michal_k Napisano 24 Listopad 2012 Share Napisano 24 Listopad 2012 Wszystko cacy, ale jeśli nie możesz na skierowaniu z policji to niech WK da skierowanie do PC A to na jakiej podstawie WK miałby wydać skierowanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Listopad 2012 Share Napisano 24 Listopad 2012 Przecież pisze, że miał tez pokwitowanie, na którym miał też skierowanie jak mniemam... To co jeszcze niby z WK?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 24 Listopad 2012 Share Napisano 24 Listopad 2012 A to na jakiej podstawie WK miałby wydać skierowanie? Przecież pisze, że miał tez pokwitowanie, na którym miał też skierowanie jak mniemam... To co jeszcze niby z WK?? Wybaczcie, ale ja Was Obu uważam za poważnych "gości" ,,, Powiedzcie mi zatem, na jakiej podstawie ??? w naszym WK nie honorują powypadkowych na skierowaniu od policji tylko na PC No chyba, że nie czytaliście tego ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 24 Listopad 2012 Share Napisano 24 Listopad 2012 Stoned44 napisał/a: w naszym WK nie honorują powypadkowych na skierowaniu od policji tylko na PC No chyba, że nie czytaliście tego ,,, Jak można nie "honorować" skierowania od Policji toż to normalnie brak zaufania do organów Państwa, a naczelnik WK pewnie to jakiś wywrotowiec skoro nawet Policji nie wierzy A swoją drogą niezłe jaja jak wystawili mu PC to powinni zabrać pokwitowanie chyba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Listopad 2012 Share Napisano 24 Listopad 2012 Wybaczcie, ale ja Was Obu uważam za poważnych "gości" ,,, Ja Ciebie też, więc nie rozumiem o co pytasz - bo to są dwie osobne kwestie: 1. Skierowanie jako takie jest podstawą do wykonania badania dodatkowego w ogóle - czyli wyznacznikiem tego jakie badanie i czy w ogóle wykonać 2. Kwestia PC to sprawa tego co pojazd powinien w trakcie badania mieć, jak go identyfikować itd. Jedno z drugim nie ma nic wspólnego!! To że pojazd ma PC nie jest równoznaczne z tym, że WK taki pojazd na badanie kieruje!! PC to nie skierowanie!! U nas badania robi się bez PC w takich przypadkach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fuks Napisano 24 Listopad 2012 Share Napisano 24 Listopad 2012 a ja jak zwykle abstrahując przewrotnie zapytam: Rozpatrywaliście przypadki w których był zatrzymany dowód rej za uszkodzenia powypadkowe/pokolizyjne itp -> skierowanie. a ciekawi mnie jak byście postąpili w przypadku gdy trafi do was gość i w np. umowie k-s wpisał sobie uszkodzenia np błotnik lampa itp (licząc na obniżenie podatku w US) a WK wymaga do rejestracji badania powypadkowego. Albo jeśli trafia do was pojazd po uszkodzeniach pokolizyjnych z kompletem dokumentów od instalacji lpg (wyciąg, dec TDT, faktura) oraz dec TDT na następny wymieniony po kolizji zbiornik ale dec. wydana wiadomo przed kolizją ? 1.4 Brak dokumentu potwierdzającego sprawność urządzenia, wydanego po terminie wydania skierowania na badanie. Tak literalnie stosując ten zapis to ani nie zatrzymano DR w takich przypadkach, ani też nie było skierowania na badanie o i przy okazji jeszcze jeden przypadek mi wyszedł: Wykonując np OBT w samochodzie z inst. gaz stwierdzacie uszkodzenia pokolizyjne... PS Mimo pory oraz ilości chmielu nie mogłem się powstrzymać żeby o tym nie wspomnieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 25 Listopad 2012 Share Napisano 25 Listopad 2012 To że pojazd ma PC nie jest równoznaczne z tym, że WK taki pojazd na badanie kieruje!! PC to nie skierowanie!! Tu akurat się zgadzamy, chodziło mi o to, że skoro WK nie respektuje badania dodatkowego na skierowanie z policji to powinien wydać swoje skierowanie oprócz PC, ale być może Stoned44 nie zrozumiał intencji swego WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 25 Listopad 2012 Share Napisano 25 Listopad 2012 a ciekawi mnie jak byście postąpili w przypadku gdy trafi do was gość i w np. umowie k-s wpisał sobie uszkodzenia np błotnik lampa itp (licząc na obniżenie podatku w US) a WK wymaga do rejestracji badania powypadkowego. Normalnie, skoro WK nie chce zarejestrować to niech da skierowanie na badanie w razie uzasadnionego przypuszczenia że pojazd zagraża, lub nawet bez skierowania przyjedzie klient powie że chce badanie i mu zrobię za 94 zł. Miałem kiedyś takiego gościa który chciał zaoszczędzić na opłatach i wpisali jakieś usterki do umowy k-s pojazdu. Podatku zapłacił mniej ale musiał dodatkowo kupić sobie PC i czerwone tablice i zrobić DB za 94 zł i mu taniej wyszło a zły był na siebie podczas badania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fuks