Paprock Napisano 16 Styczeń 2020 Share Napisano 16 Styczeń 2020 8 minut temu, rewers napisał: Odnośnie producenta, to sugeruje przeczytać artykuł, w którym Volkswagen Group Polska twierdzi, że nie jest producentem pojazdów tylko jest "jedynie importerem pojazdów". Kara dla siostrzanego podmiotu z kompanii VAG, to trochę tak, jakbym ja jako dystrybutor skandynawskich mebli do poskręcania otrzymał działę za to, że jednak nie da rady tego poskładać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 16 Styczeń 2020 Share Napisano 16 Styczeń 2020 28 minut temu, Paprock napisał: (...)skandynawskich mebli (...) Sorka za " powyciapywanie " , ale tam, też jest niewesoło : https://gazetakrakowska.pl/komoda-ikea-zabila-dwulatka-szwedzka-firma-wyplaci-rekordowe-46-mln-dol-odszkodowania-dla-rodziny-dudkow/ar/c1-14700543 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 16 Styczeń 2020 Share Napisano 16 Styczeń 2020 No OK! Ale wyraźnie zaznaczono kto odszkodowanie płaci. W przypadku VAG UOKiK nalożył działę na VAG Polska,a to raczej nie w porządku aby przedstawicielstwo pruło się ze stu dwudziestu dużych baniek. Z resztą, rzuciłem okiem tylko na tytuły. I takim sposobem zmiany rodzaju przeskoczyły do mebli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Styczeń 2020 Share Napisano 16 Styczeń 2020 W przepisach stosuje się różne określenia. Np. w momencie wnioskowania o zmianę pewnych parametrów technicznych w związku ze zmianą właściwych warunków technicznych należy przedstawić zaświadczenie od: PRZEDSTAWICIELA PRODUCENTA Ale w tym przepisie mówi się wyraźnie o zaświadczeniu od: PRODUCENTA POJAZDU Mało tego - tu się mówi o producencie pojazdu PODSTAWOWEGO!!! Trudno więc postawić znak równości pomiędzy producentem, a przedstawicielem producenta. A już pisać, że każdy serwis danej marki to to samo co producent to jak każdy sportowy but nazwać adidasem. Trochę żenujące - szczególnie wśród fachowców (a Diagności powinni nimi być). Dla wyjaśnienia. W omawianym przypadku producentem pojazdu podstawowego był zapewne FORD-WERKE AG Niemcy W drugim etapie producentem pojazdu był już zapewne FORD-POLSKA (z krajową homologacją). To bardzo istotne, ponieważ zgodnie z przepisami za producenta pojazdu uznaje się również każdy podmiot kolejnego etapu. Innymi słowy, gdyby tego forda osobowego przerobiła na ciężarówkę powiedzmy firma AMZ Kutno, to właśnie ona byłaby producentem finalnego pojazdu. I teraz do sedna - co mówi przepis? Czy zaświadczenie ma wydać producent? NIE!!! Bo np. w końcowym przykładzie takim producentem byłby zakład z Kutna. Ale przepis wyraźnie mówi, że to nie o nich chodzi. Chodzi o PRODUCENTA POJAZDU PODSTAWOWEGO, czyli fabrykę Forda w Kolonii!!! I tak jak napisał @aboz - jest bardzo dyskusyjne, czy nawet PRZEDSTAWICIEL PRODUCENTA może w tym układzie występować w tej roli. Przepis jest kompletnie idiotyczny, ale literalnie tak właśnie stanowi. Głupota polega jeszcze na czymś innym. W drugim etapie fabryczne punkty mogły zostać bezpowrotnie usunięte. Oczywiście ktoś bystry dospawa co trzeba z powrotem, byleby wyglądało jak oryginał i jazda. Zaświadczenie od producenta, że pojazd podstawowy te punkty miał i zgodnie z przepisem wszystko gra, choć nie są to już te punkty fabryczne Prawodawca chciał zapewne dobrze, ale wyszło jak zwykle... Swoją drogą - "fajnie", że są ciągle stacje, dla których dowolny punkt serwisowy może działać tak jak producent. Jakież to daje możliwości, jeśli się tylko wie co i jak napisać i komu podłożyć 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 16 Styczeń 2020 Share Napisano 16 Styczeń 2020 Z definicji Dz.U.99.91.1039 3) pojazd podstawowy - pojazd niekompletny, którego numer identyfikacyjny jest zachowywany podczas późniejszych etapów procesu wielostopniowej homologacji typu, 9) producent - podmiot, który jest odpowiedzialny za wszystkie aspekty procesu homologacji typu oraz za zapewnianie zgodności produkcji; nie jest przy tym istotne, czy podmiot ten jest bezpośrednio zaangażowany we wszystkie etapy wykonania pojazdu, wyposażenia, części, zespołu lub sposobu montażu instalacji przystosowującej pojazd do zasilania gazem, które podlegają procesowi homologacji; przepisy dotyczące producenta stosuje się także do jego upoważnionego przedstawiciela, Może nie jest jednak aż tak źle:)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 16 Styczeń 2020 Share Napisano 16 Styczeń 2020 Problem w tym, że w identycznych co do przedmiotu sprawach różne sądy mogą powołać się na różne przepisy i wydadzą odmienne wyroki i interpretacje. Stąd niejasność tego przepisu w zakresie, który wskazał blakop. Szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że przedstawiciel producenta może być producentem kolejnego etapu. Myślę, że do obrony jest oświadczenie przedstawiciela, iż działa w imieniu producenta.Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Styczeń 2020 Share Napisano 16 Styczeń 2020 @nesiasps - czy wiesz od ilu lat nie obowiązuje akt prawny, który zacytowałeś? ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 16 Styczeń 2020 Share Napisano 16 Styczeń 2020 Jak ten czas leci.... to już tylko pozostają przepisy UE z definicją 40) „producent” oznacza osobę fizyczną lub prawną, która jest odpowiedzialna za wszystkie aspekty homologacji typu pojazdu, układu, komponentu lub oddzielnego zespołu technicznego, lub indywidualnego dopuszczenia pojazdu lub procedurę uzyskiwania zezwoleń dla części i wyposażenia, za zapewnienie zgodności produkcji oraz za kwestie dotyczące nadzoru rynku w odniesieniu do tych wyprodukowanych pojazdów, układów, komponentów, oddzielnych zespołów technicznych, części i wyposażenia, bez względu na to, czy osoba ta bezpośrednio uczestniczy we wszystkich etapach projektowania i budowy tych pojazdów, układów, komponentów lub oddzielnych zespołów technicznych; 41) „przedstawiciel producenta” oznacza każdą osobę fizyczną lub prawną mającą siedzibę w Unii, należycie wyznaczoną przez producenta w celu reprezentowania go wobec organu udzielającego homologacji lub organu nadzoru rynku oraz występowania w jego imieniu w sprawach objętych zakresem niniejszego rozporządzenia; - wtedy starczyło by dodać "lub przedstawiciela producenta" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Styczeń 2020 Share Napisano 16 Styczeń 2020 Jak widzisz jednak jest źle Tak tak - czas leci... A to raptem 20 lat tylko ? Wystarczył by zapis "przedstawiciel producenta pojazdu podstawowego". Mały lapsus, a jednak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 16 Styczeń 2020 Share Napisano 16 Styczeń 2020 Ponoć WK mają wiedzę, że do tych spraw będą w dyspozycji "lotni przedstawiciele TDT" na żądanie - ciekawi mnie cena tej usługi i miejsce jej wykonywania w terenie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid1987 Napisano 4 Luty 2020 Share Napisano 4 Luty 2020 Zmiana rodzaju pojazdu Forda Fiesty z ciężarowego 2 osobowego na 5 osobowy-osobowy po nowemu to- Oświadczenie producenta pojazdu o zmianie rodzaju pojazdu,zamontowaniu pasów foteli i zagłówków?? Żadnych faktur nie wymagamy? następnie BT po zmianach i do WK?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 4 Luty 2020 Share Napisano 4 Luty 2020 15 minut temu, dawid1987 napisał: Oświadczenie producenta pojazdu o zmianie rodzaju pojazdu,zamontowaniu pasów foteli i zagłówków?? Zadzwoń do jakiegokolwiek przedstawiciela producenta (VW Polska, renault Polska, Citroen Polska......) i zapytaj czy wydadzą : "Oświadczenie producenta pojazdu podstawowego potwierdzające prawidłowość zmontowania odpowiednich pasów i siedzeń" . Cytuj zapytanie dosłownie !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymonp Napisano 13 Luty 2020 Share Napisano 13 Luty 2020 W dniu 16.01.2020 o 09:42, aboz napisał: No to par. 9b razem z par. 9i go obowiązuje. A jeżeli byłby to inny samochód ciężarowy niż BB, przykładowo skrzynia albo wywrotka z podwójną kabina i chodziłoby o dołożenie jednego siedzenia? Musi być potwierdzenie od jednostki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 13 Luty 2020 Share Napisano 13 Luty 2020 (edytowane) Po pierwsze nie ma zmiany rodzaju pojazdu - to nowa ustawa nic nie zmienia - po drugie skoro wyraźnie zaznaczono BB - to po co pytać, drążyć, się męczyć? Edytowane 13 Luty 2020 przez nesiasps Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeklasota Napisano 13 Luty 2020 Share Napisano 13 Luty 2020 Szanowni Państwo może nie powieninem ale chyba jestem dobrym przykładem do powyższych rozważań. Mam Forda Fiesta Van 2 osobowy z kratką W dowodzie cieżarowy. Mam do zamontowania komplet foteli oryginalnych z pasami, samochód posiada fabryczne mocowania pasów oraz foteli. Na stacji diagnostycznej otrzymałem informację że mam dostarczyć świadectwo homologacji pierwotnej oraz zaświadczenie o przeprowadzonych zmianach konstrukcyjnych. Z zaświadczeniem nie mam problemu ale z homologacją już mam, ponieważ auto było oryginalnie sprowadzone z Francji jako ciężarowe i tak zarejestrowane i Ford Polska nie wyda żadnej informacji dotyczącej homologacji tego auta. Proszę o informacje jaki dokument mam przedstawić abym mógł wykonać badanie techniczne dotyczące zmiany miejsc z 2 na 5 . