Skocz do zawartości

Nowe rozporzadzenie Dz.U pozycja 2066 zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu i sposobu badań technicznych


Kryczynski A

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, mnie martwi jeszcze jedno zagadnienie. Otóż czytając paragraf 12.2 procedury pomiaru zadymienia spalin, można zauważyć pewną nowość.  Usunięto jeden z warunków pomiaru (sekwencja malejąca) i dodano warunek dopuszczalnej różnicy pomiędzy pomiarami w nowszych pojazdach maksymalnie 0.1 m-1. Czy wasze dymomierze umożliwiają taki pomiar? Czy może trzeba do 1 listopada wymienić dymomierze.... W moim procedura pomiaru jest zaprogramowana z maksymalną różnica pomiędzy pomiarami 0,5 bez możliwości zmiany🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, michal_k napisał:

To odpowiedz na moje pytanie - co jest pokwitowaniem jeśli zatrzymasz DR? Wystawiasz jakiś osobny dokument? A wystawić musisz, bo stosujesz art. 132 ust. 2 ODPOWIEDNIO (czyli jak policjant).

W dzienniku ustaw masz jak wygląda pokwitowanie o którym mowa w Art. 132 ust. 2

https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20220001778/O/D20221778.pdf

Jeśli chodzi o to jaki dokument wystawię: to tylko zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym, dokonując wpisu „zatrzymano dowód rejestracyjny nr ...” - nic innego nie wystawię.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Galaxy_13 napisał:

Zezwolenie nie może być wydane w przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. a i c, a także w ust. 1a pkt 1 lit. a i c oraz pkt 6.

to z jakich powodów innych niż w/w będzie na SKP to zatrzymanie DR? No i jak już to w 132.2 jest 7 dni - nie 14:( wg mnie odpowiednio trzeba stosować ale kompleksowo ten pkt

dobra nie wgłębiłem się w temat - chodzi o pokwitowanie a nie o zezwolenie na używanie w tym pokwitowaniu - jak tak to w mojej ocenie jest podstawą do wykonania badania jak najbardziej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Galaxy_13 napisał:

Jak inni się do tego odniosą? Jakie macie zdanie?

Poszukaj w necie na dobrych stronach co znaczy " przepis stosuje się odpowiednio" i wyjdzie że nasze zaświadczenie jest traktowane jako pokwitowanie bez żadnych wątpliwości.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Galaxy_13 napisał:

W dzienniku ustaw masz jak wygląda pokwitowanie o którym mowa w Art. 132 ust. 2

A w dzienniku ustaw https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20150000776 (ze zmianami) masz jak wygląda pokwitowanie wystawione ODPOWIEDNIO przez diagnostę. Zrozum to. Zafiksowałeś się na tym pokwitowaniu policji, a tutaj trzeba patrzeć szerzej - odpowiednio ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, cluster napisał:

W moim procedura pomiaru jest zaprogramowana z maksymalną różnica pomiędzy pomiarami 0,5 bez możliwości zmiany

To już kartki z mazakiem przy sobie nie będziesz posiadał aby zanotować poszczególne wskazania???

11 godzin temu, cluster napisał:

Czy może trzeba do 1 listopada wymienić dymomierze

Czy naprawdę jesteś bezmyślną małpą od naciskania przycisków???

A jak wygląda protokół pomiaru geometrii na GTO Laser jak klientowi chcecie pokazać, że jest dobrze lub źle..., też trzeba na 3D powymieniać sprzęty aby na telewizorze były cyferki i piękny kolorowy wydruk.

Fantazji trochę. Nie popadajcie w panikę. Zmiany są tak naprawdę kosmetyczne, które poprawiają naszą pracę. Dla osób które wykonują na co dzień elementarne czynności na swoich przyrządach i urządzeniach nic się nie zmieniło.

15 minut temu, michal_k napisał:

Zafiksowałeś się na tym pokwitowaniu policji, a tutaj trzeba patrzeć szerzej - odpowiednio

Przecież zweryfikowanie ponowne pojazdu, który widziałeś kilka dni temu na podstawie własnej pamięci i swojego zaświadczenia, to przestępstwo na równi z ludobójstwem. Jak klient zrobił godzinę temu badanie na HAK i po wpisaniu adnotacji wraca na OBT to też komedię odstawiacie z identyfikacją??? Fantazji troszkę :meditate:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.10.2022 o 11:52, markes30 napisał:

2. Analiza spalin + zadymienie koniecznie z testerem OBD.

8.2.1.2 analiza spalin z kontrolą przez złącze Euro 5 i 6 do 3,5 tony i powyżej , wcześniejsze OBD można przez samo złącze OBD .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi Adamie, co do GTO Lasera to pracuję na nim dobre 20 lat przy regulacji "zbieżności" i nie zamienię na nic innego!  (na SKP mamy Beissbartha w technologii CCD) Zapewniam Cię, że małpą nie jestem i poradzę sobie z kartką i długopisem🤣 Pewnie, źle się od początku rozpisałem: chodziło mi o to, że nie będzie można dać klientowi wydruku z urządzenia chociaż ma drukarkę.....A kumaty klient powie, że chce wydruk z urządzenie bo ma drukarkę:))))

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wniosek właściciela, posiadacza pojazdu wydaje się wydruk z przyrządu potwierdzający wyniki pomiarów lub podaje się je w zaświadczeniu określonym w załączniku nr 3 do rozporządzenia.

 

Jak będzie bardzo chciał to jest alternatywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.10.2022 o 13:16, radekd2 napisał:

Wracając do podłączenia OBD dla diesli. Sprawdzamy tylko czy są kody błędów związane z emisją spalin. A to chyba ogarnie bez problemu każdy czytnik, który jest na SKP.