Napisano 25 Listopad 2012 Share Napisano 25 Listopad 2012 Qnick: a rozpatrz wspominane przeze mnie przypadki dla samochodu zasilanego gazem w kontekście decyzji na zbiornik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 25 Listopad 2012 Share Napisano 25 Listopad 2012 Tu akurat się zgadzamy, chodziło mi o to, że skoro WK nie respektuje badania dodatkowego na skierowanie z policji to powinien wydać swoje skierowanie oprócz PC Tutaj nie ma podstawy prawnej żeby WK wydał "swoje skierowanie". Normalnie, skoro WK nie chce zarejestrować to niech da skierowanie na badanie w razie uzasadnionego przypuszczenia że pojazd zagraża, Nie ma podstawy prawnej skierowania przez WK w razie uzasadnionego przypuszczenia. Jedyną podstawą jest to, że z dokumentów wymaganych do rejestracji wynika, że pojazd uczestniczył w wypadku drogowym lub narusza wymagania ochrony środowiska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 25 Listopad 2012 Share Napisano 25 Listopad 2012 Jedyną podstawą jest to, że z dokumentów wymaganych do rejestracji wynika, że pojazd uczestniczył w wypadku drogowym lub narusza wymagania ochrony środowiska. No skoro w umowie kupna jest mowa o uszkodzeniach to chyba jest podstawa do wydania skierowania. [ Dodano: 25-11-2012, 15:56 ] a ja jak zwykle abstrahując przewrotnie zapytam: Albo jeśli trafia do was pojazd po uszkodzeniach pokolizyjnych z kompletem dokumentów od instalacji lpg (wyciąg, dec TDT, faktura) oraz dec TDT na następny wymieniony po kolizji zbiornik ale dec. wydana wiadomo przed kolizją ? Ciekawa sytuacja, może pomocny byłby rachunek za montaż wystawiony po dacie kolizji ale nie mamy prawa takiego żądać, literalnie biorąc przepis to nie da się przepchnąć takiego zbiornika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 25 Listopad 2012 Share Napisano 25 Listopad 2012 No skoro w umowie kupna jest mowa o uszkodzeniach to chyba jest podstawa do wydania skierowania. Ale nie oznacza to automatycznie, że pojazd uczestniczył w wypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 25 Listopad 2012 Share Napisano 25 Listopad 2012 Ale nie oznacza to automatycznie W zależności pewnie od tego co jest tam wpisane. Ja miałem klienta który miał wpisany uszkodzoną szybę czołową i uszk. silnik i Pani go posłała na badanie z ustnym skierowaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Listopad 2012 Share Napisano 25 Listopad 2012 Janusz - Ty ciągle tego nie rozumiesz. OK - WK nie uznaje badania na skierowaniu, ale tylko w kontekście tego, że skierowanie nie jest dokumentem na podstawie którego można prawnie wykonać pewne czynności związane z badaniem (identyfikacja), a nie kwestionuje słuszności i celowości wydania samego skierowania przez OKRD. Rozumiesz tą różnicę?? WK twierdzi zatem, że takie badanie można wykonać tylko z PC, ale jedyną przesłanką do wykonania takiego badania (przesłanką - a nie dokumentami z którymi na stacje nalezy się zgłosić) jest SKIEROWANIE z Policji. No już inaczej nie umiem tego tłumaczyć. WK nie jest władne kierować pojazdów uczestniczących w wypadku na badanie - poza jednym wyjątkiem - jeśli z dokumentów do rejestracji to wynika (czyli na umowie k-s jest informacja o uczestnictwie w wypadku). O badanie powypadkowe NIE MOŻE tez wnioskować sam klient!! TO WAŻNE - tak stanowią przepisy! WK od dość dawna nie może tez kierować pojazdów na SKP, w razie uzasadnionego przypuszczenia, że nie spełnia warunków technicznych - nawet jeśli z dokumentów to wynika. Czyli jeśli klient wpisze na umowie całą masę uszkodzeń - to o ile nie poda lub z opisu nie wynika wprost, że to uszkodzenia powypadkowe to brak podstaw do skierowania na badanie!!! Było to już naprawdę wiele razy tu powtarzane!! Na dzień dzisiejszy stan techniczny pojazdów nie może być kwestionowany przez WK w trakcie rejestracji (z wyjątkiem owych powypadkowych no i tych co naruszają ochronę środowiska). Możesz podejść do okienka i powiedzieć wprost - szyba pęknięta, klocki zużyte, progi przegniłe, rama pęknięta itd. a pojazd i tak musi być zarejestrowany. Pracownik WK kierujący na badanie w takim wypadku NIE ZNA SIĘ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 25 Listopad 2012 Share Napisano 25 Listopad 2012 WK nie uznaje badania na skierowaniu, .... a nie kwestionuje słuszności i celowości wydania samego skierowania przez OKRD. Jeśli jesteś pewien tego w tym przypadku ( i Stoned44 to miał na myśli ) to faktycznie zbędna nasza dyskusja, bo ja od początku zakładałem również taką możliwość,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fuks