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 13 Luty 2020 Share Napisano 13 Luty 2020 Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24.12.2019 zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia §1 pkt 6) wszystko ci wyjaśni w szczególności §9f i w uzupełnieniu §9i z zastrzeżeniem że producent podstawowy to nie Ford Polska tylko Ford gdzie to twoje auto wyprodukował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeklasota Napisano 13 Luty 2020 Share Napisano 13 Luty 2020 ustawę przeczytałem tylko potrzebuje konkret: jak ma wyglądać dokument od producenta? lub "W przypadku pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie produkcyjnym, badanie wykonane przez jednostkę uprawnioną" --jaka jest ta jednostka uprawniona do której mógł bym się zwrócić. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 13 Luty 2020 Share Napisano 13 Luty 2020 16 minut temu, tomeklasota napisał: jak ma wyglądać dokument od producenta? 47 minut temu, tomeklasota napisał: Ford Polska nie wyda żadnej informacji dotyczącej homologacji tego auta. Czyli możesz zapomnieć o jakichkolwiek zmianach ilości miejsc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 13 Luty 2020 Share Napisano 13 Luty 2020 To teraz przeczytaj 5-tą (piątą) stronę tego tematu, tam jest napisane jakie jednostki uprawnione . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 13 Luty 2020 Share Napisano 13 Luty 2020 2 godziny temu, szymonp napisał: A jeżeli byłby to inny samochód ciężarowy niż BB, przykładowo skrzynia albo wywrotka z podwójną kabina i chodziłoby o dołożenie jednego siedzenia? Musi być potwierdzenie od jednostki? A co mówi rozporządzenie? Jakich rodzajów nadwozi dotyczą warunki zmiany liczby miejsc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysieknowak Napisano 13 Luty 2020 Share Napisano 13 Luty 2020 ale się narobiło,znikneły numery silników,samy,potem problemy z odczytaniem drogomierza,a teraz van ma zostać vanem i tyle,a zapomniałem o papierowych rejestrach badań i o cepie,pzdr młodych diagnostów. Tyle zmian,tyle zmian jak to ogarnąć-kruca bomba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 13 Luty 2020 Share Napisano 13 Luty 2020 Można jeszcze dodać, że na rynku jest dużo samochodów osobowych, do wyboru do koloru więc to też jest wyjście z sytuacji. Można kupić inny samochód, a ludzie za wszelką cenę się uparli aby akurat ten swój ciężarowy zmienić na osobowy, mając do wyboru już gotowe samochody osobowe. Piszę tak dlatego, że mija już miesiąc od wprowadzenia zmian a z oświadczeniem od Producenta nadal nikt nie wrócił aby wykonać badanie. Minie jeszcze troche czasu i ludzie też dojdą do wniosku że na rynku są do kupienia samochody osobowe i to całkiem duży wybór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lokiec3 Napisano 14 Luty 2020 Share Napisano 14 Luty 2020 He a mnie jeden giguś przyniósł zaświadczenie z serwisu autoryzowanego o prawidłowości montażu pasów i siedzeń. Nawet nie chciało mi się dyskutować i zaczynać badania. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Luty 2020 Share Napisano 14 Luty 2020 Ale tu wielu Kolegów uważa, że jak ktoś na pieczątce firmy logo/nazwę danej firmy to jest PRODUCENTEM danego pojazdu. W zasadzie na każdym jego etapie itd... I weź gadaj z takimi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek5555 Napisano 17 Luty 2020 Share Napisano 17 Luty 2020 Witam, czy w przypadku pojazdu osobowego, w którym zwiększono liczbę miejsc np. VW Touran z 5 na 7 w myśl nowych zmian potwierdzenie przez producenta jest wymagane? Bo zapis mówi tylko o przypadku zmiany z ciężarowego na osobowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.