Skocz do zawartości

Samochody z Anglii ...


leszek kulferst

Rekomendowane odpowiedzi

najnowsze wieści, jeśli sie myle prosze poprawcie mnie!

dowiedziałem sie( w WK), ze przeróbki wcale nie musze wykonywać w ASO, procedura wygląda tak:

- załatwiam homologacje (u generalnego przedstawiciela danej marki na kraj, po numerze VIN sprawdzaja czy mogę dokonać przekładki - jesli tak wystawiaja mi homologacje -koszt od 250 zł (np. general motors, vectra B);

- biore sie za przekładke w dowolny sposób - sam lub warsztat czy ASO;

- jade na przegląd zerowy i teraz wszystko zalezy od was, mozecie zarządać odemnie faktury za częsci lub nie, oczywiscie najlepiej jak wszystko jest potwierdzone fakturami części + robocizna itd

- jeżeli wszystko jest ok to trzeba wystawić "P"

tego sie dowiedziałem od znajomego w WK, i co wy na to? wiem, ze to co mówi WK często kłuci sie z waszymi spostrzeżeniami, proszę o sprostowanie, wielkie dzieki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 794
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • rurek777

    43

  • blakop

    42

  • Grzegorz Łódź

    41

  • Psuj

    40

Top Posters In This Topic

Posted Images

jeśli tak załatwisz sprawę i przeróbka będzie profesjonalna (nie młotkiem i przecinakiem i nie możesz sam tylko w zakładzie który ma 5020) to masz P.

 

Tylko nie oszukujmy sie - taka przeróbka na nowych częściach już się nie opłaca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest typowe polskie podejście - papier sie liczy i tyle... Przepraszam, ale jaka k...wa homologacja? Co? Jedyne co może wystawić producent lub jego przedstawiciel to zaświadczenie czy dany typ pojazdu (a nie ten konkretny egzemplarz) był przewidziany do ruchu prawo i lewo stronnego. W dokumencie tym nie będzie mowy o tym jakich technologii i jakich części użyć do przebudowy pojazdu i jak taka przebudowa powinna wyglądać... Więc to nadal do oceny diagnosty należy ocena dokonanych zmian pod kątem spełniania warunków technicznych, a wspomniane zaświadczenie nie wnosi absolutnie nic do sprawy... Bo tym, że dany typ pojazdu był homologowany do ruchu prawo i lewo stronnego wiadomo z doświadczenia - na to nie trzeba dokumentów. Jest to kompletne niezrozumienie procesu homologacji typu pojazdu samochodowego.

Jedynym sensownym dokumentem może być zaświadczenie od producenta w którym ustosunkuje się on do możliwości wprowadzenia takich konkretnych zmian konstrukcyjnych w pojeździe. Biorąc jednak pod uwagę interes producenta, któremu zależy na zwiększaniu sprzedaży nowych pojazdów w danym kraju trudno spodziewać się, aby wydawał zaświadczenia sprzyjające imporcie używanych pojazdów z zagranicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no chyba ze kupi taniej nowe czesci .................. w GB :mrgreen:

 

Kupi też w Polsce, na alegro.

Kilka dni temu przyjechał gość na ustawienie świateł , bo mu słabo oświetlają prawą stronę jezdni .

Okazało się , że kupił przez internet angielską lampę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najłatwiejszy do przeróbki VW IV POLO RENO LAGUNA co do papierów to też nic nie wymagam mo wk rejestruje na podstawie DIP po prostu bardzo dokładnie sprawdzam jest to możliwe.

 

[ Dodano: 16-11-2007, 23:09 ]

jst to możliwe może nie w 100|% ale nie mogę odmówić wykonanie badania .przebieram się w robocze ciuchy i nurnuje jeśsli wszystko jest ok to P. ale dusza na ramieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KAMIKADZE -czyli BOSKI WIATR trochę o nich czytałem tylko że to japońce nie angole też bym się na to nie chciał pisać ale nie mogę odmówić wykonania badania jeśli nie mam się do czego czepić to co ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli nie mam się do czego czepić

 

co do papierów to też nic nie wymagam

 

Poproś o pozytywna opinie producenta pojazdu w sprawie przełożenia kierownicy i już będziesz miał się czego czepić :D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie mogę odmówić wykonania badania jeśli nie mam się do czego czepić to co ?

