To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
IT.NORCOM [FORUM]
Wszystko o ... Badaniach Technicznych i Rejestracji Pojazdów

Numery silnika i nadwozia - identyfikacja - Audi A6 1996 USA - dwa numery vin....

kornikbp - 27-12-2017, 19:16
Temat postu: Audi A6 1996 USA - dwa numery vin....
Witam Was drodzy forumowicze!

Kupiłem używane Audi A6 z 1996 roku, wersja USA. Kupilem auto z amerykańskiej bazy wojskowej w niemczech.

Chciałbym prosić Państwa o informacje na temat numeru VIN.

Otóż nr Vin:
- we wzierniku na podszybiu ,
- tabliczce znamionowej,
- naklejce na słupku drzwi kierowcy,
- naklejce w bagażniku
- oraz w dokumentach jest taki sam.

Jednak na ścianie grodziowej silnika widnieje taki sam numer z tym że ma zastąpione cztery znaki literą Z. Tak jak na zdjęciu poniżej (4,5,6 i 9 znak są zastąpione literą Z, reszta jest taka sama jak w nr VIN usa)


Zamazane cyfry są zgodne.

Nie podbito mi przeglądu technicznego ponieważ diagnosta stwierdził , że jest niezgodność numeru vin (tego na ścianie grodziowej) z numerem w dokumentach i na tabliczce, pomimo, że mówiłem mu iż jest to wersja Audi na usa i nr vin jest na podszybiu itd

Czy jest możliwość uzyskania u Was drodzy forumowicze informacji na temat tego znakowania (symbole Z) ?
Akcyza i tłumaczenia zrobione. Teraz tylko badania i można by było wreszcie zarejestrować wymarzonego youngtimera :)

Podszybie


Tabliczka


Naklejka przy drzwiach kierowcy:


Naklejka z kodami wyposażenia itd w bagażniku


No i ta nieszczęsna ściana grodziowa




aha i tutaj był podpobny temat, ale nie napisał nic właściciel jak się skończyło:

http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?p=74144

bohdang napisał/a:
[To nie jest błąd. Samochody marki Audi (ale nie tylko Audi) produkowane na rynek amerykański rzeczywiście posiadały podwójne oznakowanie nadwozia. Jeden z tych numerów VIN był nabijany np. na ścianie grodziowej, drugi zaś znajdował się na tabliczce znamionowej i na tabliczce (pasku) pod szybą czołową - zgodnie z wymogami przepisów amerykańskich, chociaż teraz już i pojazdy produkowane na Europę mają takie VIN-y za szybą czołową. Na pozycjach: 4-6 i 9 numery te zawierają znaki wypełniające "Z", bądź też oznaczenia dotyczące wyposażenia pojazdu. Pozostałe znaki, w tym kolejny numer seryjny pojazdu, są takie same. Jeśli ktoś zechce spokojnie i rozsądnie przeanalizować taki przypadek auta z USA czy Kanady, to wszystko mu się logicznie ułoży. Ja, poza tym logicznym wywodem, posiadam pismo od przedstawiciela grupy V-A w Polsce, potwierdzające to co powyżej napisałem.



Pozdrawiam serdecznie,
Michał.

Grzegorz Łódź - 27-12-2017, 20:17

Poczytaj tutaj
http://www.norcom.com.pl/...p=157336#157336

kornikbp - 27-12-2017, 21:16

Dziękuję za link.
Czyli niekompetentny diagnosta czy raczej potrzebna jest podkładka z aso audi / opinia rzeczoznawcy?

