DARIO64 Napisano 29 Luty 2020 Share Napisano 29 Luty 2020 37 minut temu, yogi1984 napisał: Taki oto papierek Potrafią wystawić "lepsze" .I dlatego interesuje mnie : 3 minuty temu, Rafi90 napisał: Studiowałem temat jak w Sprinterze od nich nie grały dane. Więcej szczegółów poproszę. Może być na PW. Najważniejsza jest gaśnica i demontaż fotela które powodują zwiększenie liczby miejsc stojących. 😂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Luty 2020 Share Napisano 29 Luty 2020 Coś mi świta, że zabudowują blaszaki dokładając drugi i trzeci rząd siedzeń. Mogło być tak, że Transporter opuścił fabrykę jako blaszak z przednim rzędem siedzeń. Tematyczna firma dostawiła drugi rząd i ścianę za oparciami oraz drugoetapową tabliczką znamionową. I na taką zabudowę powinna mieć (ma) homologację. Z całą resztą trudna sprawa, tym bardziej, że spotykałem blaszaki ciężarowe dziewięcioosobowe. Ale wątpię coby ich zabudowy powstały po zmianie przepisów paragrafów dziewiątych w 2016 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 29 Luty 2020 Share Napisano 29 Luty 2020 @DARIO64 Już nie pamiętam dokładnie ale chodziło o liczbę miejsc. W każdym razie się nie zgadzały a było to pierwsze BT. Wiem że dzwoniłem i wypytywałem tu i tam o tych rzemieślników. Jedni parskali śmiechem, inni mówili że "muszą mieć dobre chody " . W każdym razie poprostowali DR wysyłając na zapytanie WK jakieś pisma itd. Ale ogólnie mieliśmy wątpliwości do kilku rzeczy w tym Sprintku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 29 Luty 2020 Share Napisano 29 Luty 2020 2 minuty temu, Rafi90 napisał: muszą mieć dobre chody Może im się urwać.Ktoś napisał laurkę do paru instytucji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 29 Luty 2020 Share Napisano 29 Luty 2020 Doszły mnie takie słuchy też . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 29 Luty 2020 Share Napisano 29 Luty 2020 Czyli że co...ta firma to jakaś lipa ogólnie?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 29 Luty 2020 Share Napisano 29 Luty 2020 (edytowane) @yogi1984 kiedyś jeszcze ogarniali kuwetę, ale ostatnimi latami włączyła im się samowolka czy tam wolna amerykanka i walą babole na całego. Miałem swego czasu autobus 100 na Sprinterze ich produkcji i problem stanowiło wystawienie odpowiednich dokumentów do setki. Temat się ciągnął ponad dwa tygodnie, a właściciel został bez jednego autobusu przez ten czas. Edytowane 29 Luty 2020 przez aboz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sgt-raffie Napisano 1 Marzec 2020 Share Napisano 1 Marzec 2020 Panowie i Panie. Nowy tutaj jestem i z badaniami pojazdów mam kontakt tylko jako klient. Przestudiowałem ten temat, połowę forum, pogadałem ze stacjami Okręgowymi w mojej okolicy (KMY) i nadal nic nie wiem. Przypadek ZMNIEJSZENIA ilości miejsc znalazłem jeden i piszący nie opisał, jak sprawa się skończyła. Sytuacja: W DR stoi (m.in) VW Transporter T4, Samochód ciężarowy, 9 miejsc. Data produkcji 1997, pierwsza rejestracja w Polsce 2009. Pytanie brzmi czy przy obecnie nam panujących przepisach mogę zmniejszyć ilość miejsc do 3 (1-szy rząd) i odzyskać przestrzeń ładunkową? Jeśli tak, to czy ta operacja będzie wymagała czegoś więcej niż dodatkowy przegląd, f-ry i oświadczenia od podmiotu z PKD? Bo po rozmowach z lokalnymi stacjami okręgowymi mam rozbierzność od "proszę przyjeżdzać z ww. dokumentami", poprzez "opinia rzeczoznawcy" a na "PIMOT lub inny organ uprawniony" skończywszy. Czynnikiem losowym jest oczywiście też WK ale tutaj pewnie niewiele będziecie mogli mi pomóc. Bardzo dziękuję za jakąkolwiek pomoc! Pozdrawiam Rafal J. