Skocz do zawartości

OBT+ zmiany konstrukcyjne


lobos

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 192
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    27

  • danielg539

    14

  • Qnick

    13

  • Marek1

    13

Top Posters In This Topic

dzięki za rade przed chilą dzwoniłem do naczelnika WK powiedział ze przejdzie

 

Znając życie to w wielu WK przechodzą różne dziwne rzeczy,ale jak pisze kolega wyżej to Ty będziesz za to odpowiadał.Jest to ingerencja w homologację to coś na styl zmniejszania mocy Quad-ów jest to zabronione chyba ,że jest nowa homo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś na styl zmniejszania mocy Quad-ów jest to zabronione

 

O matko!! Czego ja się dowiaduję?? Zmiany konstrukcyjne są zabronione? To na cóż w katalogu badań badanie z opisem zmian, skoro nie może oo mieć zastosowania? :) Możesz podać przepis zabraniający wprowadzania zmian konstrukcyjnych? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewłaściwie mnie zrozumiałeś nic nie napisałem,że zmiany są zabronione ale są pewne ograniczenia i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np jak napisalem wyżej odnośnie mocy Quada,bardzo ostrożnie podszedłbym do zmiany silnika np z 1,4 na 2,0 itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko przy quadzie redukujesz, a wymiana 1.4 to podwyższenie mocy :?

 

A ostrożnie to trzeba do każdego badania generalnie podchodzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już zgłupiałem ,czy w tym poście nie chodzilo o zmniejszenie masy pojazdu do B1 ?Ps. W dalszej części

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja rada - Nie dotykać!!! - obniżaniem mas na kategorię B1 bardzo interesują się prokuratorzy.

 

No - interesują się i... umarzają... Ja przynajmniej takie przypadki znam.

 

U nas nadal trwają. Dyrektor WORD w Łodzi zarządził ważenie podstawionego na egzamin Daihatsu Core i wyszło 100kg za dużo. Sprawa trwa nadal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyrektor WORD w Łodzi zarządził ważenie podstawionego na egzamin Daihatsu Core i wyszło 100kg za dużo

 

O tym waszym Dyrektorze WORDU to dość głośno jest ostatnio jakiś nadgorliwy chyba :evil::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne ograniczenia to zabroniona zmian DMC na większe niż ustalił producent oraz konieczność dokonania zmian przez firme z PKD 45.20z Inna kwestią jest wykonanie takich badań na SKP bo co z tego że masz kwit z wagi skoro nie wiesz jak pojazd wyglądał w chwili ważenia. Może na wadze była goła skorupa z tablicami i wagowy zgodnie z prawdą zezna pod odpowiedzialnością karna że pojazd ważył tyle co na kwicie.Hamowni na SKP tez nie ma, a wydruk z hamowni może pochodzić z badania innego pojazdu który miał tylko tablice z tego który jest na BT. Sprawe może załatwić opinie rzeczoznawcy o ile z dokumentów będzie wynikało że rzeczoznawca uczestwniczył we wspomnianych pomiarach. Rzeczoznawca bierze kase od naszego klienta, działa na nasze polecenie więc niech coś nam ta opinia daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak koledzy podchodzicie do zmiany rodzaju pojazdu z ciężarowego na osobowy jeszcze przed pierwsza rejestracja w kraju. U mnie WK uparł się na rejestrowanie najpierw tak jak jest w dowodzie zagranicznym czyli ciężarowy a dopiero po wydaniu PC pozwala zrobiś zmiany rodzaju. Co tym sadzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdura niech podadzą podstawę prawna. Pojazd zarejestrowany to zarejestrowany i nie ma znaczenia czy w UE czy w RP.