Napisano 25 Listopad 2012 Share Napisano 25 Listopad 2012 Poprawcie mnie jeśli się mylę ale czysto teoretycznie wydaje mi się że w przypadku gdy pojazd nie dostanie skierowania z WK, nie zostanie mu zabrany dowód a "pokolizyjność" wyjdzie np w trakcie OBT to zaczynam dochodzić do niepoważnego wniosku, że nie mamy formalnej podstawy prawnej domagać się doraźnej decyzji na urządzenie dozorowe jeśli oczywiście jest ważna zwykła decyzja na urządzenie PS Zakładam oczywiście, że wspominana pokolizyjność w żaden sposób nie jest związana z urządzeniem dozorowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stoned44 Napisano 26 Listopad 2012 Share Napisano 26 Listopad 2012 Dla mnie tez to jest jasne, skierowanie to skierowanie. PC to PC. Identyfikacje przy powypadkowym trzeba zrobić. Skierowanie do tego nie wystarczy. Tylko, że nasz WK uważa, chyba, że PC jest równoznaczne ze skierowaniem. Pobierają za to 62 zl, zabierają tabilce w depozyt i wydają tymczasowe. Rodzi się kolejne pytanie. Gdy zrobię badanie na tymczasowych i gdy stwierdzę żę ustała przyczyna zatrzymania DR. Co wtedy gdy pacjent przyjedzie do mnie z dowodem po wpis a tym inny numer rejestracyjny. W świetle naszych przepisów to już nie jest ten sam pojazd co przed badaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 26 Listopad 2012 Share Napisano 26 Listopad 2012 Tylko, że nasz WK uważa, chyba, że PC jest równoznaczne ze skierowaniem. A jednak ,,, Masz przecież skierowanie z policji ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stoned44 Napisano 26 Listopad 2012 Share Napisano 26 Listopad 2012 Tak, na skierowaniu numer rejestracyjny z DR, numery rejestracyjne z PC. Masło maślane. "Gdy zrobię badanie na tymczasowych i gdy stwierdzę żę ustała przyczyna zatrzymania DR. Co wtedy gdy pacjent przyjedzie do mnie z dowodem po wpis a tym inny numer rejestracyjny. W świetle naszych przepisów to już nie jest ten sam pojazd co przed badaniem" Chodzi o sytuację gdy nie ma ważnego badanie technicznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skowerek Napisano 26 Listopad 2012 Share Napisano 26 Listopad 2012 Pojazd identyfijuesz głównie po nr Podwozia. Nr rej z pozwolenia czasowego służy przede wszystkim do Porównania zapisów w dowodzie rejestracyjnym (pozwoleniu czasowym) ze stanem faktycznym lub ustalenie faktycznych danych pojazdu na podstawie oględzin i badań. Nr rej nie jest daną niezmienną, tak jak nr vin. Tak więc powinieneś wstęplować a w uwagach w systemie np podać właściwy stały nr rej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yeti Napisano 26 Listopad 2012 Share Napisano 26 Listopad 2012 O badanie powypadkowe NIE MOŻE tez wnioskować sam klient!! Co powiesz o par.3ust1 pkt4. Facet ma umowę kupna i poprzedni właściciel wpisał ,że pojazd uczęstniczył w kolizji drogowej. Klien przyjechał i chce badanie powypadkowe.Po wyjechaniu ze stcji umowę może zmienić . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 26 Listopad 2012 Share Napisano 26 Listopad 2012 No to OK - bo może nie wyraźnie to zaznaczyłem - w razie zapisu w dokumentach wymaganych do rejestracji to OK - i właściciel i WK może - ale musi być mowa o WYPADKU!! Uszkodzenia, zużycie itd. nie są podstawą do badania. Czyli jak policjant zatrzymuje za pękniętą szybę - ale po prostu pękniętą - nigdzie nie wskazuje, że to od wypadku to pęknięcie, albo odpowiednio właściciel sam na umowie wpisuje, że samochód z pękniętą szybą, niesprawnym oświetleniem i co tam jeszcze, to ani on sam nie może wnioskować o badanie dodatkowe w trybie art 81.11, ani WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skowerek Napisano 26 Listopad 2012 Share Napisano 26 Listopad 2012 Co powiesz o par.3ust1 pkt4. Facet ma umowę kupna i poprzedni właściciel wpisał ,że pojazd uczęstniczył w kolizji drogowej. Klien przyjechał i chce badanie powypadkowe.Po wyjechaniu ze stcji umowę może zmienić . To badanie wykonujesz na wniosek klienta. Wniosek= pismo o prośbę wykonania badania z załącznikiem (Xero) o wykonanie badania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 26 Listopad 2012 Share Napisano 26 Listopad 2012 Wniosek= pismo W przypadku SKP z czego to niby wynika?? Ich zasada pisemności kpa nie obowiązuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 30 Listopad 2012 Share Napisano 30 Listopad 2012 Gdzie można dokonać badania butli w pojeździe, który brał udział w kolizji? Jakie są koszty takiego badania? Zbiornik sprawny, uszkodzony przód pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.