michal_k Napisano 9 Lipiec 2012 Share Napisano 9 Lipiec 2012 Jak widzisz, może być przypadek, w którym faktycznie nic się nie zmienia! To wtedy zostaje ciężarowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Lipiec 2012 Share Napisano 9 Lipiec 2012 Ale spełnia warunki rolniczej. Tak jak moje kombi osobowego. I ja tak chcę i koniec!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
praktyk Napisano 9 Lipiec 2012 Share Napisano 9 Lipiec 2012 Tak brzmi w całości "ich" przepis § 14.4. 2. Gdzie tu mowa o zmianach rodzaju pojazdu czy jakichkolwiek innych zmianach oprócz zmiany mas i nacisków osi, żeby go stosować w przy opisanych zmianach dot. przyczepy? Przy zmianach dotyczących przyczepy, to faktycznie ten przepis byłoby trudno zastosować. http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?p=144910&sid=e271144a4119857ae8a0dffa799be10f#144910 Najlepszym zakładem to by był ten co dokonuje zmian konstrukcyjnych przez wymianę opon. (WULKANIZATORSTWO) Zresztą nie dotyczy ten przepis diagnostów, niech więc jego interpretacją zajmą się osoby odpowiedzialne za jego wykonanie . Dokładnie to on brzmi tak: 2) zaświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?p=144988&sid=7eaff0d88c38d5eac89664be3acf37eb#144988(taka sytuacja miała miejsce kilka lat temu i nadal można spotkać samochody dwuosiowe o DMC 16000 kg, którym na podstawie oświadczenia producenta można podnieść DMC do 18000 kg). Trudno jednak się zgodzić z taką interpretacją, że zaświadczenie od producenta ma dotyczyć pojazdu który w przeszłości miałby być homologowany w zgodności o przepisy które miałyby powstać w bliżej nieokreślonej przyszłości. Producent musiałby posiadać zdolności wizjonerskie aby spełnić takie oczekiwania. http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?p=143524&sid=79e5c956775864423d5b06841a847158#143524 [quote name="S.K.P-POZNAŃ" DMC-OSOBOWY 1200kg(PL*0105*02)' date=' N1-DMC-1260kg(PL*0359*02) osobowy od "vana" różni się ham.tylnymi -(inne korektory ham) dla vanów -"mocniejsze" dop .nacisk na oś -osobowy-6,3kN ,cięż-7,2kN [/quote] Tak się zastanawiam , jak by postąpił urzędnik, gdybym się zgłosił do WK o zmianę danych, nacisków i mas w DR, przedstawiając stosowną homologację. Na jakiej podstawie mógłby odmówić mi dokonania wpisów o zmianie kategorii pojazdu z ciężarowego na osobowy, mając na uwadze wspomniany przepis. http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?p=144915&sid=e271144a4119857ae8a0dffa799be10f#144915 No i jak coś nie pasuje, to nazewnictwo nie musi odpowiadać przepisom PoRD. http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?p=144918&sid=e271144a4119857ae8a0dffa799be10f#144918 Słusznie zauważył IVVO i to stanowisko też uzyskało poparcie i potwierdzenie .Można podsumować że zdecydowana większość tak twierdzi poza jednym i jedynym przypadkiem. http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?p=144919&sid=e271144a4119857ae8a0dffa799be10f#144919 Ale uparciuch widzi to inaczej i zaraz straszy bo inne argumenty się skończyły. http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?t=9253&postdays=0&postorder=asc&start=90&sid=e271144a4119857ae8a0dffa799be10f Z tym to faktycznie nie jest żaden problem. Problem tylko w tym jak zastąpić głupotę urzędnika, który jest święcie przekonany, że po spełnieniu tych warunków, pojazd w 100% zapewnia bezpieczeństwo na drodze. Nawet marzy mu się, że diagnosta też powinien sprawdzać wpis z działalności rzekomego przedsiębiorcy. Tylko całkowity ignorant mógłby uważać go za przepis sankcjonujący dokonanie zmian w pojeździe. To jest akurat Twoje zdanie. Wiele osób się z nim nie zgadza. Ja np. też nie. Podobnie jak wiele WK... Znajdzie się też pojedynczy naśladowca sugerujący że jest diagnostą, lecz ze swoistym uporem zaprzecza realistycznemu postępowaniu pozostałych diagnostów co jest widoczne tutaj forum. Temat podobny do tego ze zmianą ciężarowego na osobowy, gdzie de facto nic się nie zmienia. Było i jest 5 miejsc, kratkę chcę mieć w bagażniku bo psa będę woził - a kto zabroni do osobówki kratkę założyć?? W tym przypadku jest łatwiej bo kratkę można zdemontować a po badaniu zamontować i jest już coś w opisie zmian, natomiast w przyczepie nie ma czego wpisać. Z mojego punktu widzenia nie można dokonać zmiany rodzaju pojazdu z przyczepy ciężarowej na rolniczą zgodnie z przepisami prawa. . Też się z tym zgadzam ale nieliczni twierdzą, że to jest zmiana konstrukcyjna. Temat podobny do tego ze zmianą ciężarowego na osobowy, gdzie de facto nic się nie zmienia. Było i jest 5 miejsc, kratkę chcę mieć w bagażniku bo psa będę woził - a kto zabroni do osobówki kratkę założyć?? No ale w tym układzie co się zmienia?? Podam Wam przykład, który ewidentnie zaprzecza regułom ustanowionym w przepisach na tą okoliczność. Zmiana w kategorii pojazdu z N1-DMC-1260kg(PL*0359*02) na M1 DMC- 1200kg(PL*0105*02),. Czy w tym przypadku zmieniły się parametry z N1 wymagane przy M1 DMC z N1- 1260kg na M1- 1200 kg . dopuszczalny nacisk na oś , N1-7,2kN na wymagany przy homologacji osobowego na 6,3kN. Co faktycznie uległo zmianie i co wpisujecie do OPISU ZMIAN. