Skocz do zawartości

Zmiana ilości miejsc w samochodzie ciezarowym


norbert94

Rekomendowane odpowiedzi

Kopia homo może pomóc tylko do ustalenia, że są punkty kotwiczenia. Nie zwalnia to jednak z dokumentu z uprawnionej jednostki, TDT lub producenta (prawidłowość montażu, a nie homo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎2020‎-‎07‎-‎24 o 11:35, GBSA napisał:

zmiana homo na N1 AF - 4 osoby

ciekawa klasyfikacja

Jeżeli tak dalej będzie że WK - pomimo zmian przepisów - się "naobiecuje" a kto inny wykona (mniej lub bardziej świadomy i przekonany, że  obecny nadzór daje światło zielone) to będzie jak będzie... a niestety tak bywa i w obecnym czasie:( a ten co przepis szanuje - jest niekompetentny

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas ciągle stękają że muszą sciągać tury, i oni nie będą tego robić, a nr nadwozia jest zazwyczaj pod. No i wieczne pretensje 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, nesiasps napisał:

ciekawa 

wypowiedź, ale proszę przetłumaczyć na bardziej Polski.

Edytowane przez GBSA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za pewne chodzi o

Cytat

§ 9a. W samochodzie osobowym (kategorii M1) o rodzaju nadwozia AB, AC, AF mogą być wprowadzone zmiany
konstrukcyjne polegające na dostosowaniu do wymagań jak dla samochodów ciężarowych, jeżeli pojazd spełnia
wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu
Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych
i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, powodujące
zmianę rodzaju pojazdu na samochód ciężarowy o podrodzaju van, o którym mowa w przepisach o rejestracji pojazdów.

czyli powodujące zmianę rodzaju pojazdu na samochód ciężarowy o podrodzaju VAN nie AF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.07.2020 o 10:13, smaug napisał:

Dlaczego? samochód jest N1 AF(wielozadaniowy) a par. 9 dotyczą N1 BB (VAN)

Skoro jest napisane

Cytat

§ 9f. W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1)
o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne ...

To może trzeba czytać, iż tylko w tych o nadwoziu BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne na osobowy ?

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.07.2020 o 16:17, GBSA napisał:

Widocznie brali z tego

A powinni z tego:

DEFINICJE TYPÓW NADWOZIA
ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) NR 678/2011 z dnia 14 lipca 2011 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, cezary napisał:
18 godzin temu, GBSA napisał:

Widocznie brali z tego

A powinni z tego:

Niby dlaczego? Rozporządzenie o rejestracji pojazdów jest jak najbardziej aktem obowiązującym!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pewnie że tak, ale gdyby brali jak należy to by nie było kwiatka N1 AF, byłoby N1 wielozadaniowy i nikt by się nie czepiał. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, danielg539 napisał:

nie było osobowego VAN-a.

Ależ niech sobie jest w konfiguracji rodzaj pojazdu  "osobowy", podrodzaj pojazdu "Van", byleby nie osobowy BB. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Cześć jestem nowicjuszem i dopiero zgłębiam temat przerabiania busów, ale zdążyłam totalnie pogubić się w kwestiach prawnych. Czy ktoś mógłby mi w prostych słowach powiedzieć: jak uzyskać homologację, jeśli a) chcemy wywalić ściankę grodziową i zmienić kategorię z transportowego na specjalny (u nas kamper) lub b) wywalić siedzenia - z tyłu i kanapę z przodu, bo chcemy mieć tylko kierowcę i pasażera + chcemy zrobić cała zabudowę kamperową sami 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro zwykłe zmiany konstrukcyjne to 

Cytat

§ 9f. W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1) o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń powodującej zmianę rodzaju pojazdu na samochód osobowy lub specjalny, o którym mowa w przepisach o rejestracji pojazdów, jeżeli są spełnione wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14 i 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ. Przynajmniej dwa siedzenia powinny być wyposażone w zaczepy ISOFIX, spełniające wymagania Regulaminu nr 14 EKG ONZ, w tym co najmniej jedno siedzenie w drugim rzędzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Zwracam się Panowie z prośbą o pomoc  co do zmian konstrukcyjnych bo doświadczenia dużego nie posiadam co do takich operacji.

Pacjent to BMW 530D, 2001r. zarejestrowany jako sam.ciężarowy, podrodzaj: INNY, liczba miejsc w DR i KP wpisane S.1 -2-.

Klient wymontował przegrodę i zamontował kanapę 3 osobową i chce zarejestrować poj. jako sam.osobowy S.1 -5-

Posiadam od tego klienta dokument-oświadczenie z warszatu, który przeprowadzał taką zmianę w pojeździe.

Jakie dokumenty jeszcze potrzebne do "być może" wykonania badania tech.poj.?

Certyfikat z BMW czy pojazd wyszedł z fabryki jako osobowy czy ciężarowy i czy może być przerobiony z cięż. na osob?

Rzeczoznawca?

Warsztat w CEiDG jaki musi mieć wpis aby mógł takie przeróbki wykonywać? 45.20Z ?

Jak ugryźć temat ?? 

oswid_l_miejsc_1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.08.2020 o 23:17, Mecher napisał:

jeżeli są spełnione wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14 i 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ. Przynajmniej dwa siedzenia powinny być wyposażone w zaczepy ISOFIX, spełniające wymagania Regulaminu nr 14 EKG ONZ, w tym co najmniej jedno siedzenie w drugim rzędzie.

Masz któryś z tych dokumentów?

Edytowane przez wojteczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, czynastka napisał:

Certyfikat z BMW czy pojazd wyszedł z fabryki jako osobowy czy ciężarowy i czy może być przerobiony z cięż. na osob?

A jeśli chodzi o coś w stylu co powyżej napisane, to tylko

Cytat

§  9i.

W przypadku pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie produkcyjnym, badanie wykonane przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, o którym mowa w § 9b, 9d, 9f i 9g, może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego potwierdzającym prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Mecher napisał:

oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego potwierdzającym prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń

Już widzę jak producent  ogląda ten samochód i mu to wystawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.