Skocz do zawartości

Zmiana ilości miejsc w samochodzie ciezarowym


norbert94

Rekomendowane odpowiedzi

17 minut temu, aboz napisał:

Pimotu

Tak możliwe 😅zle usłyszałam przez telefon, tak mówił jeszcze o ITS i ze jest na ich stronie lista przedsiębiorstw, które tym się zajmują i tam trzeba poszukać wiec moze nie wszystkie ale cześć z nich to wykonuje. No ale dostałam od niego informacje ze ja nie muszę tego robić skoro tabliczka znamionowa jest na osobowe. Tam trzeba się udać w wypadku gdy auto było wyprodukowane jako ciężarowe i chce się je zmienić na osobowe.

 

27 minut temu, aboz napisał:

Jeden klient mówił, że właśnie Pimot wycenił usługę na 500 zł.

No mi tez stwierdził ze badanie homologacyjne jest mało opłacalne ale nie mówił dokładnie ile, jednak skoro klient za samo sprawdzenie nadwozia zaplacil 500 zł to ciekawe ile badanie homologacyjne kosztuje i az tyle żeby było nieopłacalne ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Wiolcia3009 napisał:

ciekawe ile badanie homologacyjne kosztuje i az tyle żeby było nieopłacalne ? 

Od kilku tysięcy (przyczepy lekkie) do kilku milionów zł (homologacja całopojazdowa). Tyle tylko, że w pojeździe już zarejestrowanym badań homologacyjnych się nie wykonuje. A sama tabliczka nie spełnia warunków stawianych w rozporządzeniu. Może być jedynie pomocna w poszukiwaniu danych (np. w katalogach homologacyjnych), które potwierdzą możliwość montażu dodatkowych miejsc siedzących. Obowiązkowy jest dokument TDT, jednostki uprawnionej lub producenta pojazdu (jak wcześniej pisałem, również jego uprawnionego przedstawiciela). I z Renault Polska zawsze był problem z potwierdzeniem takich rzeczy.

Edytowane przez aboz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba bez oświadczenia producenta się nie obejdzie. A czy ktoś z was takie oświadczenie otrzymał i może podesłać tu zdjęcie żeby zobaczyć jak ono wyglada, co tam napisali? Może być nawet od innych producentów niż Reno. Pisze już w tej sprawie do Renault Francja ale tez ciężko się skontaktować z odpowiednia osoba, działem :/ 

Glupie to, że Renault Polska nie chce wystawić żadnego dokumentu z kilkoma zdaniami. :/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Wiolcia3009 napisał:

Glupie to, że Renault Polska nie chce wystawić żadnego dokumentu z kilkoma zdaniami.

Oni już tak mają. Jak pojazd opuszcza salon, to wg. Reanult nic nie może być w nim zmienione. Bo nie!!! ;-) Potrafią zaprzeczyć oczywistym faktom jak np. punkty kotwiczenia pasów i siedzeń, które pojawiły się w pojeździe w procesie produkcyjnym. Widzą tylko ostateczną kompletację i koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, aboz napisał:

Potrafią zaprzeczyć oczywistym faktom jak np. punkty kotwiczenia pasów i siedzeń, które pojawiły się w pojeździe w procesie produkcyjnym. Widzą tylko ostateczną kompletację i koniec.

No to ja właśnie tak mam.. :/ 

Pomóżcie jak mam to rozumieć. 
Paragraf ten brzmi: 

§  9b.  W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1) i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2) o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń, jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. dla pojazdów kategorii N1, części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów i spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 1417 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ; z zastrzeżeniem § 9c.

Moj samochód wynika ze jest kategoria N1. Teraz sprawdziłam czy spełnia wymagania w części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. 
I tam jest zapis :

”„Typ pojazdu” obejmuje pojazdy, dla których wspólne są wszystkie
następujące cechy zasadnicze:
a) nazwa przedsiębiorstwa producenta;
zmiana prawnej formy własności przedsiębiorstwa nie wymaga przyznania nowej homologacji;” 

„nie wymaga przyznania nowej homologacji.. „ a mój chyba wymaga bo ma homologację jako ciężarowy 2 osobowy. Czyli jednostka uprawniona nie może dokonać zmian konstrukcyjnych ? W Reno powiedzieli ze jak nawet dokonam zmian konstrukcyjnych dla nich ten samochód będzie miał zawsze homologację ciężarowy 2 os i h nich nic się nie zmieni. 
wiec wymaga ale nie można zmienić ? Czy PIMOT może tu pomoc ? Wystawić jakieś oświadczenie ze samochód może być homologowany na 5 os. ? 😭 bo tu chyba zwykła jednostka uprawniona mi nie pomoże tylko ktoś kto ma również uprawnienia dot homologacji, ktoś kto potwierdzi ze samochód ma tabliczkę znamionowa z homologacja samochodu osobowego i jest przystosowany do dokonania takich zmian i potwierdzi mi ze zmiany zostały prawidłowo wprowadzone - tylko nie producent bo Polska nie wystawia a z Francja tez nie mogę się dogadać albo mnie odsyłają na inne strony lub piszą ze obsługują tylko rynek francuski. Przecież człowieka prędzej wykończą tymi procedurami niż zdąży coś załatwić 😭