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 1 Marzec 2020 Share Napisano 1 Marzec 2020 (edytowane) Opisany przypadek powinien być łatwiejszy do ogarnięcia. Jeżeli po zmniejszeniu liczby siedzeń/miejsc samochód nadal pozostanie ciężarówką, to zostaje jedyna sprawa do wyjaśnienia, która nazywa się różnie. Najczęściej trwałą ścianą, kratką, przegrodę. Należy dokładnie w przepisy się wczytać. 4. Wnętrze kabiny kierowcy oraz pomieszczenia przeznaczonego do przewozu osób powinno odpowiadać następującym warunkom: 7) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy w okresie od dnia 30 maja 1999 r. do dnia 31 grudnia 2016 r.; Edytowane 1 Marzec 2020 przez Paprock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sgt-raffie Napisano 1 Marzec 2020 Share Napisano 1 Marzec 2020 (edytowane) Gwoli ścicłości. Pojazdu jeszcze nie mam, jutro lub pojutrze chcę jechać kupić tylko nie chcę się wpakować na minę "prawną". Przegrody brak, śladu po niej też. Po mojemu to zrobiono z tego ciężarówkę tylko w celach anty-akcyzowych (zresztą vin część dekoderów pokazuje jako Caravele). Samochód rejestrowany po raz pierwszy przed Majem 1999 wiec z tego co ja znalazłem w gąszczu przepisów przegrody być nie musi. Docelowo, jeśli przepisy pozwolą, ma być to samochód kempingowy więc wolał bym uniknąć wstawiania przegrody. Do tego czasu będzie woził głównie powietrze. Pozdrawiam Rafal J. Edytowane 1 Marzec 2020 przez sgt-raffie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 1 Marzec 2020 Share Napisano 1 Marzec 2020 (edytowane) A to całkiem zmienia podejście do sprawy, bo zajdzie zmiana rodzaju pojazdu. Po wyeliminowaniu siedmiu siedzeń będzie to nadal samochód rodzaju ciężarowego. No ale późniejsza modyfikacja z ciężarowego na kampera będzie się sprowadzała do zmiany rodzaju pojazdu z ciężarowego na specjalny o przeznaczeniu kemping. A to powiązane będzie z innymi przepisami. Między innymi to trzeba będzie spełnić: 9. Przestrzeń mieszkalna samochodu kempingowego powinna być wyposażona w trwale zamocowane: 1) siedzenia; 2) stolik; może być zbudowany tak, aby łatwo go było można zdemontować; 3) miejsca do spania, które mogą powstawać z siedzeń; 4) urządzenia kuchenne; 5) szafki. Dodam, że zmiana rodzaju pojazdu z ciężarowego na specjalny powinna być dokonana/potwierdzona przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w tym zakresie, a więc kłania się słynne PKD nazywając sprawę w skrócie Edytowane 1 Marzec 2020 przez Paprock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sgt-raffie Napisano 1 Marzec 2020 Share Napisano 1 Marzec 2020 Wiem, dlatego chce zacząć od zmiany ilości miejsc żeby "systemu" nie przeladowac zbyt duza iloscia zmian za jednym razem. Małymi kroczkami. Kwestia kampera jest "na przyszłość". Na razie (zaraz po zakupie) chcialbym zmniejszyc ilosc miejsc i nie chcial bym sie odbic od "zmniejszenie liczby siedzeń to zmiana konstrukcyjna więc potrzeba wyciagu z homologacji, decyzji TDT, opini PIMOT,...(wstaw inne)". Stad pierwotne pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 1 Marzec 2020 Share Napisano 1 Marzec 2020 Nie. Do zmniejszenia tylko to potrzeba: § 9c. W samochodzie ciężarowym (kategorii N1) o rodzaju nadwozia BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmniejszeniu liczby miejsc (bez zmiany położenia pozostawionych siedzeń), jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów. Czyli prosty warunek do spełnienia: nie ruszać siedzeń w pierwszym rzędzie. I dobrzy by było aby były fabryczne a nie jakieś kombinowane. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sgt-raffie Napisano 1 Marzec 2020 Share Napisano 1 Marzec 2020 Są fabryczne, nie kombinowane. Dzięki. Jutro jeszcze telefon do WK czy mają podobne spojrzenie na sprawę i nie będa wymyślać. Pozdrawiam Rafał J. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 1 Marzec 2020 Share Napisano 1 Marzec 2020 I bez przegrody? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sgt-raffie Napisano 1 Marzec 2020 Share Napisano 1 Marzec 2020 Nie ma po niej sladu. Nic. Nada. Specjalnie patrzyłem dokładnie bo też mnie to zdziwiło. Czy to może być problem? Jak pisałem, data pierwszej rejestracji 1997. Z mojego rozumowania wynika, że nie musi być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Marzec 2020 Share Napisano 2 Marzec 2020 Z racji daty rejestracji przegrody pojazd nie musi posiadać. 15 godzin temu, sgt-raffie napisał: dlatego chce zacząć od zmiany ilości miejsc żeby "systemu" nie przeladowac zbyt duza iloscia zmian za jednym razem. To nie jest dobry pomysł. Jeżeli nie chcesz mieć kłopotów ze zmiana liczby miejsc po przebudowie na campera to wykorzystaj miejsca obecnie istniejące. Pamiętaj, że jak zdemontujesz siedzenia i potwierdzisz to zmianami konstrukcyjnymi to późniejsze dołożenie jakiegokolwiek siedzenia może być bardzo kosztowne lub nawet niemożliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 2 Marzec 2020 Share Napisano 2 Marzec 2020 Jest taki punkt jak §1 ust 2a w warunkach - z tą przegrodą to raczej ostrożnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 2 Marzec 2020 Share Napisano 2 Marzec 2020 Jeżeli mówisz o tym, to tu wyraźny nacisk jest położony na przypadek zmiany RODZAJU pojazdu. 2a. Pojazd, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy, powinien spełniać wymagania i warunki techniczne w zakresie dokonanych zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, obowiązujące w dniu dokonania zmiany rodzaju pojazdu. Szkodo, że nikogo nie dziwi jakim cudem przez tyle lat samochód udawał ciężarowy wynalazek. Czyżby ładunkiem były teczki i kanapki osób transportowanych? Na dzisiaj omawiany przypadek zostaje dalej ciężarowym samochodem. A w przyszłości przedsiębiorca z PKD zmieni rodzaj na specjalny zabudowując "hotel". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Marzec 2020 Share Napisano 2 Marzec 2020 3 godziny temu, nesiasps napisał: Jest taki punkt jak §1 ust 2a w warunkach - z tą przegrodą to raczej ostrożnie Jest też punkt: Cytat 7) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy w okresie od dnia 30 maja 1999 r. do dnia 31 grudnia 2016r.; Pytanie czy jest do ustalenia data dokonania zmian i czy jest ona późniejsza niż data wejścia przepisy §1 ust 2a? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sgt-raffie Napisano 2 Marzec 2020 Share Napisano 2 Marzec 2020 9 godzin temu, danielg539 napisał: Z racji daty rejestracji przegrody pojazd nie musi posiadać. To nie jest dobry pomysł. Jeżeli nie chcesz mieć kłopotów ze zmiana liczby miejsc po przebudowie na campera to wykorzystaj miejsca obecnie istniejące. Pamiętaj, że jak zdemontujesz siedzenia i potwierdzisz to zmianami konstrukcyjnymi to późniejsze dołożenie jakiegokolwiek siedzenia może być bardzo kosztowne lub nawet niemożliwe. Zdaje sobię sprawę, że poźniejsze dodanie miejsc będzie karkołomne i bezsensowne. Pojazd właśnie przywiozłem pod dom więc będę na dniach mierzył i sprawdzał ile miejsc mu zabrać. Ostatni rzad wylatuje na pewno. Co z drugim - musze pomierzyć. 8 godzin temu, Paprock napisał: Jeżeli mówisz o tym, to tu wyraźny nacisk jest położony na przypadek zmiany RODZAJU pojazdu. 