 

Poproś o fakturę na nowe elementy (wykorzystane do zmiany), ponieważ używane , zgodnie z ustawą o recyklingu, nie mogą być ponownie montowane w pojeździe. ( elementy ukł. kierowniczego, hamulcowego, .......)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ Dodano: 18-11-2007, 12:07 ]

nie ma chyba podstawy prawnej żeby wymagać takich dokumentów przy pierwszym badaniu a wyobrażcie sobie że przyjeżdża klient poj. z anglii kierownica po lewej i mówi że taki kupił.co do faktur nigdy nie było z nimi problemów a szczególnie pod koniec roku .a nawet jeśli macie tawwkie papiery to co dalej \?wk. nadal nie znajduje przepisów zabraniających rej angoli a nawet mówią że byłaby to dyskryminacja .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko że to japońce nie angole

 

Ale problem ten sam - w Japonii też kurduple mają kółko po złej stronie ;) Całe szczęście tylko, że jeszcze stamtąd bryczek nie ciągną (chociaż motorowery już się zdarzały)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie tak dawno miałem ciągnik ursus c-360 z norwegii

 

[ Dodano: 18-11-2007, 16:28 ]

n ie tak dawno miałem ciągnik ursus c-360 z norwegii napiszcie kto dopuszcza angole a kto nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poproś o pozytywna opinie producenta pojazdu w sprawie przełożenia kierownicy i już będziesz miał się czego czepić :D :D :D

miałem kilku klientów z angolami , ale o usłyszeniu o opinii , już do mnie nie wrócili

 

nie ma chyba podstawy prawnej żeby wymagać takich dokumentów przy pierwszym badaniu

Na tym forum jest opinia ministerstwa w tej sprawie , więc mam podstawę do żądania opinii.

Mam ją wydrukowaną i za każdym razem daje ją klientowi do przeczytania .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poproś o fakturę na nowe elementy (wykorzystane do zmiany), ponieważ używane , zgodnie z ustawą o recyklingu, nie mogą być ponownie montowane w pojeździe. ( elementy ukł. kierowniczego, hamulcowego, .......)

 

Odnośnie układu kierowniczego to tak naprawdę można żądać fakturę jedynie za drążki i końcówki drążków. Za samą "właściwą" przekładnię już nie, gdyż nie widnieje w wykazie części, których nie można ponownie montować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak do tego podchodzi twój wk i pracodawca

Pracodawca w sprawach spornych mówi klientowi , że diagnosta jest fachowcem i wie co ma robić , że nie może mu niczego w takich kwestiach nakazywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak do tego podchodzi twój wk

A co ma WK do badania? To ty się podpisujesz a nie oni.

zgadza się ale niektóre wk nie chcą rejestrować nawet jeśli klient da im wszystkie te papiery RYKI a mój wk rejestruje na podstawie DIPU

 

[ Dodano: 19-11-2007, 22:27 ]

A nawet jeśli te wszystkie papiery klient mi da to też ja się pod tym podpisuje chodzi mi k.....a o to żeby jakiś jeden mądry ustalił jakie dok. cą potrzebne cz takie poj. można do ruchu dopuszczać i żeby to było jednakowo w tym całym po.......m kraju.

 

[ Dodano: 19-11-2007, 23:03 ]

pytam jeszcze raz przyjeżdża klient sam. z anglii albo z irlandii kierownica po lewej światła ok. wycieraczki ok. i mówi że taki kupił po prostu rżnie głupa i jakich dok. wymagać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mówi że taki kupił po prostu rżnie głupa i jakich dok. wymagać.

Są dwa wyjścia

1 - wystąpić do MT o odstępstwo na kierownicę po prawej stronie [ chyba , że konstrukcyjnie nie przekracza prętkoąci 40 km/h , to może mieć po prawej str.]

 

2 - pokazać zaświadczenie od producenta lub przedstawiciela że kierownica może być zamontowana po lewej str. , następnie przeróbka firmy z kodem 5020 i rejestrujesz pojazd.

Sobie zatrzymujesz w/w kopie dokumentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 - wystąpić do MT o odstępstwo na kierownicę po prawej stronie

Przecież ma kierownice po lewej stronie.

Sprawdzasz wymogi, i skoro wszystko jest ok. Powinieneś wydac P. :-D

Oczywiście poproś o opinie producenta pojazdu w sprawie przełożenia kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po prostu rżnie głupa i jakich dok. wymagać.

 

Odpowiadasz klientowi - "nie ma problemu, proszę przyjechać jutro, ja przez ten czas w serwisie sprawdzę po której stronie była w nim kierownica fabrycznie - jak po lewej to ok, jak po prawej to proszę od razu przygotować odpowiednie dokumenty..."

 

Gwarantuję ci, że nawet jutro się nie pokaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważna informacja dla was- producent DAF nie wyda zaświadczenia o możliwości przełożenia kierownicy na ani jeden samochód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważna informacja dla was- producent DAF nie wyda zaświadczenia o możliwości przełożenia kierownicy na ani jeden samochód

 

:ok:ok

od razu lubie takich producentow :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.