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skontaktuj się z PIMOT-em lub inną jednostką upoważnioną, bo z tego co pamiętam dla pojazdów, które pierwotnie były M1 nie wymagają badań punktów kotwiczenia i koszt potwierdzenia jest zdecydowanie mniejszy (ktoś mi kiedyś wspominał o kwocie rzędu 500 zł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, aboz napisał:

 

Skontaktuj się z PIMOT-em lub inną jednostką upoważnioną,

 

Ok dzięki, światełko w tunelu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, aboz napisał:

Oni już tak mają. Jak pojazd opuszcza salon, to wg. Reanult nic nie może być w nim zmienione. Bo nie!!! ;-) Potrafią zaprzeczyć oczywistym faktom jak np. punkty kotwiczenia pasów i siedzeń, które pojawiły się w pojeździe w procesie produkcyjnym. Widzą tylko ostateczną kompletację i koniec.

Mercedes to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Ford Kuga, ciężarowy/wielozadaniowy 4os -> osobowy/wielozadaniowy 5os.

Zamkną mnie jak to kliknę bez oświadczeń itp? ;)

Edytowane przez adamos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klepać Ci nikt nie zabrania.

Czy Ciebie zamkną - nie wiem, ale jak byś zapytał czy stracisz uprawnienia - to już inna sprawa

Poczytaj dziennik  2560 z 2019 r  - Czas najwyższy!

Nie wspomnę, że obecnie zgodnie z obowiązującymi przepisami nie ma N1 wielozadaniowego 😎

A dodam że zgodnie z obowiązującymi przepisami w pojeździe do 3,5 tony wystarczy że jest kat. N1 dalej nic nie jest ważne....

Edytowane przez ketiw38
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem wielokrotnie i dość uważnie § 9f. w którym mowa jest o nadwoziu BB, więc moim skromnym zdaniem mogę wykonać te zmiany, ale być może ktoś ma wyrok w tej sprawie, więc wolę się upewnić :)

 

Edytowane przez adamos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, adamos napisał:

(...)ale być może ktoś ma wyrok w tej sprawie, więc wolę się upewnić

 :silent: Może i ma, może i nie ma..., ale jest szansa, że można być tym " pierwszym ". :silent:

 

Edytowane przez leski66
literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, adamos napisał:

Przeczytałem wielokrotnie i dość uważnie § 9f.

A ty zmieniasz ciężarówkę na osobówkę? Czy dalej jest ciężarowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zadaj sobie pytanie czy taką zmianę możesz wykonać? Na podstawie którego przepisu?

Bo na pewno nie na podstawie 9F chyba, że przyjmiesz rozumowanie, że nie ma N1 wielozadaniowy ( a jeżeli miał takie nazewnictwo to odpowiada nomenklaturze N1 VAN) - zgodnie z obowiązującymi przepisami w dniu przeróbki. Obecne przepisy nie muszą wspominać o wielozadaniowym N1 - bo takiej nomenklatury nie ma. Była........ i minęła....

to mniej więcej jak byś dzisiaj chciał przerobić na osobówkę M1 VAN - nie ma takiego pojazdu. Przeczytaj mój wpis powyżej.

Wystarczy - dla mnie możesz wszystko - to twoja decyzja. Będziesz miał na pewno dużo klientów.....

 

Edytowane przez ketiw38
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągasz zbyt pochopne wnioski co do mojej osoby. Pojazdy osobowe, które sztucznie zostały przerobione na ciężarowe już nie stanowią dla Ciebie problemu?

Moim zdaniem innym tematem jest przerobienie Fiata Pandy VAN z dwoma miejscami na 5miejscową osobówkę, a innym jest powrót do fabrycznej budowy Forda Kuga, który oprócz kratki niczym innym fizycznym się nie różni od 4osobowej ciężarówki. Jak widzisz mam wątpliwości, chociaż w PoRD brak jest definicji nadwozia BB, a zważywszy na fakt, że przepisy tworzone są niechlujnie, nie chcę stać się ofiarą w tym idiotycznym sporze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piat, ford, i inne marki. Ponieważ powroty były nagminne ustawodawca to zalegalizował przepisem 9f, który wskazuje jaka ciężarówka może stać się osobówką i jakie warunki ma spełniać.

