, nowocześnie, ekonomicznie.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli system kontroli będzie choć w połowie podobny do holenderskiego, to patologia zacznie znikać w ciągu dwóch/trzech lat. Nie ma się co obawiać TDT-u. Oni nie są zainteresowani przejęciem SKP, bo to są ogromne koszty finansowe. Nawet jakby ilość stacji zmalała o połowę, to utrzymanie, rozliczenie i odpowiednie zarządzanie dwoma tysiącami oddziałów wygeneruje kolejne sztaby ludzi w biurach. Po co? I uwierzcie, że w TDT pracują tacy sami ludzie jak wszędzie. Jeden patrzy uwalać wszystko i łoić kary, drugi zwróci uwagę na najistotniejsze rzeczy, które mają znaczący wpływ na jakość BT. Sednem jest to, żeby ci ludzie mieli pojęcie o swojej i naszej robocie.

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony to się cieszę, że wejdą te przypisy, bo jak patrze co się dzieje na stacjach w moim rodzinnym mieście to ręce opadają.

Walka o klienta , jakby mogli to by dywan czerwony rozścielali na wejście.

Podbijane jest wszystko co wjedzie , aby 99 zł wpadło.

Samochody bez ważnych badań UDT , auta z instalacją gazową LPG bez decyzji TDT. idt.

Na połowie stacji diagnosta nie potrafi analizy spalin zrobić , nie mówiąc o zadymieniu nawet. 

ktoś napisze, że nie w tych czasach , a własnie że takie rzeczy mają miejsce do dziś dnia.

Kontrola ze starostwa polega na wypiciu kawy, podpisaniu papierów , wzięcie kilku wydruków z badań i dziękujemy 30 min i po robocie.

A z drugiej strony , jest jakiś strach że za jakieś pierdoły będzie można polecieć, bądź o czymś zapomni człowiek i do widzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.