Skocz do zawartości

Przyszłosc badan technicznych


rafpuk

Rekomendowane odpowiedzi

Mi brakuje jakiegoś elementu, który pozwoli na pierwszy rzut oka stwierdzić czy dany jadący pojazd przegląd ma czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi brakuje jakiegoś elementu, który pozwoli na pierwszy rzut oka stwierdzić czy dany jadący pojazd przegląd ma czy nie.

 

Działającego CEPIK-u ? :evil::evil::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działający cepik bardzo się przyda jak zatrzymają roztargnionego kierowcę bez dokumentów. Natomiast jakieś 20-30 % pojazdów jeździ w ogóle bez przeglądu powinno być to widoczne na pierwszy rzut oka (jak w Niemczech).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast jakieś 20-30 % pojazdów jeździ w ogóle bez przeglądu powinno być to widoczne na pierwszy rzut oka (jak w Niemczech).

 

Kłania się system kamer drogowych, lub kamer w radiowozach, automatycznie sprawdzające numery rej z CEP-em. Pomarzyć można...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na żółtych tablicach niemieckich wywozowych jest termin ważności. Połowa tych tablic jeździ jeszcze na ulicach dawno po tym terminie... I jakoś nikogo to w oczy nie kuje, więc nie wiem...

 

No powiedzmy szczerze - jak wielka musiałaby to być naklejka i w jakim miejscu, aby z daleka, czy choćby w sposób bardzo rzucający się w oczy informować o braku badania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No powiedzmy szczerze - jak wielka musiałaby to być naklejka i w jakim miejscu, aby z daleka, czy choćby w sposób bardzo rzucający się w oczy informować o braku badania?

 

Termin powinien być malowany na tylnej burcie skrzyni samowyładowczej - pod lub nad numerem rejestracyjnym ::D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale o czym Wy mówicie. Sprawny system informatyczny? Dwie państwowe instytucje kłócą się o to kto komu ile ma zapłacić z naszych pieniędzy, za sprawne funkcjonowanie systemu w urzędach. Przecież to paranoja. Rozumiem, gdyby chodziło o usługi komercyjne, ale świadczone urzędom w celu wykonania właściwych czynności dla obywatela. Po prostu nóż się w kieszeni otwiera. Ktoś bierze kupę pieniędzy za utrzymanie źle działającego systemu i szybko z tego nie zrezygnuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My sobie tylko tak marzymy...
Tak bo pomarzyć zawsze można. Nawiązując do certyfikatów to miały by jedną zaletę, bo mogły by posiadać jakieś parametry pojazdu zmierzone podczas OBT (siły hamowania, emisje spalin czy przebieg).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działającego CEPIK-u ?
Jeśli CEPIK zacząłby działać to oznaczałoby, że zakończył się okres tworzenia systemu co oznaczałoby zakończenie pobierania opłaty na CEPIK albo co najmniej znaczne jej ograniczenie.

Nikt nie chce usłyszeć: "- Widzisz Wąski coś narobił- urwałeś kurze złote jaja!"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działającego CEPIK-u ?
Jeśli CEPIK zacząłby działać to oznaczałoby, że zakończył się okres tworzenia systemu co oznaczałoby zakończenie pobierania opłaty na CEPIK albo co najmniej znaczne jej ograniczenie.

Nikt nie chce usłyszeć: "- Widzisz Wąski coś narobił- urwałeś kurze złote jaja!"

Te pieniądze z CEPiK-u to jest "pikuś" w porównaniu do kasy pobieranej za drukowanie DR z coraz to nowszymi zabezpieczeniami. Jak przeczytaliśmy w liście otwartym OSPWK pewnej instytucji nie za bardzo zależy na sprawnym funkcjonowaniu CEPiK-u, a może wręcz odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przeczytaliśmy w liście otwartym OSPWK pewnej instytucji nie za bardzo zależy na sprawnym funkcjonowaniu CEPiK-u

Niestety ale w tym kraju każdy dba tylko o własne interesy i dlatego OSPWK nie jest zainteresowane działaniem cepiku, natomiast chce aby DR były drukowane w starostwach, bo to dla nich kasa :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w GB nie ma prawa nawet stać na ulicy pojazd bez przeglądu bo go zgarną , a bardzo tego pilnują jeżdżąc radiowozem i dodatkowo zapisując w słynnym notesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w GB nie ma prawa nawet stać na ulicy pojazd bez przeglądu bo go zgarną

 

Jeszcze tylko tego brakuje, żeby to u nas wprowadzili :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w GB nie ma prawa nawet stać na ulicy pojazd bez przeglądu bo go zgarną

 

Jeszcze tylko tego brakuje, żeby to u nas wprowadzili :razz:

A to dla czego? Mi się podoba to rozwiązanie :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to dla czego? Mi się podoba to rozwiązanie :cool:

 

A w czym ma mi przeszkadzać stojący sobie spokojnie pojazd bez ważnego BT? Nie stanowi absolutnie żadnego zagrożenia.