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 9 Lipiec 2012 Share Napisano 9 Lipiec 2012 Tylko całkowity ignorant mógłby uważać go za przepis sankcjonujący dokonanie zmian w pojeździe. To jest akurat Twoje zdanie. Wiele osób się z nim nie zgadza. Ja np. też nie. Podobnie jak wiele WK... No to w kocu czego dotyczyl ten wpis bo sie chyba nie rozumiemy Tak brzmi w całości "ich" przepis § 14.4. 2. Gdzie tu mowa o zmianach rodzaju pojazdu czy jakichkolwiek innych zmianach oprócz zmiany mas i nacisków osi, żeby go stosować w przy opisanych zmianach dot. przyczepy? ale jezeli chcesz stosowac ten przepis / § 14.4. 2./przy zmianach konstrukcyjnych pojazdu to powodzenia zycze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Lipiec 2012 Share Napisano 9 Lipiec 2012 ale jezeli chcesz stosowac ten przepis / § 14.4. 2./przy zmianach konstrukcyjnych pojazdu to powodzenia zycze Dziękuję. Stosuję niemal codziennie od wielu lat (o ile nie od początku jego istnienia) . Najpierw z pozycji urzędnika, teraz z pozycji klienta tegoż urzędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 9 Lipiec 2012 Share Napisano 9 Lipiec 2012 ale jezeli chcesz stosowac ten przepis / § 14.4. 2./przy zmianach konstrukcyjnych pojazdu to powodzenia zycze Dziękuję. Stosuję niemal codziennie od wielu lat (o ile nie od początku jego istnienia) . Najpierw z pozycji urzędnika, teraz z pozycji klienta tegoż urzędu. To swietnie Tylko czy klient musi czekac az ta zmiana bedzie " wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych ", czy ma to od razu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Lipiec 2012 Share Napisano 9 Lipiec 2012 Tylko czy klient musi czekac az ta zmiana bedzie " wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych ", czy ma to od razu? Nie rozumiem pytania. Dla mnie zmiana konstrukcyjna powodująca zmianę danych, o których mowa w warunkach technicznych (np. DMC) właśnie zahacza o ten przepis. Trzeba było to jaśniej napisać i tyle. A tak wiele WK stosując ten przepis zmieni Ci np. DMC na Twoje życzenie, jeśli tylko producent potwierdzi, że pojazd był tak homologowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 9 Lipiec 2012 Share Napisano 9 Lipiec 2012 Nie rozumiem pytania. Dla mnie zmiana konstrukcyjna powodująca zmianę danych, o których mowa w warunkach technicznych (np. DMC) właśnie zahacza o ten przepis. Trzeba było to jaśniej napisać i tyle. A tak wiele WK stosując ten przepis zmieni Ci np. DMC na Twoje życzenie, jeśli tylko producent potwierdzi, że pojazd był tak homologowany. No to jak sie odniesiesz do posut Michala, ktory mowi o zgola innym sposobie stosowania tego przepisu. Poza tym kluczowy w tym paragrafie jest fragment " wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych ", który jednoznacznie wskazuje, że ten paragraf dotyczy sytuacji zmiany warunków technicznych, czyli zmiany rozporządzenia w sprawie warunków technicznych (taka sytuacja miała miejsce kilka lat temu i nadal można spotkać samochody dwuosiowe o DMC 16000 kg, którym na podstawie oświadczenia producenta można podnieść DMC do 18000 kg). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Lipiec 2012 Share Napisano 9 Lipiec 2012 Odniosę się do tego, że i do sytuacji opisanej przez niego można go wykorzystać. Niejasna treść = możliwość wielorakiej interpretacji i zastosowań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 30 Lipiec 2012 Share Napisano 30 Lipiec 2012 a ja podpytam o coś innego. Zmiana podrodzaju (p-pa ciężarowa na p-pę ciężarową rolniczą czy też samochód ciężarowy w którym jest 8 foteli itp osobowy) niesie ze sobą konieczność zmian w DR. Czy sam DR podlega wymianie? Pytam bo ostatnio trafiłem kilka DR gdzie było albo w adnotacjach zmiana podrodzaju albo przekreślone 'ciężarowy' i niżej nadrukowane 'osobowy'. Wiem panowie że może głupie pytanie ale wolę podpytać fachowców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 30 Lipiec 2012 Share Napisano 30 Lipiec 2012 Powinna nastąpić wymiana DR ale widać jest różnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 15 Sierpień 