Kryczynski A - 27-12-2017, 21:33

To auto zostało wyprodukowane na rynek amerykański jednak nie opuściło Unię z tond ten numer na przegrodzie WAUZZ wszystko jest ok miałem taka furkę :cool:
Grzegorz Łódź - 27-12-2017, 22:00

kornikbp napisał/a:
Czyli niekompetentny diagnosta

Złe określenie. Zazwyczaj jak diagnosta "czepia" się to zaraz niekompetentny.Najlepszy jest co "klepie" i nic nie mówi (szybko,sprawnie i bez kłopotów)...
To sprawa indywidualna. Należy się dowiedzieć u danego diagnosty jakie dokumenty będzie potrzebował. Nie wykluczam też konsultacji w WK gdzie będzie pojazd rejestrowany.

kornikbp - 27-12-2017, 22:15

miałem na myśli to, że być może nie spotkał się jeszcze z takim przypadkiem, nie chciałem nikogo urazić :)

A takie auto powinno mieć adnotację w dowodzie, że jest wersja usa albo coś na temat vinu "ZZZ"?

Czy po prostu przyjmujecie jako jedyny vin ten amerykański i koniec kropka? Tylko co w razie kontroli drogowej?

Paprock - 27-12-2017, 23:10

Pokazać diagnoście wskazanego linka, dać czas na przyswojenie informacji albo zmienić stację.
Tak jak pisał Kolega markes30, są specyficzne warunki do spełnienia aby auto w danym państwie zostało zarejestrowane. Ameryka nie życzy sobie w VINIE żadnych wypełniaczy pod postacią kilku zer jak to kompania FIATA ma w naturze, czy liter ZZZ w przypadku koncernu VAG.
Na nasze warunki pojazd ma być znakowany numerem VIN i ten numer ma być powtórzony na tabliczce znamionowej, no i ten samochód to wszystko przecież ma! Nie ma co szukać dziury w całym i się czepiać bo wyjdzie misz-masz i niezgodność z dokumentami. Przy okazji jaki dowód rejestracyjny temu pojazdowi za granicą był przyporządkowany?
Trafiają się przecież i u nas samochody z przykrótkim numerem identyfikacyjnym i nikt go szlifierką nie kasuje, nie usuwa, nie niszczy. Inne słuszne procedury w zamian się stosuje. Podobnie widać jest w Ameryce.

Mecher - 27-12-2017, 23:13

kornikbp napisał/a:
... Czy po prostu przyjmujecie jako jedyny vin ten amerykański i koniec kropka? Tylko co w razie kontroli drogowej?


Ja nic nie przyjmuje, nie będzie podejrzenia o łapówkarstwo. :-P

Pewnie pierw bym konsultował sprawę z właściwym WK

Jednak myślę, że taki "papierek" od autoryzowanego przedstawiciela marki, to dobry pomysł.
Pomocny nawet póżniej przy sprzedaży pojazdu i być może nawet kontroli drogowej, w końcu to jakaś podkładka.
Sam bym spytał o takie rozwiązanie podczas rozmowy z WK (gdyby wcześniej sami tego tematu nie podjęli)

kornikbp - 27-12-2017, 23:28

Paprock napisał/a:
Przy okazji jaki dowód rejestracyjny temu pojazdowi za granicą był przyporządkowany?

dostałem takiego cudaka (zdjęcie przykładowe z netu), pytałem przed Świętami w WK i mówili że nie będzie problemu z rejestracją z takim papierem i żebym leciał robić badania i mi zarejestrują auto. no i poleciałem i dowiedziałem się że mam niezgodność :)
i na takim papierze numer vin widnieje taki jak wszędzie oprócz grodzi (amerykański bez ZZZ)


Paprock - 27-12-2017, 23:50

Ja bym problemów nie robił. Co najwyżej jako uwagę zapodał objaśnienie, że pojazd nosi siedemnastoznakowy numer na środkowej grodzi, który najbezpieczniej potraktować jako numer nadwozia, a za przepisowy VIN uznać to oznaczenie co jest do podszybia przytwierdzone, powtórzone na amerykańskiej tabliczce znamionowej (białej z kodem kreskowym), drugi raz powtórzone na amerykańsko-europejskiej tabliczce znamionowej (tej czarno-srebrnej) i trzeci raz powtórzone na fabrycznej wklejce w bagażnkiu/wnęce koła zapasowego zaiste. ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group