2a. Pojazd, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy, powinien spełniać wymagania i warunki techniczne w zakresie dokonanych zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, obowiązujące w dniu dokonania zmiany rodzaju pojazdu. Szkodo, że nikogo nie dziwi jakim cudem przez tyle lat samochód udawał ciężarowy wynalazek. Czyżby ładunkiem były teczki i kanapki osób transportowanych? Na dzisiaj omawiany przypadek zostaje dalej ciężarowym samochodem. A w przyszłości przedsiębiorca z PKD zmieni rodzaj na specjalny zabudowując "hotel". Nie wiem, czy ma to w tym przypadku znaczenie ale już w karcie pojazdu figuruje jako ciezarowy, 9 osobowy. Wydaje się wiec, że od czasu rejestracji w Polsce zman konstrukcyjnych nie dokonywano. Paprock - mnie to mocno dziwiło ale jakoś się prześlizgiwał do tej pory. I bardzo dziękuję za rzeczowe wypowiedzi, sporo można się od Was nauczyć.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 2 Marzec 2020 Share Napisano 2 Marzec 2020 Też zakładam, że ta ciężarówka powstała z potrzeb, o których wyżej wspomniałeś. Ze zmniejszeniem miejsc nie powinno być żadnych problemów. W zupełności dodatkowe badanie rzeczowo opisujące sprawę powinno wystarczyć. Jak ktoś w tej sprawie zacznie wymyślać KRATY/ŚCIANY/PRZEGRODY oraz PKD-KODY, POTWIERDZENIA, BADANIA, ATESTY, PIMOTY i temu podobne pierrr... To albo niech podeprze konkretnymi paragrafami, albo szukać innej dobrej stacji. Szkoda czasu na rzeźbiarzy. Tu masz link do przepisów ujętych w całość. Na szczęście jeszcze się nic w tym rozporządzeniu nie zmieniło: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/15128-nowe-warunki-techniczne/&do=findComment&comment=286524 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sgt-raffie Napisano 2 Marzec 2020 Share Napisano 2 Marzec 2020 8 minut temu, Paprock napisał: Tu masz link do przepisów Cudownie. Poszukiwałem tekstu ujednoliconego na stronach rządowych a tu taka niespodzianka. Mam już jedną stację dogadaną w okolicy, przez telefon brzmiało bardzo dobrze i profesjonalnie. Dam znać jak zmienię liczbę miejsc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 2 Marzec 2020 Share Napisano 2 Marzec 2020 No na stronach rządowych nie ma, bo najzwyczajniej w świecie nie zostało ujednolicone. To, co zalinkowałem zostało wykonane w sposób hobbystyczny przez kogoś i może jedynie stanowić materiał pomocniczy. Oficjalnych aktów należy w konkretnych dziennikach poszukiwać. Wiadomo, naczelne rozporządzenie a potem niezliczona ilość zmian do niego a nawet zmian do zmian. Ale co tam, aby się w tym wszystkim połapać, to tylko dziękować, że ktoś ma takie pożyteczne hobby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sgt-raffie Napisano 9 Marzec 2020 Share Napisano 9 Marzec 2020 Witajcie. No i jestem po paru kolejnych telefonach do stacji okregowych. Rozmawialem, mi.in. z diagnostą który się tutaj wypowiadał (dzięki za rzeczową rozmowę). Jednak informacje uzyskane nie nastrajają optymizmem. Z tego co zrozumiałem rozchodzi się o: "2a. Pojazd, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy, powinien spełniać wymagania i warunki techniczne w zakresie dokonanych zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, obowiązujące w dniu dokonania zmiany rodzaju pojazdu." I bez grodzi się nie da (znaczy się da, montując atestowane punkty mocowania ładunku ale nie o to chodzi). Moje pytanie dotyczy interpretacji (paskudne słowo) ww. punktu. Czy podciąganie pod to ściany grodziowej nie jest nadinterpretacją? To ilość miejsc ulega zmianie i tu należy spełnić warunki i wymagania. Gródź nie jest tematem zmiany więc nie powinna wpływać na całość. Czy jest to tylko moje myślenie życzeniowe ? :D. I tak, zdaje sobię sprawę z tego, że to diagnosta ma się pod tym podpisać i woli się zabezpieczyć, szczególnie w obecnym "klimacie". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.