2013 Share Napisano 15 Sierpień 2013 Sorki że odgrzebuję temat ale nie mogę znaleźć właściwego w którym chyba padała odpowiedź na moje pytanie. Chodzi o zmiany konstrukcyjne p-py na rolniczą. Kolega kupuje a nie wiem jak to jest obecnie robione (swoją już mam rolniczą). Przyczepa ma polski DR z blachami spoza naszego powiatu czyli wymiana blach+DR. Pytanie czy mając fakturę zakupu i nie przerejestrowując jej można zrobić zmiany konstr., potem BT po zmianach i BT rolniczej, następnie z kompletem kwitów do WK o rejestrację na siebie i otrzymać jeden DR z wpisem ciężarowa-rolnicza. Chodzi o uniknięcie wydawania DR na ciężarową a potem zmiany i kolejny DR już na rolniczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Sierpień 2013 Share Napisano 15 Sierpień 2013 Raczej nikt nie wniknie w: Art. 81.1. Właściciel pojazdu samochodowego, (…) przyczepy jest obowiązany przedstawiać go do badania technicznego. (mając na myśli właściciela z dowodu) I można zrobić na „starym właścicielu” mimo faktury. Zakupiono przyczepę, przerobiono i rejestruję na podstawie faktury i zaświadczeń. Ostatecznie jest nowy właściciel przecież. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 15 Sierpień 2013 Share Napisano 15 Sierpień 2013 faktura z zakładu mającego właściwe PKD będzie na nowego właściciela, BT po zmianach oraz OBT rolniczej też na fakturę i też na nowego właściciela. Oby nikt nie wniknął bo przecież kolega będzie już właścicielem który ma 30 dni na zgłoszenie/rejestrację w WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Sierpień 2013 Share Napisano 15 Sierpień 2013 No i pięknie. Do wniosku dołączy dowód ze "starym właścicielem" i pozostałe dokumenty (zaświadczenia, faktury, polisę) już na "kolegę". Nabył przyczepę stał się nowym właścicielem i decyduje o swojej pojeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 15 Sierpień 2013 Share Napisano 15 Sierpień 2013 Chodzi o zmiany konstrukcyjne p-py na rolniczą. I znowu "lipne" zmiany nic się nie zmienia a robi się badanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Sierpień 2013 Share Napisano 15 Sierpień 2013 I znowu "lipne" zmiany nic się nie zmienia a robi się badanie Znam gościa co jest za tym aby taksówkom robić takie same zmiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 15 Sierpień 2013 Share Napisano 15 Sierpień 2013 I znowu "lipne" zmiany nic się nie zmienia a robi się badanie Taki to już chory kraj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 15 Sierpień 2013 Share Napisano 15 Sierpień 2013 Jakby to był normalny kraj to o takich rzeczach decydowałby właściciel wyrabiając DR na siebie w chwili zgłoszenia pojazdu do rejestracji bo cytując znawców tematu to: "każda przyczepa ciężarowa spełnia wymagania przyczepy ciężarowej-rolniczej". Dobrej nocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mobilny Napisano 29 Sierpień 2013 Share Napisano 29 Sierpień 2013 To może w kontekście powyższych informacji ktoś mi odpowie jak zmienić konstrukcję przyczepy ciężarowej na przyczepę ciężarową rolniczą. Tylko nie piszcie że zmieniono opony na "wolnobieżne", bo już z takimi propozycjami się spotkałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 29 Sierpień 2013 Share Napisano 29 Sierpień 2013 ktoś mi odpowie jak zmienić konstrukcję przyczepy ciężarowej na przyczepę ciężarową rolniczą. Poczytaj forum, korzystaj z opcji szukaj. Było z 10 razy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bida Napisano 1 Luty 2014 Share Napisano 1 Luty 2014 I co z tego że było 10-razy.Przeczytałem całe forum i nie ma żadnej konkretnej odpowiedzi jak to zrobić. Udało się komuś zmienić zapis w DR z ciężarowej na ciężarowo-rolniczą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 1 Luty 2014 Share Napisano 1 Luty 2014 Udało się komuś zmienić zapis w DR z ciężarowej na ciężarowo-rolniczą? No pewnie że się udało ale nie na mojej SKP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 1 Luty 2014 Share Napisano 1 Luty 2014 mi się udało. Psuj ma rację->było. Napisz konkretnie czego nie wiesz w całej tej zabawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klient Napisano 7 Luty 2014 Share Napisano 7 Luty 2014 Witam ,czy zmiany konstrukcyjne z przyczepy ciężarowej na rolniczą są jeszcze dopuszczalne ?Trafił nam się pacjent który chciałby żebyśmy mu przerobili taką przyczepę ale wolę się najpierw zapytać Was czy jest jeszcz to dopuszczalne żeby klient zaś nie mówił że niewiedzieliśmy a podjęliśmy się roboty.(Chociaż z drugiej strony klient żąda klient ma a co dalej to jego problem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.