Nie zmieniło się rozporządzenie w sprawie wymagań w stosunku do stacji a przede wszystkim zał nr3 , Wymagania metrologicznie urządzeń. 

Wprowadzono zakres badania  - jakim przyrządem w jaki sposób, jakie wymagania przyrządu????

Czym tu się podniecać, nie ma przyrządu i jego wymagań- robić tylko benzyniaki a diesle zostawić dla Ministra, jak podpisał rozporzadzenie to chyba wie jak i czym to wykonywać.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, janx napisał:

Czym tu się podniecać, nie ma przyrządu i jego wymagań- robić tylko benzyniaki a diesle zostawić dla Ministra, jak podpisał rozporzadzenie to chyba wie jak i czym to wykonywać.

A potem się w sądzie tłumaczyć dlaczego wykonywało się BT niezgodnie z przepisami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się będą trafiać jacyś nadgorliwcy  to zabiorą kilka uprawnień i wtedy minister sobie przypomni, ze trzeba będzie wprowadzić okres przejściowy dla SKP żeby zaopatrzyli się w odpowiednie przyrządy. 
Poza tym co te urządzenia OBD mają odczytywać? Jakieś wytyczne?  Czy podróbka testera diagnostycznego made in PRC styknie, czy nie?   Podejrzewam, że nikt się nad tym bublem nie pochyli tak jak i zapomnieli o wykazie aplikacji dla "Uberowców"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, dominik_z napisał:

Podejrzewam, że nikt się nad tym bublem nie pochyli

Oj zapewniam, że pochyli się, nowy przyrząd nowa kasa dla producenta przyrządu, dobry zarobek. A w podkomisji sejmowej jak zauważyłem w relacji był pan od urządzeń skp z ramienia bodajże PISKP. I dlatego te nasze OBD niektórych diesli nie "łapią". Dawno nic nie kupowaliśmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, yatsek napisał:

Dawno nic nie kupowaliśmy.

I zapewne za jakiś czas będzie trzeba kupić urządzenie OBD z certyfikatami ITS, TDT i nie wiadomo kogo jeszcze. Ciekawe tylko w czym będę lepsze od tego

Godzinę temu, dominik_z napisał:

testera diagnostycznego made in PRC

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, adam1501 napisał:

A potem się w sądzie tłumaczyć dlaczego wykonywało się BT niezgodnie z przepisami.

właśnie- i jak wytłumaczyć że stacja pracuje a Ty masz urządzenia np takie do diesla jak ten AMX 530 z certyfikatem ITS tyle że wynik zawsze będzie na N, a ktoś się powinien podpisać… i co wtedy - dasz P bo wiadomo że to nie działa właściwie?

8B6B0B49-9D2C-4564-B333-730CE1D852B0.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W automex wiedzą o problemie , sprawdzają od strony prawnej  czy podlaczenie trybem serwisowy i sprawdzenie błędów jest wystarczające? Twierdzą ze napisanie procedury dla diesla nie jest problemem tylko muszą znać wymagania dla takiego sprawdzenia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a co ze sprawdzeniem systemu ecall? Nie ma do tego urządzenia. Jak sprawdzić według tego nowego rozporządzenia? Nie ma urządzenia (czyli brak odpowiedniego wyposażenia kontrolno-pomiarowego) czyli wszystkim z ecall powinniśmy odmawiać wykonania OBT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem na szybko swojego AMX550 (samodzielne urządzenie) i ma w menu głównym do wyboru:

-procedura SKP - do benzyny,

- OBD II/ EOBD - do "manualnego" odczytu danych z systemu np. kodów błędów - sprawdziłem na kilku nowszych dieslach działa bez zarzutu.

Czytając nową procedurę badania - w tabeli usterek jest tylko sprawdzenie " System OBD wykazuje kody usterek związane z emisją." - do tego chyba nie jest potrzebna żadna specjalna procedura (tak jak w przypadku benzyny).

Nie wiem jak czytniki podpinane pod komputer PC czy do analizatorów spalin - one chyba z z automatu lecą procedurę dla benzyny. Może warto sprawdzić i opublikować na forum co jest w nich do wyboru w "menu głównym".

IMG_20221026_171628258.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, cluster napisał:

Nie wiem jak czytniki podpinane pod komputer PC

Ja wiem - nic nie pokazują

gdy spora część aut nie zostanie poddana badaniu z uwagi na brak wyposażenia na stacji / wyposażenia dopuszczonego przez odpowiednie instytucje - to może ktoś to zauważy.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś na szkoleniu w renomowanym ośrodku i też uważają, że nie można zrobić bad. poprawkowego na zaświadczenie po usterce niebezpiecznej po zatrzymaniu DR. Czyli jak ktoś piasał wyżej  . PC itd. Szok 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na wydruk zamieszczony powyżej z AMX530 - można odczytać brak kodów usterek związanych z emisją spalin (<> w połowie wydruku). To chyba powinno wystarczyć w dieslu...tylko wtedy żadnych takich wydruków nie można dać klientowi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, cluster napisał:

To chyba powinno wystarczyć w dieslu...tylko wtedy żadnych takich wydruków nie można dać klientowi:)

Ale wtedy stosujesz to z Działu IV:

2. Na wniosek właściciela, posiadacza pojazdu wydaje się wydruk z przyrządu potwierdzający wyniki pomiarów lub podaje się je w zaświadczeniu określonym w załączniku nr 3 do rozporządzenia

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.