Niestety na szczęście PRL minął i WK nie będzie decydować, co klient ma kupić za pojazd i co chce z nim zrobić [oczywiście w ramach naszego wielce niedoskonałego prawa]

 

U mnie był podobnie z zabudową i jak poprosiłem aby powiedzieli gdzie to jest napisane, że zabrania się zmian konstrukcyjnych przed rejestracją w RP, to odpowiedź była eeeeee gdzieś to było zapisane i cisza :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo powiedziałem urzędnikom WK przez telefon ale jedyną odpowiedzią było że dyrektor zabronił przyjmowania takich badań!!! W najbliższym czasie wybieram się na rozmowę do jaśnie panujacego dyrektora która pewnie zakończy się kłótnią. W WK dobrze wiedza że mało kto zdecyduje się na potyczki z nimi w SKO i WSA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie WK uparł się na rejestrowanie najpierw tak jak jest w dowodzie zagranicznym

czyli jawne nakłaniane do potwierdzenia nieprawdy :!::razz:

 

czytając między wierszami - po co diagnoście pojazd na kanale - niech "zbada" dokumenty

 

 

W najbliższym czasie wybieram się na rozmowę do jaśnie panujacego dyrektora która pewnie zakończy się kłótnią.

to proponuję taki początek

- Dzień dobry ...

... i w tym momencie włączony dytkafon na stół :D ....

ja w sprawie ...

 

:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo powiedziałem urzędnikom WK przez telefon ale jedyną odpowiedzią było że dyrektor zabronił przyjmowania takich badań!!! W najbliższym czasie wybieram się na rozmowę do jaśnie panujacego dyrektora która pewnie zakończy się kłótnią. W WK dobrze wiedza że mało kto zdecyduje się na potyczki z nimi w SKO i WSA.

 

Taaa bo dyrektor wie lepiej :x

Oj czasami ręce opadają, sam też robię błędy, ale potrafię się do nich przyznać. Urzędnicy niestety przeważnie często stoją przy swoim, choć nie zawsze mają rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdura niech podadzą podstawę prawna. Pojazd zarejestrowany to zarejestrowany i nie ma znaczenia czy w UE czy w RP.

Niestety na szczęście PRL minął i WK nie będzie decydować, co klient ma kupić za pojazd i co chce z nim zrobić

 

Dokładnie!!

 

W WK dobrze wiedza że mało kto zdecyduje się na potyczki z nimi w SKO i WSA.

 

Tylko, że w WK chyba jeszcze nie wiedzą, że zmieniły się przepisy dotyczące przewlekłości postępowania i tego jak można takich urzędasów karać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że w WK chyba jeszcze nie wiedzą, że zmieniły się przepisy dotyczące przewlekłości postępowania i tego jak można takich urzędasów karać :)

 

:ok

Czyli "urzędasów" na szkolenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Koledzy postępujecie w takiej sytuacji.

Klient kupuje nowy samochód (DMC do 3,7t) jako pojazd niekompletny - kabina z ramą.

W zakładzie posiadającym PKD 45.20Z dokonuje ostatecznej zabudowy z wyposażeniem jako pojazd specjalny Pomocy drogowej.

Jakie badanie należałoby wykonać skoro "produkcja jednej sztuki rocznie" nie istnieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Koledzy postępujecie w takiej sytuacji.

 

Zazwyczaj po zabudowie robiłem okresowe + DIP ale tu następuje zmiana rodzaju pojazdu więc chyba badanie po zmianie konstrukcji +opis zmian (oczywiście ja bym chciał opinie rzeczoznawcy na tą zabudowę aby było trochę danych technicznych :lol: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pojazd niekompletny to jaki ma rodzaj?

 

Taki jaki ma wpisany w KP.

 

Samo podwozie ma wpisane w KP samochód ciężarowy, a to co na nim się postawi to już podrodzaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale tu następuje zmiana rodzaju pojazdu

 

A pojazd niekompletny to jaki ma rodzaj?

 

O to właśnie chodzi. Pojazd nie posiada ostatecznej homologacji bo przeznaczony jest do dalszej zabudowy, która to dopiero zdecyduje o rodzaju pojazdu.

Nie można więc mówić o zmianach konstrukcyjnych.

 

[ Dodano: 02-06-2011, 10:52 ]

A pojazd niekompletny to jaki ma rodzaj?

 

Taki jaki ma wpisany w KP.

 

Samo podwozie ma wpisane w KP samochód ciężarowy, a to co na nim się postawi to już podrodzaj.

 

Pojazd zostanie zarejestrowany dopiero po dokonaniu zabudowy końcowej, więc chyba nie będzie miał KP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.