michal_k Napisano 29 Lipiec 2020 Share Napisano 29 Lipiec 2020 Kopia homo może pomóc tylko do ustalenia, że są punkty kotwiczenia. Nie zwalnia to jednak z dokumentu z uprawnionej jednostki, TDT lub producenta (prawidłowość montażu, a nie homo). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 29 Lipiec 2020 Share Napisano 29 Lipiec 2020 W dniu 2020-07-24 o 11:35, GBSA napisał: zmiana homo na N1 AF - 4 osoby ciekawa klasyfikacja Jeżeli tak dalej będzie że WK - pomimo zmian przepisów - się "naobiecuje" a kto inny wykona (mniej lub bardziej świadomy i przekonany, że obecny nadzór daje światło zielone) to będzie jak będzie... a niestety tak bywa i w obecnym czasie:( a ten co przepis szanuje - jest niekompetentny 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 29 Lipiec 2020 Share Napisano 29 Lipiec 2020 Wczoraj to usłyszałem od pana traktorzysty. Podszkoli się Pan, to traktor z xx roku i nr nie musi mieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 29 Lipiec 2020 Share Napisano 29 Lipiec 2020 U nas ciągle stękają że muszą sciągać tury, i oni nie będą tego robić, a nr nadwozia jest zazwyczaj pod. No i wieczne pretensje 😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GBSA Napisano 29 Lipiec 2020 Share Napisano 29 Lipiec 2020 (edytowane) 5 godzin temu, nesiasps napisał: ciekawa wypowiedź, ale proszę przetłumaczyć na bardziej Polski. Edytowane 29 Lipiec 2020 przez GBSA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 29 Lipiec 2020 Share Napisano 29 Lipiec 2020 Za pewne chodzi o Cytat § 9a. W samochodzie osobowym (kategorii M1) o rodzaju nadwozia AB, AC, AF mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na dostosowaniu do wymagań jak dla samochodów ciężarowych, jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, powodujące zmianę rodzaju pojazdu na samochód ciężarowy o podrodzaju van, o którym mowa w przepisach o rejestracji pojazdów. czyli powodujące zmianę rodzaju pojazdu na samochód ciężarowy o podrodzaju VAN nie AF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 29 Lipiec 2020 Share Napisano 29 Lipiec 2020 W osobowym to i AF by był ale w ciężarowym...cóż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 29 Lipiec 2020 Share Napisano 29 Lipiec 2020 (edytowane) W dniu 24.07.2020 o 10:13, smaug napisał: Dlaczego? samochód jest N1 AF(wielozadaniowy) a par. 9 dotyczą N1 BB (VAN) Skoro jest napisane Cytat § 9f. W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1) o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne ... To może trzeba czytać, iż tylko w tych o nadwoziu BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne na osobowy ? Edytowane 29 Lipiec 2020 przez Mecher Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GBSA Napisano 29 Lipiec 2020 Share Napisano 29 Lipiec 2020 2 godziny temu, nesiasps napisał: W osobowym to i AF by był ale w ciężarowym...cóż Widocznie brali z tego skan wielozadaniowy 1.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 29 Lipiec 2020 Share Napisano 29 Lipiec 2020 W dniu 29.07.2020 o 16:17, GBSA napisał: Widocznie brali z tego A powinni z tego: DEFINICJE TYPÓW NADWOZIA ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) NR 678/2011 z dnia 14 lipca 2011 r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 29 Lipiec 2020 Share Napisano 29 Lipiec 2020 To jeszcze podaj gdzie stoi, iż kod 10 ITSu zamienny/równoznaczny z AF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 30 Lipiec 2020 Share Napisano 30 Lipiec 2020 Jeśli chodzi o grupę Volkswagena to chyba coś ruszyło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 30 Lipiec 2020 Share Napisano 30 Lipiec 2020 18 godzin temu, cezary napisał: 18 godzin temu, GBSA napisał: Widocznie brali z tego A powinni z tego: Niby dlaczego? Rozporządzenie o rejestracji pojazdów jest jak najbardziej aktem obowiązującym! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 30 Lipiec 2020 Share Napisano 30 Lipiec 2020 A pewnie że tak, ale gdyby brali jak należy to by nie było kwiatka N1 AF, byłoby N1 wielozadaniowy i nikt by się nie czepiał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 30 Lipiec 2020 Share Napisano 30 Lipiec 2020 Godzinę temu, cezary napisał: gdyby brali jak należy To by nie było osobowego VAN-a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 30 Lipiec 2020 Share Napisano 30 Lipiec 2020 5 minut temu, danielg539 napisał: nie było osobowego VAN-a. Ależ niech sobie jest w konfiguracji rodzaj pojazdu "osobowy", podrodzaj pojazdu "Van", byleby nie osobowy BB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jeanelle07 Napisano 17 Sierpień 2020 Share Napisano 17 Sierpień 2020 Cześć jestem nowicjuszem i dopiero zgłębiam temat przerabiania busów, ale zdążyłam totalnie pogubić się w kwestiach prawnych. Czy ktoś mógłby mi w prostych słowach powiedzieć: jak uzyskać homologację, jeśli a) chcemy wywalić ściankę grodziową i zmienić kategorię z transportowego na specjalny (u nas kamper) lub b) wywalić siedzenia - z tyłu i kanapę z przodu, bo chcemy mieć tylko kierowcę i pasażera + chcemy zrobić cała zabudowę kamperową sami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 17 Sierpień 2020 Share Napisano 17 Sierpień 2020 Godzinę temu, jeanelle07 napisał: Czy ktoś mógłby mi w prostych słowach powiedzieć: jak uzyskać homologację http://www.tdt.pl/kontakt/jednostka-inspekcyjna-tdt/wydzial-homologacji.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 17 Sierpień 2020 Share Napisano 17 Sierpień 2020 Po tonie pytania wnioskuję, że jeanelle07 nie pyta się o homologację tylko o zwykłe zmiany konstrukcyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 17 Sierpień 2020 Share Napisano 17 Sierpień 2020 Skoro zwykłe zmiany konstrukcyjne to Cytat § 9f. W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1) o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń powodującej zmianę rodzaju pojazdu na samochód osobowy lub specjalny, o którym mowa w przepisach o rejestracji pojazdów, jeżeli są spełnione wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14 i 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ. Przynajmniej dwa siedzenia powinny być wyposażone w zaczepy ISOFIX, spełniające wymagania Regulaminu nr 14 EKG ONZ, w tym co najmniej jedno siedzenie w drugim rzędzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czynastka Napisano 2 Wrzesień 2020 Share Napisano 2 Wrzesień 2020 Zwracam się Panowie z prośbą o pomoc co do zmian konstrukcyjnych bo doświadczenia dużego nie posiadam co do takich operacji. Pacjent to BMW 530D, 2001r. zarejestrowany jako sam.ciężarowy, podrodzaj: INNY, liczba miejsc w DR i KP wpisane S.1 -2-. Klient wymontował przegrodę i zamontował kanapę 3 osobową i chce zarejestrować poj. jako sam.osobowy S.1 -5- Posiadam od tego klienta dokument-oświadczenie z warszatu, który przeprowadzał taką zmianę w pojeździe. Jakie dokumenty jeszcze potrzebne do "być może" wykonania badania tech.poj.? Certyfikat z BMW czy pojazd wyszedł z fabryki jako osobowy czy ciężarowy i czy może być przerobiony z cięż. na osob? Rzeczoznawca? Warsztat w CEiDG jaki musi mieć wpis aby mógł takie przeróbki wykonywać? 45.20Z ? Jak ugryźć temat ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 2 Wrzesień 2020 Share Napisano 2 Wrzesień 2020 (edytowane) W dniu 17.08.2020 o 23:17, Mecher napisał: jeżeli są spełnione wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14 i 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ. Przynajmniej dwa siedzenia powinny być wyposażone w zaczepy ISOFIX, spełniające wymagania Regulaminu nr 14 EKG ONZ, w tym co najmniej jedno siedzenie w drugim rzędzie. Masz któryś z tych dokumentów? Edytowane 2 Wrzesień 2020 przez wojteczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 2 Wrzesień 2020 Share Napisano 2 Wrzesień 2020 3 godziny temu, czynastka napisał: Certyfikat z BMW czy pojazd wyszedł z fabryki jako osobowy czy ciężarowy i czy może być przerobiony z cięż. na osob? A jeśli chodzi o coś w stylu co powyżej napisane, to tylko Cytat § 9i. W przypadku pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie produkcyjnym, badanie wykonane przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, o którym mowa w § 9b, 9d, 9f i 9g, może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego potwierdzającym prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 3 Wrzesień 2020 Share Napisano 3 Wrzesień 2020 11 godzin temu, Mecher napisał: oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego potwierdzającym prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń Już widzę jak producent ogląda ten samochód i mu to wystawia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 3 Wrzesień 2020 Share Napisano 3 Wrzesień 2020 Widzieć nie musisz, bo to tylko jako oświadczenie "zastępcze". Nie mniej pasowało na pytanie odpowiedzieć ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.