 

Wystarczy już bezsensowna ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych (czyli obowiązek opłacania OC dla niejeżdżącego pojazdu) - a Ty chcesz dorzucić do tego jeszcze BT :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi przeszkadza - przyjeżdżam na ogólnie dostępny parking - a tam szrotowisko i nie ma gdzie zaparkować, a w dużych miastach to już plaga :x

 

[ Dodano: 03-03-2013, 09:46 ]

A może ten bez badań to ten który nie ma hamulca postojowego :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi przeszkadza - przyjeżdżam na ogólnie dostępny parking - a tam szrotowisko i nie ma gdzie zaparkować, a w dużych miastach to już plaga :x

 

Przecież są na to stosowne przepisy o usuwaniu pojazdów i nie ma to niczego wspólnego z BT.

 

A może ten bez badań to ten który nie ma hamulca postojowego :x

 

Może. I w czym to przeszkadza? Sam zostawiając zaparkowany pojazd nie zaciągam ręcznego, ale skręcam koła w taki sposób żeby nawet stoczenie się nie spowodowało dużych strat.

 

Czyli wychodzi na to, że liczy się tylko kasa za BT :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie priorytetem jest zrobienie BO w takim pojeździe tylko usunięcie go z drogi - bo z założenia pojazd bez ważnych badań nie powinien poruszać się (stać) na drodze.

Jeżeli właściciel nie robi badania to w domyśle można sugerować, że ma świadomość, że go nie przejdzie. Zgodnie z moim tokiem rozumowania miejsce takiego pojazdu jest na podwórku lub na .............. Na pewno nie na ulicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo z założenia pojazd bez ważnych badań nie powinien poruszać się (stać) na drodze.

 

Stać może, ale jeśli jego stan wskazuje, że nie jest używany to może zostać usunięty - i nie ma na to żadnego wpływu ważność bądź nieważność badania. Czyli badanie jest mu zupełnie niepotrzebne. Niepotrzebne mu też ubezpieczenie (ale ktoś musiał bardzo dobrze opłacić ustawę żeby było inaczej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stać może, ale jeśli jego stan wskazuje, że nie jest używany to może zostać usunięty - i nie ma na to żadnego wpływu ważność bądź nieważność badania. Czyli badanie jest mu zupełnie niepotrzebne. Niepotrzebne mu też ubezpieczenie (ale ktoś musiał bardzo dobrze opłacić ustawę żeby było inaczej).

 

Widzisz michal_k, co do badania zgoda nie jeździ po co mu przegląd, też nie jestem za obowiązkowym poddawaniem pojazdu do OBT (choć powinienem) ale ubezpieczenie OC powinno mieć ciągłość wg. mnie nawet jak nie jeździ i to jest dobry przepis bo w nim chodziło o wyeliminowanie pojazdów bez OC z drogi.

 

Gdy nie ma badania i będzie szkoda to najwyżej sprawca nie dostanie nic z własnego AC (nie miał przeglądu a w warunkach ubezpieczenia było napisane że ma mieć )

 

Natomiast OC w przypadku kolizji pokrywa szkody dla poszkodowanego i dlatego musi być obowiązek ciągłości OC bo inaczej miałbyś czas, chęć, siłę i ochotę iść do sądu ze sprawcą kolizji i czekać aż komornik ściągnie z niego należne Ci odszkodowanie po wygranym procesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast OC w przypadku kolizji pokrywa szkody dla poszkodowanego i dlatego musi być obowiązek ciągłości OC bo inaczej miałbyś czas, chęć, siłę i ochotę iść do sądu ze sprawcą kolizji i czekać aż komornik ściągnie z niego należne Ci odszkodowanie po wygranym procesie

 

Nic bardziej mylnego. Jeśli zostanę poszkodowany przez zidentyfikowanego sprawcę bez OC to odszkodowanie wypłaci mi Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, który następnie ściągnie sobie kasę od sprawcy. Dlatego ciągłość OC to tylko ukłon w stronę towarzystw ubezpieczeniowych i nic więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ketiw38, wydaje mi sie że powoli się zapętlasz :( . Stojąc na czele OSDS-u powinieneś mieć jakąś koncepcje na rozwiązanie pewnych bolączek dotyczaych problematyki związanej z BT pojazdów. Proponowane przez Ciebie rozwiąznia nazbyt częto są nieżyciowe, zbyt ideaistyczne i do tego oderwane od przepisów prawa.

 

Tak na marginesie, to mam pytanie czy forum OSDS-u jest przeznaczone dla wybrańców, bo ponad tydzień temu założyłem tam konto ale do dziś nie zostałao aktywowane :( .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.