Powodzenia

16 minut temu, adamos napisał:

Jak widzisz mam wątpliwości, chociaż w PoRD brak jest definicji nadwozia BB

Ale diagnosta bez problemu coś takiego znajduje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z KPA należy interpretować wątpliwości "na korzyść klienta", co może oznaczać, że przepis dotyczy ciężarowych (również do 3,5 tony) wyłącznie o nadwoziu BB (czyli podrodzaj VAN). Prawie 2 miesiące temu zadałem "urzędowo" pytanie ministerstwu, czy przepis dotyczy wyłącznie VAN-ów, czy również innych podrodzajów. Na razie brak odpowiedzi.

Zadałem również pytanie na spotkaniu szkoleniowym PISKP - odpowiedź była krótka - przepis dotyczy tylko podrodzaju VAN.

Prawda jest taka, że każdy urząd postępuje inaczej (jeden spróbuje zabrać Ci uprawnienia, a drugi w ogóle nie będzie wnikał, bo literalnie nie ma prawa wymagać dokumentów od klienta (oprócz dokumentu od przedsiębiorcy, który dokonał zmiany rodzaju), diagnosta literalnie również nie ma obowiązku gromadzenia takich dokumentów ani wspominania o nich w zaświadczeniu czy opisie zmian). Ciekawy jestem jakie pojawią się rozstrzygnięcia SKO i WSA/NSA w tym zakresie - obyś nie był tym, którego orzeczenia będą dotyczyć.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jak to teraz wszystko ładnie i prawilnie wygląda...

A wszesniej....

Było to samo tylko inaczej ubrane, zresztą mówiłem już o tym kiedyś tylko wtedy mocno mnie zglebiono za tę tezę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamos - z twojej już nieobowiązującej opinii:

Cytat

1.1. Warunki techniczne dla pojazdu obowiązują takie jak w dniu dokonania zmian

A teraz do michal_k jakie pojazdy chcesz przerabiać na osobówkę oprócz N1 VAN według obowiązujących przepisów?

Tylko proszę nie pisz o N1 Wielozadaniowy, bo obecnie takiej nomenklatury nie powinno się używać (wchłonęła go definicja VAN).

 

Chcecie koniecznie zaoszczędzić pieniądze klienta - proszę bardzo - robić, klepać, a potem "pomroczność jasna".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ketiw38 pamiętaj tylko, że pojazd zarejestrowany na podstawie przepisów obowiązujących w dniu jego rejestracji, nie zmienia się, chyba, że przepis stanowi inaczej. Druga sprawa to zapis tego nieszczęsnego par. 9f, który mówi o nadwoziu, a w naszej klasyfikacji obowiązuje podrodzaj (tożsamy, ale nie w każdym przypadku). Więc według tego mamy nadwozie AF i nawet ubranie go w podrodzaj VAN nic nie zmieni dla celów ZK niewiele zmienia, bo on nadal jest AF. A zapis odnośnie stosowania warunków technicznych na dzień obowiązywania zmian dotyczy pojazdu już przebudowanego. Także nie można się cofnąć do dnia sprzed nich i klasyfikować pojazd inaczej, niż to wynika z homologacji.

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ketiw38 napisał:

michal_k jakie pojazdy chcesz przerabiać na osobówkę oprócz N1 VAN według obowiązujących przepisów?

Tylko proszę nie pisz o N1 Wielozadaniowy, bo obecnie takiej nomenklatury nie powinno się używać (wchłonęła go definicja VAN).

Pojazdy były klasyfikowane różnie - furgony, wielozadaniowe, terenowe itd. To nie moja wina, że minister stworzył niejasny przepis i ktoś chce na tym "skorzystać".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, aboz napisał:

Także nie można się cofnąć do dnia sprzed nich i klasyfikować pojazd inaczej, niż to wynika z homologacji.

Nie mam takiego zamiaru.

Natomiast ustawodawca wskazuje jaki pojazd ciężarowy (N1) może być przebudowany na osobowy. Wcześniej takiego zapisu nie było więc mogłeś każdy.

1 minutę temu, michal_k napisał:

minister stworzył niejasny przepis

Jest bardzo jasny i kosztowny. A że polak chce go ominąć, a diagnosta za wszelką cenę pomóc, bo straci klienta...

 

2 minuty temu, michal_k napisał:

ktoś chce na tym "skorzystać

No cóż...

Dla mnie wystarczy tej dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.